Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kým si prečítam všetky reakcie podrobne-asi som sa nevyjadrila tak presne,ako som chcela: pre cenou a komfortom si treba všimnúť úvodzovky, úvodzovky a úvodzovky. ? Príspevok je myslený formou, ako by to logicky malo fungovať a ako to momentálne nie je. ?

Zajtra pošlem reakcie na príspevky. ?
Reply on: Ike #75689:
Este by som rad dodal ze som popisoval BA, nie MHD vs IGK vseobecne... samozrejme ze sa to da spravit tak aby MHD naozaj konkurovala IGK, no u nas to siroko daleko nema sancu...
Reply on: Z #75686:
otazka preco...

dovolim si pichnut do osieho hniezda a hned vysvetlim preco...

Porovnam teda MHD a IGK na konkretnom pripade mojej rodiny
takze:
miesto odchodu - DNV
miesto prichodu - Botanicka, Technicka Univerzita, Mlada Garda

a idem porovnavat:
***************************
CENA
MHD:vravis ze cena MHD je dobra... Ja si myslim ze cena je mimoriadne dobra. Elektricenka stoji 980SK na 3 mesiace celosietova studentska... zakladna neviem, nieco viac...
IGK: zas v sucasnosti sa da zohnat aj lacne auto, ale dajme tomu ze chces hladiet na ekologicke hladisko, tak je auto slusne velka investicia, navyse to zere dost financii aj pocas existencie auta.
1:0 pre MHD
***************************
KOMFORT
tu je najvacsi zadrhel a aj odpoved preco je MHD slabo vyuzivana. Cena je oproti automobilu ovela ovela mensia, no komfort. Ked to vezmeme z relativneho hladiska tak tuto IGK na plnej ciare vedie. Preplnene autobusy, nepohodlne sedacky a statie na jednej nohe -> to by mal stat listok 2sk a nie 20sk. Nehovorim casto o tom ze ked sa vedla stojaci zle vyspi a je nervozny, alebo o velkom mnozstve asocialov, riziko kriminality, nefunkcnost kurenia, malo vzduchu na dychanie, riziko prenosu chorob... toto vsetko v aute odpada...
V aute si clovek moze zakurit ked chce, otvorit okno ked chce, pohodlne sedi, je mensia pravdepodobnost ze sa nakazi, mala pravdepodobnost ze mu niekto ukradne penazenku z vrecka, ze sa nasmradi od nejakej socky...
Moja mama je veduca, musi chodit slusne oblecena v topankach na podpatkoch a ktomu musi vlacit asi 5kg (aj s taskou) pracovny notebook (a nemala by smrdiet od socky v buse).. Ked si ju predstavim ako sa rano rve do 21ke, tak si ju neviem predstavit...
1:1
******************************
DOSTUPNOST
Pokial existuju parkovacie miesta v bode destinacie, tak znova vitazi IGK... ale castokrat je dostupnost miziva a po roku 2000 este mizivejsia. Opat si predstavujem svojich rodicov ako 3x prestupuju a cestuju hodinu aj nieco... nehrozi...
2:1 pre IGK
*****************************
RYCHLOST a FLEXIBILITA

Co sa jedna rychlosti, je to fakt ze vela chronometrazi je v BA odflaknutych a castokrat bud busy nestihaju, alebo idu s predstihom, to druhe je tragedia (konkretne predvcerom som isiel 21 po ceste kde je dovolena 90 [pre bus 80] asi 40kmh a veselo si vytvaral kolony, to asi tiez nebude velmi ekologicke 😕 )
Skusim to zhrnut a suvisi to aj s prestupovanim... Moj pripad, autom som v rannej spicke na Botanickej za 15 minut cez Devin autobusom je to cez 25. Zaujimava je aj situacia mimo spicky ked (cez dubravku) som v skole za 10 minut a elektrickou + bus za vyse 30 minut.
Co sa tyka flexibility, zial v DPB je mizerna. Ked sa stane nehoda, tak kym sa DPB spamata, tak ju aj odpracu a ludia v prostriedkoch cakaju dlho... V pripade auta, nie je problem zmenit trasu...

