Keď tak pozerám na tie pekné fotečky trolejbusu č. 6702 tak ma napadá, ako sa asi dá vyložiť do boku, keď je takmer na celú dĺžku vagóna? To musí po kúskoch manévrovať, alebo mu nadvihnú predok a vysunú ho bočne?
A to sa v BA nenájde čelná rampa, aby mohol vyjsť normálne dopredu?
No,súhlasím s tebou v tom,že ešte horšie,než v Nitre,je to momentálne v Bystrici...Ja som BB do najhorších MHD nezaradil len preto,že ju stále považujem za mesto s fungujúcimi trolejbusmi.Nemôžem si zvyknúť na to,že to už nieje pravda....Stav Ikarusov v Nitre je lepší,než v BA,ale to nesúvisí s údržbou,ale s tým,že v NR je na vozidlá kladená neporovnateľne menšia prepravná záťaž......Neviem,ktorá linka v NR ide o 23hod...pokiaľ viem,tak je to možno 21-ka,alebo 27-ka,ale to nejde o odchod z centra do okrajových štvrtí,ale naopak o dojazd linky z okrajových štvrtí do centra....Zabudol som ešte dodať,že veľká časť vozidiel je second hand...nehovoriac o tom,že v premávke je stále Karosa B 731 z čias socializmu ešte stále s prevodovkou Praga,používanou ešte v Karosách ŠM 11....Je pravda,že magistrát sa k MHD v Nitre správa veľmi macošsky,a podľa mojich info možno vypíšu konkurz na nového dopravcu,takže ďalšia BB sa možno zopakuje
"No napríklad dosť zásadný rozdiel medzi ČR a SR je v tom, že tu štát nedotuje MHD."
- Ty máš pocit, že keď to tak u nás tak bolo tak sme mali superluxusné MHDečky na Slovensku? Zabudni na prachy od štátu a voľ poriadne vo voľbách do samosprávy... ?
_________________________________
(Choďte voliť! ? ❤ )
este ani v utorok tam nebolo nic zvlastne (akurat tam bol prijemny chladok ) a vcera uz tam bola spravena drevena podlaha pokial moje oci dovideli a nieco tam pachali... ale pluh by to mal zvladnut
Rano som tam videl na nabrezi stat nakladiak s napisom Luxusne WC a s WC kabiniskou na privese a casto tam vidiet aj upratovacie vozidla...zeby to tam cistili ? ?
hlada sa dobrovolnik ktory zabezpeci u energetikov zapojenie trakcneho napajania v tuneli a prebehne sa tadial neakou elektrickou optimalne aj s napriahnutou radlicou (pluhom) na odhrnanie snehu pred nou ?
PS: pre tych co nevedia, tak v tuneli sa deju neake nekale veci a vraj tam nieco planuju ti-debili
Poďme zaradom:
1. Vnútorné transparenty má k dnešnému dňu 19 z celkového počtu 80 vozidiel, to je cca. 24%. V priebehu roka 2006 sa v ďalšej várke zakúpi 10 nových sád, čím počet vozidiel vybavených trasparentmi dosiahne počet 29 vozidiel a podiel 36%.
Na vnútornom transparente sa objavuje číslo linky, cieľová zastávka a nasledujúca zastávka, aktuálny čas. Oproti Bratislave sú navyše dnešný dátum a presný rozpis ulíc, po ktorých vedie trasa linky, takže cestujúci nielenže vie, kam autobus ide, ale aj kadiaľ sa tam dostane (čo v Bratislave napr. nie je). V štádiu rozpracovania je zapojenie vypisovania možností prestupu na iné linky.
Zobrazovanie menín je už len na pár vozoch a priebežne sa likviduje ako nedopravná informácia.
Ak je na transparente zobrazená zlá zastávka, je to zlé. Môže ísť o nedôsledné km premeranie trasy alebo ignoranciu vodiča. Každopádne to vždy môže vodič kedykoľvek opraviť.
Nápisy na vnútorných transparentoch behajú aj v Prešove, Žiline, Varšave, Ostrave či Prahe. Ja si nedovolím tvrdiť, či je to lepšie alebo horšie. Akurát to, že to tak v Bratislave nie je, neznamená automaticky, že je to blbosť.
2. Ja ako rodený Prešovčan môžem povedať, že kašlem na mesto (Bratislavu), kde ide nočák raz za dve hodiny, keďže doma ho mám po celú noc každú polhodinu. A predsa Bratislavu ako takú nezavrhujem, pretože skrátka chápem, že tupý magistráť netrvá na dôstojnejšej forme nočnej dopravy. V Nitre skrátka Mesto nikdy nežiadalo a nechcelo rozšíriť dopravu za súčasný rámec. Preto väčšina posledných spojov ide z centra o 22.30 h, úplne posledný po 23.00. V poslednom čase sa čosi hovorí o ochote uvažovať nad nočnými spojmi, tak uvidíme čo z toho bude, no je to kompetencia MESTA.
