Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
BMko:ved dobre:)ja neutocim na vodicou...praveze som tym chcela naznacit ze mi tato otazka pripada onicom...a islo mi hlavne o to aby osm zanadavala na 59:)
Reply on: Papyr #61145:
ja som o zhusťovaní nepísal, jedná sa o omyl si. Považujem to za šialenstvo.
Reply on: Papyr #61143:

nevieš ako to vyzerá s Déčkom ? Kedy začínajú výkop ?
Reply on: Sommelier #61144:
Easy. Elektricke zrusime 2/3 zastavok, cim z nej urobime rychlodrahu. V mieste zrusenych zastavok urobime zastavky autobusov, ktore budu robit navoz na elektricky. Tam, kde autobusove linky uz su a vedu paralelne s elektrickou, to nie je problem. Inde by mozno bolo treba zaviest paralelny bus.
Reply on: si #61141:
na existujúce radiály kašlem, pretože tam sa nespraví nič. Zhustíš zastávky ? Šialenstvo. Zabezbečíš bezkolíznosť ? viac ako 80 cm ostrovčeky ? To neurobíš takmer na žiadnej, pretože fyzický rozmer ulice to nedovoľuje.
Preto nerozumiem rýchlodrážnym predstavám na súčastných radiálach.
Rýchlodrážny bude len ten v kombinácii s existujúcimi železničnými traťami.
Reply on: Sommelier #61139:
Pred existenciou metra na Smichaci sa medzimestske busy ukoncovali Na Knizeci 🙂 Mimochodom, vies o tom, ze P+R parkoviska nie su len pri metre, ale aj pri vlaku (Praha-Radotin, Praha-Bechovice, Roztoky u Prahy)? 🙂
Reply on: Sommelier #61136:
Za predpokladu, ze tadial denne prejde v kazdom smere aspon 80 spojov (prac. den), sa taka trat casom zaplati. I ked ktovie, retazovkove vedenie je znacne drahsie ako klasicke. Ak intenzita dopravy v tomto useku nedosahuje tych 80 spojov, tak na to zabudni. Samozrejme, lepsie by bolo okolo 100-120 spojov, ale to uz je 12 min. interval po cely den 🙂
Reply on: Sommelier #61139:
kolko penazi potrebujes napriklad na vyriedenie hustych zastavok elektriciek na radialach ?
Reply on: 3nt #61138:
Nie, ale vodic neraz dostane vynadane od cestujuceho za to co niekedy ani nemoze, drze chovanie a nerespektovanie prikazov a pokynov vodica a pod.
Nie vzdy plati, ze vodic je len drzi a neslusny ale najde sa aj velky kopec cestujucich. Ak ta vodic pocka ked dobiehas a nepodakujes mu, je to tiez taka forma neslusneho chovania cestujuceho voci vodicovi. Vodic by podla predpisov nemal cakat dobiehajucich a vypustat opozdilcov, ktory si v case zatvarania spomenuli, ze by radi vystupovali. Standardne nepodakuje cca kazdy 2 - 3 cestujuci. Niekedy to cloveka nastve, ked niekomu spravi laskavost a nedokaze mu ani podakovat ?
Reply on: Papyr #61133:

ja s Tebou vo všetkom súhlasím a momentálne som a existujem v Prahe, takže duplom rozumiem s čím porovnávaš.

Na metro kašlem, pretože pokial nejdem skrz mesto, tak ho nevyužijem. A to sa snažia aj s tými dvomi linkami v BA ako spásonosné riešenie. Kulové.
Rýchlodráha je v BA otázkou pacientov, ktorí sa ňou budú voziť. Ako vidím, tak to niekomu vôbec neprekážajú autobusy na Nivách a z Nív. Je to vreštiaca individuálnosť dopravy.
Stále písať o tom ako to je pomalé je už vážne nudné. Tá električka rýchlejšia nebude dokiaľ sa do nej nenalejú peniaze. Alebo cestujúci.
Presne tak. Aj v Prahe sa niekam cestovalo električkou alebo autobusom a potom sa tam až postavilo metro.
Čo Smíchovské nádraží ? Najprv prestupovali z vlaku na električku a až potom na metro, keď sa postavilo béčko že ? A takých príkladov je po Prahe veľa.
Prečo si niekto myslí, že to ide stále aj opačne ? Nejde to a nejde to. Idealisti.

Okrem iného - prestup do metra - cca 3 minúty, výstup - 3 minúty - len na schodoch - to v BA električke nemáš a na tú vzdialenosť, ktorú Ti BA električkové trate poskytujú sa časový posun po vybudovaní podzemky rovná nule. A na pozemnú rýchlodráhu môžu taktiež zabudnúť.

