Mna by zaujimalo, ako to je so zenami - vodickami trolejbusov. Tiez musia mat vynimku od ministra, alebo mozu soferovat trolejbus bez nejakych povoleni? A co elektricky?
[ziarovka] Viete ze v Argentinskom meste Rosario sa planuje vystavba novej elektrickovej siete na rozchode 1000 mm? Elektricky tu premavali v rokoch 1906 az 1963.
Ad:Turbo,Andrej(Anndy008)
Nie, nie som-aj ked asi nic by som si nepriala viac Totiz, tie vozy su mi nieco-vyznie to mozno hlupo-ako isty "druh rodiny". Stravila som po ich boku 13 rokov, da sa povedat, ze som medzi nimi a ludmi okolo nich vyrastla. Kolkokrat som ratala, kolko este ostava, kym budem mat 21 a budem sa moct oficialne uchadzat o miesto vodicky . Vodicak na nakladiak som urobila v 1993-om a uz ostaval len maly detail-KDE zacat. Napisala som do redakcie TRUCKERa a ako odpoved som dostala zalahu dopisov, zo Slovenska, z Ciech, od profesionalov i proste len od fanusikov dopravy, muzov, zien-a medzi listami i dve ponuky na miesto vodica nakladneho automobilu-dokonca jednu mi dorucili priamo domov do ruk V tom case som pracovala v tlaciarni pri PC na smeny. Moj buduci sef bol vynikajuci clovek a dal mi moznost unho zacat-najprv som jazdila brigadne popri zamestnani v tlaciarni a po 10 mesiacoch som vo firme nastupila ako vodicka LKW do trvaleho pracovneho pomeru. Jazdila som pre firmu este pol roka-potom sa mi zmenila rodinna situacia a musela som z firmy odist. Neskor sa mi narodila dcera a po styroch rokoch som ostala s nou sama a podotykam i bez prace. Skusmo som obisla aj kompetentne vrstvy u nas v BEUSE-dostala som vsak uzasne dispozicie-vobec nebol problem to, ze kvoli dcere potrebujem robotu na jednu smenu, ani to, ze nemam dvojrocnu prax za posledne obdobie-iba to, ze som ZENA
Totiz-kolegyne jazdiace u nas na busoch vraj maju vynimku od ministerstva dopravy, ktoru pre ne vybavoval podnik-ja som zvonku, takze priamo ako vodicku ma prijat nemozu, ako zenu ma nemaju moznost zamestnat v BEUSE na inej pozicii-a kym nebudem "in", vynimku od ministerstva nedostanem
Takze tak
Ad: 4507, 4510
Poznam dievcata na nasich busoch-v Petrzalke na 4. kolone mame na klbakoch tri-na 1. kolone je jedna a asi tri ci styri su este v krasnanoch na kratkych
Nuz, ktovie mozno sa raz aj ja dockam
A navyse, i ked mam inu pracu-a podotykam, ze vynikajucu ,priatelia ostavaju
To turbo: no, ze na 4507 (nebol som si isty, ci nahodou aj nie na 4510) jazdieva casto zena som vedel. Len ci je to "nasa" Z .
No a tiez tie dva busy su najlepsie udrziavane i283 po reko. Napr. s takou 4508, ci 09, alebo 1508/15/vsetky ostatne sa neda vobec porovnat. Okrem tych dvoch su ostatne dost zle na tom.
V hmmm pondelok to bol tusim, sa na Ruzinovskej pokazila nejaka salina. Potom som uz len videl supravu 7105+7079, takze pokazena bola asi 7105-ka. Trvalo to 15 minut, na Trnku sa ani nedostali vsetci ludia do vozov :))
Z: Ty si vodicka autobusu??? Lebo ak ano, ja som vcera siel v 88/1, voz c. 4507 (fakt prekny bus). Ani by som si nejao extra nevsimol, ze kto tam vpredu sedi, ale na jdenom semafore som pocul motor, ze tlaci vzduch (proste vpredu niekto pridava plyn . Pozrel som dopredu a tam sedela taka zena.
COLOR:
To si vezmi dost hruby zosit. Plynaky tam az moc casto stoja s kypiacim motorom a mam taky pocit, ze servisny Liasch by sa tam mohol ubytovat (predtym som ho tam vobec nevidel). Plynaky aj menia vodicov. Poobede si zvykli parkovat nie na obratisku, ale na vystupisku, aby boli v tieni. Lebo na obratisku im na lavu stranu a na prdel prazi slnko. Vyzera to uplne sprosto, na vystupisku sa tlacia tri plnaky, obratisko je prazdne a ak nebodaj chcete nastupit na linku 51 alebo 198 (spicka), tak tam je chaos, lebo plynaky zavadzaju. Hroza, ale presne sa naplnilo to, co som o plynofikovani Karos vravel: Nedopadne to dobre, lebo Karosa je KAROSA. Staci.
