Kým si prečítam všetky reakcie podrobne-asi som sa nevyjadrila tak presne,ako som chcela: pre cenou a komfortom si treba všimnúť úvodzovky, úvodzovky a úvodzovky. ? Príspevok je myslený formou, ako by to logicky malo fungovať a ako to momentálne nie je. ?
Zajtra pošlem reakcie na príspevky. ?
Zajtra pošlem reakcie na príspevky. ?
Ike
dovolim si pichnut do osieho hniezda a hned vysvetlim preco...
Porovnam teda MHD a IGK na konkretnom pripade mojej rodiny
takze:
miesto odchodu - DNV
miesto prichodu - Botanicka, Technicka Univerzita, Mlada Garda
a idem porovnavat:
***************************
CENA
MHD:vravis ze cena MHD je dobra... Ja si myslim ze cena je mimoriadne dobra. Elektricenka stoji 980SK na 3 mesiace celosietova studentska... zakladna neviem, nieco viac...
IGK: zas v sucasnosti sa da zohnat aj lacne auto, ale dajme tomu ze chces hladiet na ekologicke hladisko, tak je auto slusne velka investicia, navyse to zere dost financii aj pocas existencie auta.
1:0 pre MHD
***************************
KOMFORT
tu je najvacsi zadrhel a aj odpoved preco je MHD slabo vyuzivana. Cena je oproti automobilu ovela ovela mensia, no komfort. Ked to vezmeme z relativneho hladiska tak tuto IGK na plnej ciare vedie. Preplnene autobusy, nepohodlne sedacky a statie na jednej nohe -> to by mal stat listok 2sk a nie 20sk. Nehovorim casto o tom ze ked sa vedla stojaci zle vyspi a je nervozny, alebo o velkom mnozstve asocialov, riziko kriminality, nefunkcnost kurenia, malo vzduchu na dychanie, riziko prenosu chorob... toto vsetko v aute odpada...
V aute si clovek moze zakurit ked chce, otvorit okno ked chce, pohodlne sedi, je mensia pravdepodobnost ze sa nakazi, mala pravdepodobnost ze mu niekto ukradne penazenku z vrecka, ze sa nasmradi od nejakej socky...
Moja mama je veduca, musi chodit slusne oblecena v topankach na podpatkoch a ktomu musi vlacit asi 5kg (aj s taskou) pracovny notebook (a nemala by smrdiet od socky v buse).. Ked si ju predstavim ako sa rano rve do 21ke, tak si ju neviem predstavit...
1:1
******************************
DOSTUPNOST
Pokial existuju parkovacie miesta v bode destinacie, tak znova vitazi IGK... ale castokrat je dostupnost miziva a po roku 2000 este mizivejsia. Opat si predstavujem svojich rodicov ako 3x prestupuju a cestuju hodinu aj nieco... nehrozi...
2:1 pre IGK
*****************************
RYCHLOST a FLEXIBILITA
Co sa jedna rychlosti, je to fakt ze vela chronometrazi je v BA odflaknutych a castokrat bud busy nestihaju, alebo idu s predstihom, to druhe je tragedia (konkretne predvcerom som isiel 21 po ceste kde je dovolena 90 [pre bus 80] asi 40kmh a veselo si vytvaral kolony, to asi tiez nebude velmi ekologicke )
Skusim to zhrnut a suvisi to aj s prestupovanim... Moj pripad, autom som v rannej spicke na Botanickej za 15 minut cez Devin autobusom je to cez 25. Zaujimava je aj situacia mimo spicky ked (cez dubravku) som v skole za 10 minut a elektrickou + bus za vyse 30 minut.
Co sa tyka flexibility, zial v DPB je mizerna. Ked sa stane nehoda, tak kym sa DPB spamata, tak ju aj odpracu a ludia v prostriedkoch cakaju dlho... V pripade auta, nie je problem zmenit trasu...
3:1 pre IGK
ked si tieto vsetky veci predstavim v zime za zleho pocasia, tak sa rozdiel este zvacsuje..
****************************
na zaver
nechcem tym nikoho obvinovat, za tieto veci (co ma napadli) moze z casti DPB, z casti magistrat a z casti aj pouzivatelia IGK (hlavne ti bezohladni a tych je dost co si budeme hovorit).
co by bolo teda treba prehodnotit?
- financie dpb a veci z toho vyplivajuce (nakup vozov, linkovanie) a hlavne DOTOVANIE MHD
- zavedenie prestupnych uzlov
- preskolenie vodicov
- testovanie, experimentovanie (nie ze grafikony robia z tabuliek)
- prehodnotenie zastavok a liniek
- lepsie informovanie cestujucich atd.
je toho dost, a kompetentni by sa nad tym mali zamysliet.
Dufam ze sa nehnevas, nebolo to myslene v zlom ale mas odpoved na otazku preco?
PS: skor nez sa do mna pustite, pri vyuzivani auta (celkom ekologickeho spotreba okolo 4,6) sa vzdy snazime zobrat co najviac ludi...