3:1 pre IGK

ked si tieto vsetky veci predstavim v zime za zleho pocasia, tak sa rozdiel este zvacsuje..
****************************

na zaver
nechcem tym nikoho obvinovat, za tieto veci (co ma napadli) moze z casti DPB, z casti magistrat a z casti aj pouzivatelia IGK (hlavne ti bezohladni a tych je dost co si budeme hovorit).
co by bolo teda treba prehodnotit?
- financie dpb a veci z toho vyplivajuce (nakup vozov, linkovanie) a hlavne DOTOVANIE MHD
- zavedenie prestupnych uzlov
- preskolenie vodicov
- testovanie, experimentovanie (nie ze grafikony robia z tabuliek)
- prehodnotenie zastavok a liniek
- lepsie informovanie cestujucich atd.

je toho dost, a kompetentni by sa nad tym mali zamysliet.

Dufam ze sa nehnevas, nebolo to myslene v zlom ale mas odpoved na otazku preco? 😛

PS: skor nez sa do mna pustite, pri vyuzivani auta (celkom ekologickeho spotreba okolo 4,6) sa vzdy snazime zobrat co najviac ludi...
Reply on: Z #75686:

Plný súhlas. Ale momentálne by ten bus pruh v mnou spomínanom rozsahu mal šancu prevychovať aspoň zopár tých, ktorí si myslia, že je to jedno alebo lepšie, keď idú autom (stoja v zápche tak či tak). Keď ich na Molecovej ráno obehne niekoľko 25Tr-iek, tak nabudúce sa nimi možno zvezú tiež. Ale škoda, že len vtedy, ak budú mať pracovisko niekde v okolí Riviéry, keďže električky kapacitne postačujú len tak-tak a 32 je ráno tiež viac v zápchach ako v pohybe. Takže máš pravdu, ide o celkovú koncepciu MHD - Dlhé Diely sú len jeden prudko vyčnievajúci ostrovček slabo fungujúcej hromadnej dopravy...
Reply on: Z #75686:
Tak ten komfort je u mnohých vozidiel MHD otázny, ale inak máš pravdu. ?
Reply on: ivanbuto #75674:
Ad:Bratislavské rébusy

Bohužiaľ buspruhy nie sú jedinou záchrannou baštou. ? Skúsme sa zamyslieť, PREČO vlastne vzniká základná potreba buspruhu a prídeme na dosť šokujúce zistenie-a týka sa Bratislavy veľmi špecificky. ? PREČO vzniká tam masová potreba vlastniť individuálny gumokol? Prečo si mám kúpiť niečo - u nás stále v podstate nadpomery drahé - ak mi v meste funguje sieť kvalitných služieb v oblasti prepravy? Prečo sa mám zadĺžiť na kus života a moje príjmy preivnestovať niekde v lízingovke, keď sa môžem za prijateľnú cenu odviezť v prijateľnom komforte? Nie je potreba buspruhov v našom meste v najväšej miere len riešením dôsledkov niečoho, čo za nekoncepčného plánovania a prevádzkovania nemá možnosť konkurovať aj celoživotnému splácaniu automobilu? Automobilista nerieši v prvom rade problém, kde budem parkovať a či som ekologický. Automobilista rieši primárny problém - prepraviť sa, hlavne do práce. Som tichého názoru, že ak sa nevyrieši globálny problém, lepenie náplastí v podobe buspruhov nebude adekvátne k rozmachu, ktorý Bratislavu čaká. ?

?
Reply on: S499.1023 #75677:
Možno je to tým, že v čase projektovania sa zrejme nerátalo s trhovým kapitalizmom, lebo vtedy sa dali trabanty poskladať jeden na druhého a maluchy sa medzi to zmestili kráľovsky. ? ?
Ad: Anketa

Ajjjjj ? tuším sme "spolu predbehli dobu". Nahrádzať vlakmi niečo, čo zatiaľ premáva iba v zbožných snoch je uuuuuúúplná bomba. ? ?
Reply on: slavius #75681:
Ináč som počul, vraj už je vypracovaný projekt na bus-pruh na Molecovej (smer dole) po celej dĺžke. Akurát ten "proces schvaľovania" sa nejako predlžuje. ?
Reply on: fobust #75676:

Električku na vlastnom telese by som na DD videl najradšej, ale to je ešte väčšia utópia ako ten bus pruh. Ozaj, kadiaľ by podľa tej Tebou spomínanej štúdie viedla jej trasa?
Reply on: S499.1023 #75677:

Bol som prekvapený, že nezatrolejovali pôvodnú trasu linky 33 (Janotova - Baníkova - Karloveská), no to je stále možné dorobiť. Tým pádom by pre linku 33 stačil bus pruh od Hany Meličkovej po križovatku Janotova - Molecova. Síce 32 by mala aj tak na Molecovej zdržanie. Ale ako tak sledujem, tak autíčkárska lobby ma svoj hlas veľmi silný. Pritom veľká časť obyvateľov Dlhých Dielov chodí do práce MHD (je to asi dokonca aj väčšina). Teda je to klasicky o peniazoch: kto má peniaze, má auto, väčší vplyv,...
Reply on: slavius #75675:
dnes sa o 7.54 viezli na konecnu Molecova v celej 25Tr az 2 cestujuci, zvysok sa valil peso dole...