3. Mám začať konkretizovať dotačnú politiku pre nitrianskeho dopravcu MHD? Ročné dotácie vo výške 8 miliónov, potom znova 8, potom 12... Nie je to vtip. Až po fiškálnej decentralizácii sa Nitra dočkala ako daru z nebies 35 mil., pri ktorých by iné mesta hrôzou skolabovali, no tu sú nebývalými prostriedkami. Možnosti ďalších investícií sa reálne črtajú ešte v tomto roku s ohľadom na vstup nového vlastníka firmy v minulom roku.
Takže kráľovstvo Ikarusov 280 je svätá pravda, no o to s väčšou hrdosťou môžem prehlásiť, že všetky sú v lepšom stave ako ich bratislavskí bratia.
4. Veď ja som písal, že ide o výsledky prekladaných intervalov. Ale akéže moje zbožné prianie. V sobotu a nedeľu ide od Tesca na Klokočinu - áno, priznávam - päť liniek o hodinovom intervale: jedna v časoch x:03, ďalšie x:15, x:27, x:39 a x:51. Výsledný interval je pekných 12 minút.
5. Hustejší interval ako 10 minút v špičke má v Nitre jedna linka, v Košiciach tiež jedna, v Prešove dve, v Žiline donedávna ani jedna. Pochop, že porovnávaš iné katgórie miest. Ak čítaš nitrianske iMHD, tak vieš, že je nastúpený proces postupného znižovania počtu liniek. Ale to nemôže byť otázka krátkeho času.
6. Nedá, pretože v roku 2002 bola táto možnosť zrušená. Vyvíja sa snaha o zavedenie predaja JCL mimo vozidlo, ale to nejde len o to, rozhodnúť sa sám. Na to je potrebný súhlas tých, ktorí o tom rozhodujú.
7. Nehovorím, že to nie pravda. Ak ale porovnáme Nitru s inými prevádzkami SAD, tak je jediná, kde vyše polovica ľudí nemusí cez predné dvere nastupovať. A je to o poznanie čosi iné. Stačí stráviť jedno dopoludnie v Bystrici a popoludnie v Nitre. Pochopí každý.
8. Označovače sú od tej istej firmy ako v Bratislave, toho istého typového radu. Vyjadril som sa zrejme nepresne.
No Vladimír,nechcem byť krutý,ale nitriansku MHD poznám veľmi dobre,a realita je o dosť inakšia,než to,čo som čítal v tvojom príspevku.Osobne ti musím povedať,že spolu s Trnavou je to asi najhoršia doprava na Slovensku...1...vnútorné transparenty-počet vozidiel,ktoré ich majú je žalostne malý....ako cestujúceho ma vôbec nezaujíma,kto má dnes meniny,čo je asi jediná obšírnejšia informácia oproti BA....naopak,je dosť zlé,že autobus odíde zo zastávky -napr.MLYNY,ale až do nasledujúcej zastávky svieti nápis-"nasledujúca zastávka MLYNY"....nápis navyše po displeji stále behá,takže starší človek s horším zrakom nemá možnosť zistiť,čo je tam napísané....2....môžem kašlať na MHD,ktorá z centra do okrajových častí končí o 22 hodine,pričom po nočákoch nieje ani stopy.....3....vozový park kĺbových vozidiel tvorí 85% Ikarus 280,čo je horšie než katastrofa....4....intervaly na Klokočinu,alebo na Chrenovú o ktorých píšeš sú skutočne pospájané zo všetkého,čo tam jazdí,čo je dohromady asi dvanásť spojov s intervalom 1 hodina,ale o prekladaných intervaloch tu nieje ani chýru a je to len tvoje zbožné prianie....5....jediná linka,ktorá má v špičke hustejší interval než 10 minút je l.č. 24,čo je tiež katastofa.....6....cestovný lístok sa nedá kúpiť v stánku.....7......vraj sa nemusí nastupovať prednými dverami=klamstvo,pretože každý,kto nemá električenku,musí kúpiť lístok u vodiča,takže 4 zastávky vozidlo prejde za 10 minút=katastrofa.....8.....označovače sú komplet iné,než v BA,pretože každý,kto nastúpi,musí priložiť električenku,čo v BA nieje.......................atď....
citelis