som si včera kreslil do mapy aj toto riešenie, napiš e-mail prepošlem Ti to. Lebo mne sa to zdá jedine lacné a dobré. Totiž od Slovnaftu sa už na DH po zastavaní kazanskej nedostaneš a bola by to tratisko... síce by sa napojil Slovnaft, ale počítam s jeho bombardovaním, takže je zbytočné stavať trať do zamoreného územia... ?
Aha, v tom množstve príspevkov nestíham čítať všetky. A naviac mi uniklo, že hovoríš o železničnej a nie električkovej trati (aj keď je to tam výslovne napísané - mea culpa). V tom prípade je samozrejme najkratšie pripojenie ako Ty vravíš (aj keď podľa mňa nie ideálne).
BMko:ved dobre:)ja neutocim na vodicou...praveze som tym chcela naznacit ze mi tato otazka pripada onicom...a islo mi hlavne o to aby osm zanadavala na 59:)
Easy. Elektricke zrusime 2/3 zastavok, cim z nej urobime rychlodrahu. V mieste zrusenych zastavok urobime zastavky autobusov, ktore budu robit navoz na elektricky. Tam, kde autobusove linky uz su a vedu paralelne s elektrickou, to nie je problem. Inde by mozno bolo treba zaviest paralelny bus.
na existujúce radiály kašlem, pretože tam sa nespraví nič. Zhustíš zastávky ? Šialenstvo. Zabezbečíš bezkolíznosť ? viac ako 80 cm ostrovčeky ? To neurobíš takmer na žiadnej, pretože fyzický rozmer ulice to nedovoľuje.
Preto nerozumiem rýchlodrážnym predstavám na súčastných radiálach.
Rýchlodrážny bude len ten v kombinácii s existujúcimi železničnými traťami.
Pred existenciou metra na Smichaci sa medzimestske busy ukoncovali Na Knizeci Mimochodom, vies o tom, ze P+R parkoviska nie su len pri metre, ale aj pri vlaku (Praha-Radotin, Praha-Bechovice, Roztoky u Prahy)?
Za predpokladu, ze tadial denne prejde v kazdom smere aspon 80 spojov (prac. den), sa taka trat casom zaplati. I ked ktovie, retazovkove vedenie je znacne drahsie ako klasicke. Ak intenzita dopravy v tomto useku nedosahuje tych 80 spojov, tak na to zabudni. Samozrejme, lepsie by bolo okolo 100-120 spojov, ale to uz je 12 min. interval po cely den
Nie, ale vodic neraz dostane vynadane od cestujuceho za to co niekedy ani nemoze, drze chovanie a nerespektovanie prikazov a pokynov vodica a pod.
Nie vzdy plati, ze vodic je len drzi a neslusny ale najde sa aj velky kopec cestujucich. Ak ta vodic pocka ked dobiehas a nepodakujes mu, je to tiez taka forma neslusneho chovania cestujuceho voci vodicovi. Vodic by podla predpisov nemal cakat dobiehajucich a vypustat opozdilcov, ktory si v case zatvarania spomenuli, ze by radi vystupovali. Standardne nepodakuje cca kazdy 2 - 3 cestujuci. Niekedy to cloveka nastve, ked niekomu spravi laskavost a nedokaze mu ani podakovat ?
ja s Tebou vo všetkom súhlasím a momentálne som a existujem v Prahe, takže duplom rozumiem s čím porovnávaš.
Na metro kašlem, pretože pokial nejdem skrz mesto, tak ho nevyužijem. A to sa snažia aj s tými dvomi linkami v BA ako spásonosné riešenie. Kulové.
Rýchlodráha je v BA otázkou pacientov, ktorí sa ňou budú voziť. Ako vidím, tak to niekomu vôbec neprekážajú autobusy na Nivách a z Nív. Je to vreštiaca individuálnosť dopravy.
Stále písať o tom ako to je pomalé je už vážne nudné. Tá električka rýchlejšia nebude dokiaľ sa do nej nenalejú peniaze. Alebo cestujúci.
Presne tak. Aj v Prahe sa niekam cestovalo električkou alebo autobusom a potom sa tam až postavilo metro.