J: no jasne planuje sa siet tbusov v petrzalke a dokonca hustejsia ako sucasna busova. Ale je tu ale. Jednak v plane je napisane do roku 2030. A dalej tbus je v podstate, teda z hladiska rychlosti prepravy na tom rovnako ako bus. T.j. jazdi na cestach pre ID, zvacsa stoji v zapchach, ma krizovatky a podobne - cize z tohto pohladu je to skoro rovnaky druh dopravy, ako busy, akurat ekologickejsi a pravdepodobne prinesie aj vacsie vyuzivanie mhd (viditelnost siete a pod.) a myslim si, ze je aj lacnejsi - naklady na 1km (ale toto este nemam overene).
Ale stale to moze byt iba doplnkovy system. Ked je husta siet a vela liniek odvsadial vsade, tak zvacsa nemozu mat taky husty interval, ako keby sa urobilo menej, ale za to nosnych liniek v kratkych intervaloch a k nim doplnkove linky, akurat by sa muselo prestupovat. Ale smozrejme bybolo najlepsie, keby tieto nosne linky boli (metro, ci elina - proste oddeleny kolajovy system).
Hroch: no eliny v petrzke by sa dali. Len si treba predstavit jednu vec a to, ze elina nepojde tam, kde su teraz cesty, dalej, ze ked ich bude pretinat, tak mimourovnovo, a tiez, ze budu useky, kedy pojde proste pod zem. Tak isto netreba cakat zastavky na kazdom rohu, pri kazdej kralikarni. Skor to bude par zastavok, od (alebo okolo) ktorych by mali chodit ine linky a rozvazat ludi do finalnej destinacie (tbus, ci nakoniec aj bus).
Ahoj vsetci
Neda mi nepripojit sa k diskusii na temu E, T, metro. Prave som pozerala link, kde su obrazky nizkopodlaznych elektriciek - a nesmelo priznavam-SU NAOZAJ PEKNE. Alternativa elektriciek k pokrytiu Petrzalky sa mi z mojho pohladu vidi prijatelnejsia ako metro - aj ked typ VAL by bol mozno vyhodny. Neviem to vsak z tejto stranky objektivne posudit, kolajove vozidla su mojou "slabsou strankou" . Elektricky sa mi zdaju prijatelnejsie z toho hladiska, ze vystavba kolajisk na povrchu podla mojho nazoru neprinesie az taky rapidny zasah "do krajiny". Skor by som prijala riesenie "nadpovrchove", tam, kde by kolajisko rapidne narusalo doterajsiu infrastrukturu - myslim tym vedenie trate na preklenovacich pylonoch, nieco na sposob nadjazdov. Ta jednotratova mapka s konecnou na Janikovom dvore sa mi zda vcelku prijatelna, na zaciatok by to bol celkom dobry startovaci projekt. Ale az cas ukaze, k comu sa rozhodnu kompetentni (a comu ani my nezabranime...)
si: ja som si tie projekty vsetky cital, ale priznavam, ze to bolo uz davnejsie... ja si to kuknem znova a potom ti kompetentne odpoviem
turbo: ten clovek, o ktorom pises, som ja a narazal som vylucne na tu tvoju mapku. ja nie som odporcom elektricky v petrzalke, prave naopak, podporujem to vsetkymi desiatimi (plus tie na nohach ). "hustu siet", ako si to ty nazval, si tu ale fakt neviem predstavit - najma preto, lebo v petrzalke byvam a mam celkom dobru predstavu o tom, ako vyzeraju ulice a ulicky. petrzalka ma cestnu siet vybudovanu uplne na houby a keby po nej mali premavat eliny, krutili by sa ako cerviky na udici... a mimo cestnej siete mas pouzitelny pomaly len koridor metra (fuuuj ) a este par priestranstiev. najma na lukch su kralikarne postavane tak tesne blizko seba, ze by si musel kvoli elektricke obmedzit nielen auta ale aj pesich...
rozviedol by som to blizsie, ale uz by som sa mal vrhnut do prace ale ak je zaujem, rad sa o tom s niekym pohadam :-)))
^^^
obrazok elektrickovej rychlodrahy, ktora vobec neobmedzuje ani nenarusuje cestnu dopravu (patri k druhemu prispevku)
Fakt ohromne: V zone pribinova chcu papalasi z Magorstratu metro. Jedna otazka: Budu tym metrom cestovat oni??? Asi nie, ale strasne tam chcu mat metro a o elektricke nechcu ani pocut. Svedci to o ich kompetencii a aj inteligencii. Nechcem nadavat, ale viete co si mylsim.