Miesto vymýšľania somarín treba stavať nové trate, pretože rekonštrukciuo radiál dosiahnete velké a smradlavé.
neznasam 59...cestujem s nou kazde rano a je tu uplne ? autobus...maximalna logika je ked pride kratka...hlavne ked chodi raz za pol hodinu...vidiet ze ty co sa staraju o spoje autobusov v zivote v nich nesedelii...a co sa tyka tohoto:"Správajú sa cestujúci k vodičom MHD slušne?"tak asi som to moc nepochopila...co maju cestujucim ponukat kaviar?...
Reply on: Papyr #61135:
tak sa pozri na mapu, že tá trať všetky tie obce oblúkom obchádza... A to spojenie na nové mesto je vhodné pre pár občanov.
Reply on: Papyr #61134:
Dík. Výrobca ? Zamylsel som sa nad trolejbusmi do Rovinky, Šamorína a Lužnej.... Nemuselo by to byť zlé...
Reply on: Sommelier #61072:
Trolejbusy do Dunaszerda? COZE??? Nie je to uz trosku zu viel? A nie je lepsie zmodernizovat trat 131 v useku Nove Mesto-Dunajska Streda na vyssiu rychlost a vozit ich vlakmi? Ved je to cele na rovine.
Reply on: Sommelier #61076:
Sustava tycovy zberac-trolej dokaze pri vhodnej montazi dosiahnut rychlost okolo 90-100 km/h. Trolejbusy su konstruovane s obmedzovacom rychlosti na 70 km/h, ale to je vec vyroby, nie je problem z elektromotora tych 90 km/h vytiahnut. Lenze k tomu je treba retazovkove vedenie zeleznicneho typu (na trolejbusoch v ramci CS pouzite len v C. Budejoviciach na trati do Nemanic a na Borek) a nie bratislavske "parne" paskvily. Bratislava ma priserne vrchne vedenie ako dosledok priserneho vedenia udrzby vrchneho vedenia 🙂
Reply on: Sommelier #61104:
Autobus urcite nie je taky isty zly ako auto. Dvanastmetrovy bus zaberie rovnako miesta ako 3 osobne auta, ale odvezie max. 100 cestujucich v porovnani s max. 15 u osobnych aut. Takze toto je blud, ktory si please vymlat z hlavy.

Auto JE konkurenciou MHD. V socializme i v kapitalizme. Dokonca v kapitalizme viac, lebo v kapitalizme time is money, a ked je jazda niekam autom 4x rychlejsia ako MHD, tak neni o com. Neviem, ci take relacie v Bratislave mate, tu v Prahe by som ich vedel vysypat desiatky (takych, kde jazda autom trva 15 min a jazda MHD hodinu a este s prestupmi).

Zachytne parkoviska na konci kolajovej rychlodrahy a ukoncenie primestskych liniek tamtiez je sice dobra vec, ktora funguje v mnohych mestach (oi. aj tu v Prahe), ale Bratislava zatial kolajovu rychlodrahu nema, pretoze tamojsie elektricky su skor pomalodraha. Takisto Bratislava (ako aj cele Slovensko) nema integrovanu dopravu, BID je integrovana len podla nazvu. To je dalsi limitujuci faktor. Treti je linkove vedenie elektriciek, ktore je na BA pomery predimenzovane. Az budu tieto tri veci, tj. integrovana doprava, kvalitna, husta a rychla (aspon tak rychla ako SAD) ponuka kolajovej dopravy po meste a zjednodusenie linkoveho vedenia elektriciek, tak suhlasim, POTOM mozno ukoncovat primestske linky na konecnych elektriciek. Len ci mate dost elektriciek na to, aby ste pokryli zvysene naroky na ich vypravu. Uz vidim DPB, jak radostne nakupuje nove elektricky, aby SADka mohla usetrit na svojej vyprave.
Reply on: tr3mp #61119:

Najkratší úsek trate treba dostavať od Cintorína Ružinov. Aj malé decko vie, že po Gagarinova - Prievozská po kolesách a našom prípade vlak smer prístavná je rýchlejšie ako trepať sa cez Ružinov. Nepleťte si Ružinov s Dolnými honami zatože od Astronomickej napojíte Čiližskú. Okrem toho je prekonanie benzínovej pumpy, diaľnice a železnice otázkou na finančné zamyslenie.
Vytvorenie odbočky z trate na DS - (nutné zdvojkoľajnenie a nutná elektrifikácia) - vytvorí ďalšie - pre nikoho dobré spojenie len s ŽST Nové mesto a sme tam kde sme boli. Túto trať vidím ako časom doplnkovú k spomínanému hybridu ťahanému od UNS.
Reply on: Sarko #61126:
videli sme a všimli sme si... ? To vieš, iMHĎáci sa pomaličky, ale isto dostávajú do DP... ? ?
ANKETA: "Správajú sa cestujúci k vodičom MHD slušne?" toto je najhorsia tema aku som tu videl... ako keby cestujuci medzi sebou komunikovali o tom ako sa chovaju k vodicom... osobne si myslim ze vysledok bude mat daleko od pravdy... ?
Reply on: Sarko #61126:
Hehe...pekna reklama. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.