ja som rad ze tam tie 15Tr dotiahnut nemozu, aspon tam budu viazane tie duodebilneho a na 201 a 202 budu nadalej chodit stare dobre 15Trky s 2ma pohananymi napravami
Re #61909 Sommelier: no tak 6607ckarovi som akurat dnes hlasil zatekanie do vozidla (v zadnej casti vozidla), pri kazdom rozbehu alebo brzdeni sa zo spojov na strope vyvalila za hrst vody... (a schytavali to aj sedacky)
a co tak zelezna studnicka - Kamzik - Koliba ? Na sorku cesta ako stvorena, len by som ju opatril vystraznym pipacim signalom, aby kazdy den niekoho na tej ceste nezramovala.
A nepridavajme viac dispecerskej byrokracie ako je treba...
pockaj, pokial sem dorazia niektori spoludiskutujuci, ale ja som pocul o problemoch so stahovakmi, karoseriou - koroziou a vyzbrojou. Ako u ktorych serii ?
By the way to bolo u Ostrovakov vcelku bezne, nemusite so mnou suhlasit, ale je tu moj pohlad na klbove nadhery.
6607 je napriek tomu svojim sposobom vynimocna, pretoze prezila ako posledna - ten bus mal najlepsi lak zo vsetkych, a vydrzal generalku v Bratislave - (spolu s niektorymi vybranymi typmi - myslim 6601, 6606, 6602, 6612 (druha prehliadka), druha seria 6608 - 6611 je na tom dost zle. Mozno lepsie tretia (6612 - 6616 ( ☠) - ta je na tom dobre. Stvrta (18 - 22)je totalny a neunosny kopirak druhej série s transparentami, piata (23 - 26) je dobra, siesta povazujem za nadpriemernu, posledna (35 - 38) napriek najlepsiemu stavu sa mi nezda, ze by tahala tak ako predchadzajuca.
neviem, ako myslíš tie "menej-plnohodnotné linky", ale ja si pod tým predstavujem tie linky, ktorých úroveň bola prudko degradovaná otrasnou kvalitou vozového parku (čiže vrakos), a vzhľadom na to sa tieto linky snažím využívať čo najmenej. (napr. L80) ?
hej, ale z prevadzkoveho hladiska by bol stratovy... pozri sa...
1) na kazdej zastavke by musel byt dispecer a zistoval by, kolko ludi ide na sorku
2) nevhodna trasa
Hlavna stanica - tazko zistis kto z ludi ide na tu Sorku, a vyclenit separovane nastupiste by bolo asi komplikovane
3) potom dlho ziadna zastavka + na Sancovej sa na Karpatsku odbocit neda
4) ist cez Jeleniu by sa tiez nedalo... jednak by asi obyvatelia protestovali, jednak tu ledva prejde osobne auto, a dalej je tu zatacka ktora zviera 45° uhol
5) defakto cela trasa je pod trolejovym vedenim (okrem Kamziku)
skor by bol lepsi tvoj napad ale len medzi kolibou a kamzikom s kapacitnejsim vozidlom...
ale aj tak si myslim ze tam hore by mal byt klbovy bus, ktory by bol viazany na 203/213
A 15Tr tam nemozu dotiahnut kvoli tomu, co sa tu uz davnejsie preberalo - ze obratisko Molecova nebude (dobre citas, nebude!) zatrolejovane, napriek tomu, ze je to do neba volajuci nezmysel
Ad tender: Je to sice len moja domnienka, ale je mozna este aj alternativa, ze to, ze sa v tendri kamsi stratila zmienka o dvoch hnacich napravach, je tiez praca lobbingu Irisbusu, kedze sragora sa v takej konfguracii nevyraba (pretoze je to autobus, a ono sa to bez vyraznych konstrukcnych zasahov neda). A oni ju sem predsa chceli za kazdu cenu umiestnit, a ziskat tak dalsi trh, no nie?
ale ved ten sor tam moze premavat podla potreby a nie podla CP - skratka naplni sa a ide (najma rodiny s detmi a geriatriči) - pripadne sa ihned otoci pre dalsich - ostatni mozu ist peso... vsak preto tam na ten Kamzik isli.
Sme kulturny narod schopny kulturnej dopravy - mame niekolkorocny kruty dopravny vycvik. ?
inak, preco minibusy vypravuje 1.kolona? nebola by lepsia tretia? sak je to blizsie, maju volne ciselne rady a bolo by to pochopitelne, lebo ved 3.kolona vypravuje take "menej_plnohodnotne" linky
p.s. vidno, ako "dopredu" v DPB rozmýšľajú. Vedeli, že na DD treba 2 hnacie nápravy, ale vykašľali sa na to, napísať to do tendra. Takisto vedeli, že solarisy budú prestriekavať, ale nikoho nenapadlo, aby sa to spravilo už vo výrobe.
Tiež vedeli, že prídu Solarisy, ale hlavne, že obsadili číselnú radu 19** dvoma minibusmi.
V lete vytiahne, ale je dost pravdepodobne, ze akonahle zacne byt v zime troska smyklavejsie, tak sa to tam bude krutit a krizit a robit vsetko mozne, len nie tahat smerom hore...uz sa tesim
to je uplna blbost z prevadzkoveho a envinromentalneho hladiska...
ved elektrika je ekologicky cistejsia (najcistejsia forma energie) a relativne lacna... ked su droty, treba ich vyuzit... a este mi povedz, kto by z Hlavnej stanice isiel na kolibu a kde by tvoje Sorky odbocovali na Kolibu.... pokial viem, na sancovej je prikazany smer rovno (na Racko), a ist cez Jeleniu - tak to chce odvahu.... pochybujem ze by to MČ Stare mesto dovolilo...
myslim si ze klbovy plynovy autobus medzi Kolibou a Kamzikom je najlepsie riesenie...
Sorka by nestacila, ver mi, par krat som na kolibe cez vikend v lete bol a bol problem sa narvat do klbaku.... a to bolo na Kolibe, nie na Kamziku
Tu ide aj počet vozov. Čím dlhšia trasa, tým viac vozov. Si zober, pri peknom počasí v zime alebo v lete by sa všetci napchali do SORky, ktorá by tým pádom nestačila a trolejbus by šiel poloprázdny. SORke by sa musel zhustiť interval s potrebou viacerých vozov, alebo nasadiť klasický krátky autobus, ktorý by nacpaný musel šľapať do kolibského kopca a tiež by nestačil jeden. Trasa Koliba - Kamzík by sa dala vyriešiť s jedným vozidlom resp. pri väčšej potrebe dvoma vozidlami.
Sommelier
By the way to bolo u Ostrovakov vcelku bezne, nemusite so mnou suhlasit, ale je tu moj pohlad na klbove nadhery.
6607 je napriek tomu svojim sposobom vynimocna, pretoze prezila ako posledna - ten bus mal najlepsi lak zo vsetkych, a vydrzal generalku v Bratislave - (spolu s niektorymi vybranymi typmi - myslim 6601, 6606, 6602, 6612 (druha prehliadka), druha seria 6608 - 6611 je na tom dost zle. Mozno lepsie tretia (6612 - 6616 ( ☠) - ta je na tom dobre. Stvrta (18 - 22)je totalny a neunosny kopirak druhej série s transparentami, piata (23 - 26) je dobra, siesta povazujem za nadpriemernu, posledna (35 - 38) napriek najlepsiemu stavu sa mi nezda, ze by tahala tak ako predchadzajuca.