Čo Smíchovské nádraží ? Najprv prestupovali z vlaku na električku a až potom na metro, keď sa postavilo béčko že ? A takých príkladov je po Prahe veľa.
Prečo si niekto myslí, že to ide stále aj opačne ? Nejde to a nejde to. Idealisti.
Okrem iného - prestup do metra - cca 3 minúty, výstup - 3 minúty - len na schodoch - to v BA električke nemáš a na tú vzdialenosť, ktorú Ti BA električkové trate poskytujú sa časový posun po vybudovaní podzemky rovná nule. A na pozemnú rýchlodráhu môžu taktiež zabudnúť.
Miesto vymýšľania somarín treba stavať nové trate, pretože rekonštrukciuo radiál dosiahnete velké a smradlavé.
neznasam 59...cestujem s nou kazde rano a je tu uplne ? autobus...maximalna logika je ked pride kratka...hlavne ked chodi raz za pol hodinu...vidiet ze ty co sa staraju o spoje autobusov v zivote v nich nesedelii...a co sa tyka tohoto:"Správajú sa cestujúci k vodičom MHD slušne?"tak asi som to moc nepochopila...co maju cestujucim ponukat kaviar?...
Trolejbusy do Dunaszerda? COZE??? Nie je to uz trosku zu viel? A nie je lepsie zmodernizovat trat 131 v useku Nove Mesto-Dunajska Streda na vyssiu rychlost a vozit ich vlakmi? Ved je to cele na rovine.
Sustava tycovy zberac-trolej dokaze pri vhodnej montazi dosiahnut rychlost okolo 90-100 km/h. Trolejbusy su konstruovane s obmedzovacom rychlosti na 70 km/h, ale to je vec vyroby, nie je problem z elektromotora tych 90 km/h vytiahnut. Lenze k tomu je treba retazovkove vedenie zeleznicneho typu (na trolejbusoch v ramci CS pouzite len v C. Budejoviciach na trati do Nemanic a na Borek) a nie bratislavske "parne" paskvily. Bratislava ma priserne vrchne vedenie ako dosledok priserneho vedenia udrzby vrchneho vedenia
Autobus urcite nie je taky isty zly ako auto. Dvanastmetrovy bus zaberie rovnako miesta ako 3 osobne auta, ale odvezie max. 100 cestujucich v porovnani s max. 15 u osobnych aut. Takze toto je blud, ktory si please vymlat z hlavy.
Auto JE konkurenciou MHD. V socializme i v kapitalizme. Dokonca v kapitalizme viac, lebo v kapitalizme time is money, a ked je jazda niekam autom 4x rychlejsia ako MHD, tak neni o com. Neviem, ci take relacie v Bratislave mate, tu v Prahe by som ich vedel vysypat desiatky (takych, kde jazda autom trva 15 min a jazda MHD hodinu a este s prestupmi).
Zachytne parkoviska na konci kolajovej rychlodrahy a ukoncenie primestskych liniek tamtiez je sice dobra vec, ktora funguje v mnohych mestach (oi. aj tu v Prahe), ale Bratislava zatial kolajovu rychlodrahu nema, pretoze tamojsie elektricky su skor pomalodraha. Takisto Bratislava (ako aj cele Slovensko) nema integrovanu dopravu, BID je integrovana len podla nazvu. To je dalsi limitujuci faktor. Treti je linkove vedenie elektriciek, ktore je na BA pomery predimenzovane. Az budu tieto tri veci, tj. integrovana doprava, kvalitna, husta a rychla (aspon tak rychla ako SAD) ponuka kolajovej dopravy po meste a zjednodusenie linkoveho vedenia elektriciek, tak suhlasim, POTOM mozno ukoncovat primestske linky na konecnych elektriciek. Len ci mate dost elektriciek na to, aby ste pokryli zvysene naroky na ich vypravu. Uz vidim DPB, jak radostne nakupuje nove elektricky, aby SADka mohla usetrit na svojej vyprave.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Preto nerozumiem rýchlodrážnym predstavám na súčastných radiálach.
Rýchlodrážny bude len ten v kombinácii s existujúcimi železničnými traťami.