Reply on: AAA #63061:
"No napríklad dosť zásadný rozdiel medzi ČR a SR je v tom, že tu štát nedotuje MHD."- Ty máš pocit, že keď to tak u nás tak bolo tak sme mali superluxusné MHDečky na Slovensku? Zabudni na prachy od štátu a voľ poriadne vo voľbách do samosprávy... ?
_________________________________
(Choďte voliť! ? ❤ )
Vladimír
1. Vnútorné transparenty má k dnešnému dňu 19 z celkového počtu 80 vozidiel, to je cca. 24%. V priebehu roka 2006 sa v ďalšej várke zakúpi 10 nových sád, čím počet vozidiel vybavených trasparentmi dosiahne počet 29 vozidiel a podiel 36%.
Na vnútornom transparente sa objavuje číslo linky, cieľová zastávka a nasledujúca zastávka, aktuálny čas. Oproti Bratislave sú navyše dnešný dátum a presný rozpis ulíc, po ktorých vedie trasa linky, takže cestujúci nielenže vie, kam autobus ide, ale aj kadiaľ sa tam dostane (čo v Bratislave napr. nie je). V štádiu rozpracovania je zapojenie vypisovania možností prestupu na iné linky.
Zobrazovanie menín je už len na pár vozoch a priebežne sa likviduje ako nedopravná informácia.
Ak je na transparente zobrazená zlá zastávka, je to zlé. Môže ísť o nedôsledné km premeranie trasy alebo ignoranciu vodiča. Každopádne to vždy môže vodič kedykoľvek opraviť.
Nápisy na vnútorných transparentoch behajú aj v Prešove, Žiline, Varšave, Ostrave či Prahe. Ja si nedovolím tvrdiť, či je to lepšie alebo horšie. Akurát to, že to tak v Bratislave nie je, neznamená automaticky, že je to blbosť.
2. Ja ako rodený Prešovčan môžem povedať, že kašlem na mesto (Bratislavu), kde ide nočák raz za dve hodiny, keďže doma ho mám po celú noc každú polhodinu. A predsa Bratislavu ako takú nezavrhujem, pretože skrátka chápem, že tupý magistráť netrvá na dôstojnejšej forme nočnej dopravy. V Nitre skrátka Mesto nikdy nežiadalo a nechcelo rozšíriť dopravu za súčasný rámec. Preto väčšina posledných spojov ide z centra o 22.30 h, úplne posledný po 23.00. V poslednom čase sa čosi hovorí o ochote uvažovať nad nočnými spojmi, tak uvidíme čo z toho bude, no je to kompetencia MESTA.
3. Mám začať konkretizovať dotačnú politiku pre nitrianskeho dopravcu MHD? Ročné dotácie vo výške 8 miliónov, potom znova 8, potom 12... Nie je to vtip. Až po fiškálnej decentralizácii sa Nitra dočkala ako daru z nebies 35 mil., pri ktorých by iné mesta hrôzou skolabovali, no tu sú nebývalými prostriedkami. Možnosti ďalších investícií sa reálne črtajú ešte v tomto roku s ohľadom na vstup nového vlastníka firmy v minulom roku.
Takže kráľovstvo Ikarusov 280 je svätá pravda, no o to s väčšou hrdosťou môžem prehlásiť, že všetky sú v lepšom stave ako ich bratislavskí bratia.
4. Veď ja som písal, že ide o výsledky prekladaných intervalov. Ale akéže moje zbožné prianie. V sobotu a nedeľu ide od Tesca na Klokočinu - áno, priznávam - päť liniek o hodinovom intervale: jedna v časoch x:03, ďalšie x:15, x:27, x:39 a x:51. Výsledný interval je pekných 12 minút.
5. Hustejší interval ako 10 minút v špičke má v Nitre jedna linka, v Košiciach tiež jedna, v Prešove dve, v Žiline donedávna ani jedna. Pochop, že porovnávaš iné katgórie miest. Ak čítaš nitrianske iMHD, tak vieš, že je nastúpený proces postupného znižovania počtu liniek. Ale to nemôže byť otázka krátkeho času.
6. Nedá, pretože v roku 2002 bola táto možnosť zrušená. Vyvíja sa snaha o zavedenie predaja JCL mimo vozidlo, ale to nejde len o to, rozhodnúť sa sám. Na to je potrebný súhlas tých, ktorí o tom rozhodujú.
7. Nehovorím, že to nie pravda. Ak ale porovnáme Nitru s inými prevádzkami SAD, tak je jediná, kde vyše polovica ľudí nemusí cez predné dvere nastupovať. A je to o poznanie čosi iné. Stačí stráviť jedno dopoludnie v Bystrici a popoludnie v Nitre. Pochopí každý.
8. Označovače sú od tej istej firmy ako v Bratislave, toho istého typového radu. Vyjadril som sa zrejme nepresne.