este ani v utorok tam nebolo nic zvlastne (akurat tam bol prijemny chladok ) a vcera uz tam bola spravena drevena podlaha pokial moje oci dovideli a nieco tam pachali... ale pluh by to mal zvladnut
Rano som tam videl na nabrezi stat nakladiak s napisom Luxusne WC a s WC kabiniskou na privese a casto tam vidiet aj upratovacie vozidla...zeby to tam cistili ? ?
hlada sa dobrovolnik ktory zabezpeci u energetikov zapojenie trakcneho napajania v tuneli a prebehne sa tadial neakou elektrickou optimalne aj s napriahnutou radlicou (pluhom) na odhrnanie snehu pred nou ?
PS: pre tych co nevedia, tak v tuneli sa deju neake nekale veci a vraj tam nieco planuju ti-debili
Poďme zaradom:
1. Vnútorné transparenty má k dnešnému dňu 19 z celkového počtu 80 vozidiel, to je cca. 24%. V priebehu roka 2006 sa v ďalšej várke zakúpi 10 nových sád, čím počet vozidiel vybavených trasparentmi dosiahne počet 29 vozidiel a podiel 36%.
Na vnútornom transparente sa objavuje číslo linky, cieľová zastávka a nasledujúca zastávka, aktuálny čas. Oproti Bratislave sú navyše dnešný dátum a presný rozpis ulíc, po ktorých vedie trasa linky, takže cestujúci nielenže vie, kam autobus ide, ale aj kadiaľ sa tam dostane (čo v Bratislave napr. nie je). V štádiu rozpracovania je zapojenie vypisovania možností prestupu na iné linky.
Zobrazovanie menín je už len na pár vozoch a priebežne sa likviduje ako nedopravná informácia.
Ak je na transparente zobrazená zlá zastávka, je to zlé. Môže ísť o nedôsledné km premeranie trasy alebo ignoranciu vodiča. Každopádne to vždy môže vodič kedykoľvek opraviť.
Nápisy na vnútorných transparentoch behajú aj v Prešove, Žiline, Varšave, Ostrave či Prahe. Ja si nedovolím tvrdiť, či je to lepšie alebo horšie. Akurát to, že to tak v Bratislave nie je, neznamená automaticky, že je to blbosť.
2. Ja ako rodený Prešovčan môžem povedať, že kašlem na mesto (Bratislavu), kde ide nočák raz za dve hodiny, keďže doma ho mám po celú noc každú polhodinu. A predsa Bratislavu ako takú nezavrhujem, pretože skrátka chápem, že tupý magistráť netrvá na dôstojnejšej forme nočnej dopravy. V Nitre skrátka Mesto nikdy nežiadalo a nechcelo rozšíriť dopravu za súčasný rámec. Preto väčšina posledných spojov ide z centra o 22.30 h, úplne posledný po 23.00. V poslednom čase sa čosi hovorí o ochote uvažovať nad nočnými spojmi, tak uvidíme čo z toho bude, no je to kompetencia MESTA.
3. Mám začať konkretizovať dotačnú politiku pre nitrianskeho dopravcu MHD? Ročné dotácie vo výške 8 miliónov, potom znova 8, potom 12... Nie je to vtip. Až po fiškálnej decentralizácii sa Nitra dočkala ako daru z nebies 35 mil., pri ktorých by iné mesta hrôzou skolabovali, no tu sú nebývalými prostriedkami. Možnosti ďalších investícií sa reálne črtajú ešte v tomto roku s ohľadom na vstup nového vlastníka firmy v minulom roku.
Takže kráľovstvo Ikarusov 280 je svätá pravda, no o to s väčšou hrdosťou môžem prehlásiť, že všetky sú v lepšom stave ako ich bratislavskí bratia.
4. Veď ja som písal, že ide o výsledky prekladaných intervalov. Ale akéže moje zbožné prianie. V sobotu a nedeľu ide od Tesca na Klokočinu - áno, priznávam - päť liniek o hodinovom intervale: jedna v časoch x:03, ďalšie x:15, x:27, x:39 a x:51. Výsledný interval je pekných 12 minút.