Este niekto pisal, ze ak by sa v Petrzalke postavila taka "husta" siet, tak by sa museli radikalne obmedzit autmobily. To vobec nie je pravda. Ludia, toto je presne to, co ti (oni velmi dobre vedia co su tak to tu nenapisem) na Magorstrate chcu aby si ludia myslsli. Im uplne vyhovuje ze ludia si pod pojmom elektricka predstavia to, co ide medzi dvoma cestami, stoji pri kazdej vrbe, je pomale a hlucne. To mi uplne nahrava to kariet. Podporuje to myslienku metra. Zaroven to vysvetluje preco mame taku elektricku aku mame. Tu sa nuka otazka preco je to tak... Magorstrat, alebo lepsie povedane isty ludia takto maju v rukach moc realizovat svoje sny o metre a podobnych veciach. Obyvatelov nasho mesta oblbuju recickami ze elektricka to nedokaze vyriesit a musela by ist po styroch mostoch, aby mala taku prepravnu kapacitu ako jedna trasa metra. To je nonsens. Taketo individua zneuzivaju svoju moc a za kazdu cenu brzida rozvoj elektriciek na uzemi mesta. Len aby si ludia nevsimli, ze elektricka dokaze byt rychla, spolahliva a aj pohodlna. Preco sa vzdy caka kam je trat v havarijnom stave? Aby si ludia co najdlhsie uzili kymacania, otrasov a hluku. To sa musi zmenit. Ludia, do kedy sa nechate takto vodit za nos? Preco ked si predstavite elektricku v Petrzalke tak taku, co ide medzi dvoma cestami, vsade stoji je pomala a napohodlna? Uz otvorte oci a chodte sa pozriet ako vyzeraju elektrickove rychlodrahy napr. v Brne. A netvrdte tu ze elektricka by isla na ukor cestnaj dopravy. To vobec nie pravda. V Petrzalke by sa dal vybudovat uplne oddeleny system elektrickovych trati, ktore by nemali jedine krizene s cestnou dopravou. Vobec by nebola narusena cestna siet, ba naopak, niektore useky by sa aj zlepsili (pocas budovania rychlodrahy by sa niekotre krizovatky zaroven upravili, aby bolo mozne mimourovnove krizovanie). Ludia, prosim Vas, dokedy to tu mame pakovat ze elektricke je jedno ci ide po ulici meste, ci ide v tuneli (teda v podzemi) alebo ci ide na rychlodrahe. Preco si vzdy predstavite iba to, co ide po ulci v meste, vsade stoji a je pomale? Mate taku biednu fantaziu a neviete si predstavit elektricku an samostatnom telese, rychlu a spolahlivu? Pozrite sa na ten obrazok, na ktori je uvedeny link. A viete co, chodte sa pozriet do Brna, lebo raz zazit je lepsie ako 1000 krat pocut alebo 100 krat vidiet. Odporucam to aj vsetkym na Magorstrate (aj ked pochybujem ze to nieco zmeni, oni totiz nevedia co to MHD je). Urcite si toto niekto precita. Cakam na jeho odpoved.
Andrej: Veď v Petržalke má byť tiež T-busy a celkom dobrá sieť, lepšia ako teraz busy. Výstavba 30rokov?! No neviem ale mne sa zsá, že je navrhovaný podľa súčasného tempa financovania čiže asi 3mld ročne a to sa určite zmení.
Č sa tých cien týka. Vo Viedni stojí celodenný 5 Euro čo je 230,- toľko stojí u nás na týždeň ( ostatné ceny cestovného, lebo majú sprostý systém automatov) A podľa nezávislích, mimovládnych a hlavne ZAHRANIČNÝCH ekonómov ceny po vstupe budú rásť ale nie rýchlejšie ako platy. A mi nebudeme ešte taký rôčik dostávať mzdu v Eurách. Najprv musíme byť v menovej únií.
Si: metro pojde popod Dunaj skrz zóna Pribinova to viem z Mesta- magistrátu. Taká bola dohoda, aby zóna mala priame napojenie na metro. Takže pri eline stým rátaj.
To All. Prosím ešte raz nejake ceny busov sólo aj kĺbakov- či citybus alebo agora.Ale na plyn.
O tej info na tender na plynové busy niekto viete.
Dnes som videl 95 na Znievskej a budatínsej. Na križovatke mal ísť rovno a on odbočil. Potom sa točil pri pekárňach vodič bol riadne nasraný. Bol to 4845 okolo 20:00
Spectre - neviem - som na zivo nevidel 21Tr. To, ze je ten railtech na nej mi hovoril, clovek, co tam robi - tak som si to dovolil napisat. Ale mozno sa pomylil - tak potom sorry.
Si: ta petrzalska trasa A prepracovana - to je tam iba prepracovane A-cko, a ostatne tam nie su, alebo na petrzku mas iba to Acko? To by sa mi potom zdalo dost malo - nemyslis?
hroch: pozri si potom mapku v tamtom projekte... to je zas projekt nad ktorym sme sedeli aj s Beusom peknych par hodin a je to na dlhodobu realizaciu (podobne ako projekt metra). Z petrzalky uvazuje vyuzitie stareho mosta (s vylucenim individualnej dopravy), mosta kosicka a vybudovanie zeleznicneho (elektrickoveho) mosta paralelne s mostom lafranconi do mlynskej doliny :-))) Dnes by som mozno par veci v mensej miere zmenil, ale dany projekt uz ma dost znacnu odolnost voci zranitelnosti napriklad vypadnutim trate na moste...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.