Re #75677 S499.1023: obavam sa, ze namiesto statia na Molecovej, by stali na Banikovej a Karloveskej, nakolko ta byva zapchata cela tiez, dokonca dlhsi cas ako Molecova.
Reply on: S499.1023 #75677:
A mimochodom, čo sa bytovej výstavby týka, sídlisko dosiahlo stav plánovaný pre rok 2030, ale infraštruktúrou je v stave dnešnom. ? Okolo 2030 už mala byť o. i. mimoúrovňová križovatka Molecova - Karloveská, ďalší pru na Botanickej, atď...
Reply on: slavius #75675:
Buspruh je bezpodmienečne potrebný, ak chceme mať funkčnú MHD na Dlhých Dieloch a nie paródiu. Keby sa zatrolejovala pôvodná trasa linky, tak by takýto problém nebol. Nehovoriac o tom, že sídlisko asi projektoval úplný kretén, keďže už v čase jeho projektovania bolo jasné, že motorizácia obyvateľstva porastie a sídlisko má tak zúfalo poddimenzované parkovanie.
Reply on: slavius #75675:

Na DD mala ísť tramvaj na vlastnom telese. Štúdia z roku 1992 potvrdila že je to realizovateľné. Len kapánek drahé a znamenalo by to porušenie poaskovacích miest v nemalom rozsahu... Lenže je jedno či zruším parkovanie pri krajnici kvôli BUS pruhu, alebo kvôli tramvajovému telesu. Takže v tom NIE JE rozdiel. Rozdiel je v tom, že ten BUS pruh nikdy NEBUDE v oboch smeroch a po celej dĺže trate.
Reply on: ivanbuto #75674:

Ak si niekto stále myslí, že bus pruh na Molecovej smerom dolu nie je potrebný, tak je buď úplný kretén alebo tam nikdy v rannej špičke nebol. MHD v úseku Hany Meličkovej - Molecova je bohužiaľ zúfalo nepoužiteľná - presne ako teta píše, najlepšie ísť pešo - ono mohli rovno spraviť otočku trolejbusov niekde v okolí zastávky Pri podchode (miesto tam síce ani veľmi nie je, ale to nás snáď nezastaví)... Na druhej strane nezaškodí ráno trochu pohybu 🙂
Dávam tu na diskusné fórum plné znenie včerajšej glosy Soni Pacherovej o Dlhých Dieloch, nakoľko články z Pravdy sa po dvoch dňoch presúvajú do archívu, a pevný link ani tam nefunguje:


24.4.2007 - Bratislava - strana 10

Glosa
Možno už dnes je ten rekord opäť prekonaný. Včera ráno o 8.30 h však v zápche na kopci z Dlhých dielov uviazlo až 73 áut! Keďže tam stáli fakt dlho, nebolo ťažké zrátať ich presne. Súvisle zapratali jeden a pred vyústením na Karloveskú už oba jazdné pruhy, zhruba od zastávky MHD Tománkova po konečnú na Molecovej. S nimi zostali na ulici zaseknuté aj tri kĺbové duobusy linky č. 33 a tiež „krátky" autobus, ktorý na trase vypomáha v špičke. V nemohúcich tátošoch sedel zväčša iba šofér, spolujazdca bolo vidno len vzácne - čiže dokopy viezli sotva 90 ľudí. Iba jediné zo spomenutých veľkokapacitných vozidiel by ich okamžite pojalo aj dvojnásobok. A po ceste by navyše vôbec nesmradilo výfukovými plynmi. Apropo, zbehnúť z vŕšku skratkou peši trvá, znovu presne odstopované, čosi nad štyri minúty. Kto, ako a kedy konečne vyrieši podobné bratislavské rébusy?
Autor: Soňa Pacherová
Reply on: fobust #75672:
Tá bola spomínaná na začiatku vlákna.
Reply on: S499.1023 #75660:

Okrem spomínaného úseku popri vozovni Krasňany ešte napríklad aj Miletičova...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement