Reply on: Ike #75689:
myslim ze sucasny stav a najma vyvoj IGK je v najblizsej dobe neudrzatelny - v Bratislave myslim. Platy v Bratislave rastu, takze zachvilu si auto bude moct dovolit mat a prevadzakovat uz nie len nadpriemerne zarabajuci clovek, ale pomaly aj priemerne zarabajuci ludia v Bratislave (ked sa priemerny plat zacne blizit sume 30000, co uz nie je daleko od reality), co su obrovske masy ludi. Jednoducho doprava v Bratislave skolabuje - a najma staticka doprava - parkovanie, ale urcite nie v malej miere aj krizovatky. A to nebude mozne riesit v dobe par rokov. Jednoducho tisice parkovacich miest sa nedaju tak lahko a rychlo postavit ako sa daju kupit tisice aut. Krizovatky sa nedaju tak rychlo rozsirit (a niektore sa nedaju rozsirit vobec) ako si mozu rychlo ludia kupit do rodiny auto, druhe auto, tretie auto...Jednoducho IGK je obrovsky ZAVISLE od cestnej infrastrukruty, a ta uz teraz je na hranici KOLABOVANIA, jednoducho nepostacuje.
Napriklad PARKOVANIE FUNGUJE LEN VDAKA BENEVOLENCII K NEDODRZIAVANIA ZAKONA, a to nie len v centre mesta, ale dokonca aj v perifernych sidliskach!!! Pokial by tu nebola benevolencia k protipravnemu konaniu (parkovanie na travniku, chodniku, v krizovatkach, na cestach bez zanechania vyhlaskou stanoveneho priechodu...) tak znacna cast IGK jednoducho ani nema kde stat pred svojim vlastnym domom. A co sa asi stane ked si zacne aj stredna vrstva kupovat auta??? nizsia stredna vrtva, ktorej su v Bratislave desattisice, a doteraz bolo pre nich auto skorej nedosiahnutelny luxus, ale rast platov je enormny...
Krizovatky uz teraz zvladaju prejazd aut na hrane. narast mozno o 10-20% v spicke znamena KOLAPS. A ten narast tu cochvila bude. Co potom budu robit majitelia IGK??? Kto prestane jazdit, ked si kupil auto za niekolko stotisic a teraz ho bude splacat??? Investicia do auta moze byt trpke sklamanie pre mnohych v najblizsich rokoch v Bratislave. Krizovatky a cesty sa nerozsiria zo dna na den ako sa zo dna na den da kupit auto v predajni aut. Dokonca vystavba novych ciest paradoxne casto zhorsi docasne situaciu, lebo znamena urcite obmedzenia. a tiez neviem kto zaplati tie miliardy na tu cestnu infrastrukturu? lebo pri sucasnej situacii a zastavbe su riesenia len velmi, velmi drahe, ak vobec nejake su - tunely, mimourovnove krizenia - neviem si predstavit ako sa da napriklad rozsirit krizovatka Racianske myto, alebo Sancova ulica, Zahradnicka, Mytna...
Z