5. Hustejší interval ako 10 minút v špičke má v Nitre jedna linka, v Košiciach tiež jedna, v Prešove dve, v Žiline donedávna ani jedna. Pochop, že porovnávaš iné katgórie miest. Ak čítaš nitrianske iMHD, tak vieš, že je nastúpený proces postupného znižovania počtu liniek. Ale to nemôže byť otázka krátkeho času.
6. Nedá, pretože v roku 2002 bola táto možnosť zrušená. Vyvíja sa snaha o zavedenie predaja JCL mimo vozidlo, ale to nejde len o to, rozhodnúť sa sám. Na to je potrebný súhlas tých, ktorí o tom rozhodujú.
7. Nehovorím, že to nie pravda. Ak ale porovnáme Nitru s inými prevádzkami SAD, tak je jediná, kde vyše polovica ľudí nemusí cez predné dvere nastupovať. A je to o poznanie čosi iné. Stačí stráviť jedno dopoludnie v Bystrici a popoludnie v Nitre. Pochopí každý.
8. Označovače sú od tej istej firmy ako v Bratislave, toho istého typového radu. Vyjadril som sa zrejme nepresne.
No Vladimír,nechcem byť krutý,ale nitriansku MHD poznám veľmi dobre,a realita je o dosť inakšia,než to,čo som čítal v tvojom príspevku.Osobne ti musím povedať,že spolu s Trnavou je to asi najhoršia doprava na Slovensku...1...vnútorné transparenty-počet vozidiel,ktoré ich majú je žalostne malý....ako cestujúceho ma vôbec nezaujíma,kto má dnes meniny,čo je asi jediná obšírnejšia informácia oproti BA....naopak,je dosť zlé,že autobus odíde zo zastávky -napr.MLYNY,ale až do nasledujúcej zastávky svieti nápis-"nasledujúca zastávka MLYNY"....nápis navyše po displeji stále behá,takže starší človek s horším zrakom nemá možnosť zistiť,čo je tam napísané....2....môžem kašlať na MHD,ktorá z centra do okrajových častí končí o 22 hodine,pričom po nočákoch nieje ani stopy.....3....vozový park kĺbových vozidiel tvorí 85% Ikarus 280,čo je horšie než katastrofa....4....intervaly na Klokočinu,alebo na Chrenovú o ktorých píšeš sú skutočne pospájané zo všetkého,čo tam jazdí,čo je dohromady asi dvanásť spojov s intervalom 1 hodina,ale o prekladaných intervaloch tu nieje ani chýru a je to len tvoje zbožné prianie....5....jediná linka,ktorá má v špičke hustejší interval než 10 minút je l.č. 24,čo je tiež katastofa.....6....cestovný lístok sa nedá kúpiť v stánku.....7......vraj sa nemusí nastupovať prednými dverami=klamstvo,pretože každý,kto nemá električenku,musí kúpiť lístok u vodiča,takže 4 zastávky vozidlo prejde za 10 minút=katastrofa.....8.....označovače sú komplet iné,než v BA,pretože každý,kto nastúpi,musí priložiť električenku,čo v BA nieje.......................atď....
kokos... ty zacni pisat uz ako clovek aspon s podpriemernym IQ... sak ty taka chobotiny tliachas... kolko mas rokov? 8?
"A niektori ludia sa tam vyskytuju, ale je ich tam naozaj malo."
- ano, fakt malo, skoda ze tam je 2. a 3. najvacsie mesto na Slovensku.
"Cesty su tam rovnake mozno trcho horsie"
- videl si Vajnorsku? Roznavsku? Raciansku? Puchovsku? Mlynsku Dolinu? Patronku? Stefanikovu? Sancovu? Legionarsku? Spitalsku? a pod.... od tohto nic horsie neexistuje..
