za volantom auticka zvycajne nepustam (oni sa tam natrepu aj tak drzo vzdy same ), autobusakov ak to situacia dovoli pustam vzdy, z toho tak asi polovica aj podakuje ci uz rukou alebo smerovkami... v pripade chodcov je to skor rarita zeby niekto podakoval
KLF, Bmko: tak to je, clovek sa snazi byt tolerantny a mily a casto sa vdaky nedocka.... pustam dochodcov a v priemere sa mi podakuje kazdy 5ty, ostatny to beru ako samozrejmost, za volantom pustam autobusy kde sa da a doteraz mi zablikali dvaja... o gumokolistoch radsej nehovorim pretoze by to bolo velmi male cislo...
ja sa snazim dakovat kde sa da... ked ma auto na prechode pusti zakyvam mu, ked ma vodic MHD pocka, bud za nim dojdem do kabiny a poviem diki, alebo ked sa inak neda, aspon mu zamavam...
ak by boli v prostriedkoch mhd krabicky na "staznosti a podakovania" tak by som mu tam hned hodil liebesbrief...
som si včera kreslil do mapy aj toto riešenie, napiš e-mail prepošlem Ti to. Lebo mne sa to zdá jedine lacné a dobré. Totiž od Slovnaftu sa už na DH po zastavaní kazanskej nedostaneš a bola by to tratisko... síce by sa napojil Slovnaft, ale počítam s jeho bombardovaním, takže je zbytočné stavať trať do zamoreného územia... ?
Aha, v tom množstve príspevkov nestíham čítať všetky. A naviac mi uniklo, že hovoríš o železničnej a nie električkovej trati (aj keď je to tam výslovne napísané - mea culpa). V tom prípade je samozrejme najkratšie pripojenie ako Ty vravíš (aj keď podľa mňa nie ideálne).
BMko:ved dobre:)ja neutocim na vodicou...praveze som tym chcela naznacit ze mi tato otazka pripada onicom...a islo mi hlavne o to aby osm zanadavala na 59:)
Easy. Elektricke zrusime 2/3 zastavok, cim z nej urobime rychlodrahu. V mieste zrusenych zastavok urobime zastavky autobusov, ktore budu robit navoz na elektricky. Tam, kde autobusove linky uz su a vedu paralelne s elektrickou, to nie je problem. Inde by mozno bolo treba zaviest paralelny bus.
na existujúce radiály kašlem, pretože tam sa nespraví nič. Zhustíš zastávky ? Šialenstvo. Zabezbečíš bezkolíznosť ? viac ako 80 cm ostrovčeky ? To neurobíš takmer na žiadnej, pretože fyzický rozmer ulice to nedovoľuje.
Preto nerozumiem rýchlodrážnym predstavám na súčastných radiálach.
Rýchlodrážny bude len ten v kombinácii s existujúcimi železničnými traťami.
Pred existenciou metra na Smichaci sa medzimestske busy ukoncovali Na Knizeci Mimochodom, vies o tom, ze P+R parkoviska nie su len pri metre, ale aj pri vlaku (Praha-Radotin, Praha-Bechovice, Roztoky u Prahy)?
Za predpokladu, ze tadial denne prejde v kazdom smere aspon 80 spojov (prac. den), sa taka trat casom zaplati. I ked ktovie, retazovkove vedenie je znacne drahsie ako klasicke. Ak intenzita dopravy v tomto useku nedosahuje tych 80 spojov, tak na to zabudni. Samozrejme, lepsie by bolo okolo 100-120 spojov, ale to uz je 12 min. interval po cely den
Nie, ale vodic neraz dostane vynadane od cestujuceho za to co niekedy ani nemoze, drze chovanie a nerespektovanie prikazov a pokynov vodica a pod.
Nie vzdy plati, ze vodic je len drzi a neslusny ale najde sa aj velky kopec cestujucich. Ak ta vodic pocka ked dobiehas a nepodakujes mu, je to tiez taka forma neslusneho chovania cestujuceho voci vodicovi. Vodic by podla predpisov nemal cakat dobiehajucich a vypustat opozdilcov, ktory si v case zatvarania spomenuli, ze by radi vystupovali. Standardne nepodakuje cca kazdy 2 - 3 cestujuci. Niekedy to cloveka nastve, ked niekomu spravi laskavost a nedokaze mu ani podakovat ?
ja s Tebou vo všetkom súhlasím a momentálne som a existujem v Prahe, takže duplom rozumiem s čím porovnávaš.
Na metro kašlem, pretože pokial nejdem skrz mesto, tak ho nevyužijem. A to sa snažia aj s tými dvomi linkami v BA ako spásonosné riešenie. Kulové.
Rýchlodráha je v BA otázkou pacientov, ktorí sa ňou budú voziť. Ako vidím, tak to niekomu vôbec neprekážajú autobusy na Nivách a z Nív. Je to vreštiaca individuálnosť dopravy.
Stále písať o tom ako to je pomalé je už vážne nudné. Tá električka rýchlejšia nebude dokiaľ sa do nej nenalejú peniaze. Alebo cestujúci.
Presne tak. Aj v Prahe sa niekam cestovalo električkou alebo autobusom a potom sa tam až postavilo metro.
Čo Smíchovské nádraží ? Najprv prestupovali z vlaku na električku a až potom na metro, keď sa postavilo béčko že ? A takých príkladov je po Prahe veľa.
Prečo si niekto myslí, že to ide stále aj opačne ? Nejde to a nejde to. Idealisti.
Okrem iného - prestup do metra - cca 3 minúty, výstup - 3 minúty - len na schodoch - to v BA električke nemáš a na tú vzdialenosť, ktorú Ti BA električkové trate poskytujú sa časový posun po vybudovaní podzemky rovná nule. A na pozemnú rýchlodráhu môžu taktiež zabudnúť.
Miesto vymýšľania somarín treba stavať nové trate, pretože rekonštrukciuo radiál dosiahnete velké a smradlavé.
neznasam 59...cestujem s nou kazde rano a je tu uplne ? autobus...maximalna logika je ked pride kratka...hlavne ked chodi raz za pol hodinu...vidiet ze ty co sa staraju o spoje autobusov v zivote v nich nesedelii...a co sa tyka tohoto:"Správajú sa cestujúci k vodičom MHD slušne?"tak asi som to moc nepochopila...co maju cestujucim ponukat kaviar?...
3nt