"Tu ked sa clovek o nieco snazi tak to ma vopred prehrate, lebo.. no preco?"
no tu pricinu si nepovedal, tak povedz.... podla mna ked mas dobru podporu a financne prostreidky, podari sa ti dost...
vid Cyklobus, rekonstrukcia pesich zon, restavracia budov, vystavba mostov a podobne...
stavat sa stava, hoci niekedy nie s rozumom... ono ale najvacsi problem je dobry napad vymysliet... a druhy najvacsi problem ho zrealizovat...
"Vsetci to maju naucene este s komunizmu ten postoj, ze ved som plateny tak nemusim nic robit a moj plat je stale rovanky"
u nas komunizmus nebol, jedine socializmus... A neviem ako tvoju znami a blizki, ale moji makali, makaju a pokial sa bude dat, makat budu... takze nekydaj na nieco v com sa nevyznas...
"Ved tam ani nemam koho zvolit "
potom nie si zrely na volby a tak radsej nevol...
Práve si to pomenoval. V Bratislave je vízia nosného systému zaklínadlom pre všetko. Ešte dobre, že socializmus skončil tak neskoro. Keby sme dnes boli v situácii o 30-40 rokov skôr, tak v BA ani nezrušia sprievodcov, lebo "veď bude metro". Je až neuveriteľné ako sa dá dlho žiť z vízie, zanechávajúc celý reálny a aktuálny svet kvôli nej bokom. Toto sa totiž už dlho v Bratislave deje.
Re #63030 81-71: Páčil sa mi včera úvod jedného Igorovho príspevku, tak si dovolím voľne zopakovať: Vidím, že žiješ v blude a nestojí za to Ti ani odpovedať, ale nechcem, aby si žil v blude a preto Ti odpovedám ?
centrum NR - sídlisko Klokočina: int. v špičke 3-4 min., v sedle 7-8 min., cez víkend 12 min.
centrum NR - sídlisko Chrenová: int. v špičke 3-4 min., v sedle 7-8 min., cez víkend cca. 12 min.
centrum NR - MČ Dolné Krškany - int. v špičke 7-8 min., v sedle 20 min., cez víkend cca. 30 min.
centrum NR - MČ Mlynárce - int. v špičke 10 min., v sedle 20 min., cez víkend 30 min.
centrum NR - Liečebný ústav na Zobore - int. v špičke cca. 10 min., v sedle 20 min., cez víkend 30 min.
Niekde sú intervaly prekladané a môžu kolísať.
Skor ta nechut. Vsetci to maju naucene este s komunizmu ten postoj, ze ved som plateny tak nemusim nic robit a moj plat je stale rovanky. Niikomu nejde o lepsi zivot naroda. Teda aspon tu nie? A teraz idu volby a koho mam volit? Ved tam ani nemam koho zvolit ?.
Ja by som sa tomu necudoval. Pochopil by si kebysi tu zil. To nie je ako v Cechach, ze i ked vela ludi sa o nic nestara je "zopar" takych co nie u az taky idioti. Tu ked sa clovek o nieco snazi tak to ma vopred prehrate, lebo.. no preco? Teraz mi ale vsetci vynadaju, ze to tak nie je.. No a preto vyzera vozovy park BA tak ako vyzera ?.
Myslím si, že všetko je o inteligencii cestujúceho a taktiež inteligencii prípadne zasahujúceho vodiča. Je jasné, že vozík má pred kočíkom vždy prednosť a taktiež aj prednosť pre cestujúcimi. A väčšinou to všetci zainteresovaní pochopia.
Re #63032 Andy: Aby sa nimi označili čipové karty pri odčítavaní cestovného v elektronickej forme.
ja viem ako vyzera vychodne SK pretoze mi tam zije rodina. Auto aj dom maju sice fajn, ale ze by mali dobre platy a lepsie cesty ako u nas to asi nie. Cesty su tam rovnake mozno trcho horsie. A niektori ludia sa tam vyskytuju, ale je ich tam naozaj malo. A ak tam su tak sa planuju odstahovat casom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mikimaus