Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Pár mojich pripomienok k plodnej diskusii uplynulých dní:
1. Zavádzanie celodenného intervalu kvôli odberu elektriny je možno dobré na úspory, ale prvotnou úlohou dopravcu je dopravovať a nie šteriť. Je síce pravda, že čím väčšie mesto, tým plochšie a širšie špičky, ale nejaké špičky sú a v prípade Bratislavy rozhodne nie sú zanedbateľné. Napriek tomu rozdiel v obsluhe Karlovky v sedle a poobedňajšej špičke predstavuje jediný krátky autobus linky 32 (ak okrajovú 29 zanedbáme). Pridávať poloprázdne spoje v sedle za cenu toho, že ráno sa vezieme ako sardinky, považujem za krajne nevhodné.
Ostatne, dnes sa už trh s elektrinou čiastočne liberalizuje a väčšie firmy majú možnosť vybrať si dodávateľa energie, tým pádom budú dodávatelia náchylní vyjsť viac v ústrety zákazníkovi. Takže treba skôr hľadať možnosti prispôsobenia zmluvných podmienok potrebám DP, než prispôsobovať dopravu zmluvným podmienkam.
COLOR: Aha a bolo by bars zložité prikázať vozom trochu cúvnuť aby sa uvoľnila výhybka do vozovne a začať to všetko točiť. Veď to poznáme. ?
Reply on: Vladimír #29890:
To je toereticky pravda
Reply on: Marko #29891:
Teba urcite nie 🙂 Cislo prispevku je prispevok od J a ni tr3mpa 😛

J: No veru ti neviem povedat ci sa tocili, ale velmi pravdepodobne nie, pretoze ND isla az do Race - pravdepodobne uviazlo prilis vela vozov alebo ja neviem...

J: Uz som si to PDFko stiahol, ale nemam cas na to teraz.
Reply on: J #29893:
Jasné, pochopil som. To že sa výstavba nedotkne priamo múzea je celkom pochopiteľné. Nech sa hovorí čokoľvek, ani v dnešnej dobe sa pamiatky nebúrajú len tak a najmä nie na takom mieste 😉

Čo sa týka samotného zámeru, ak sa schváli v tejto podobe, je po sne niektorých tu diskutujúcich, teda po trati cez Kramáre. Pripomienkovať sa to dá však len veľmi ťažko, pretože nič také nie je zakotvené v územnom pláne.
Reply on: COLOR #29888:
Nie, lebo popri celej budove bude chodník asi o šírke ako je na palisádoch, čiže sa tam zmestí dokonca viac busov a ľudia budú mať kam vystúpiť. Nie ako teraz keď sú dva busy a ten druhý zastaví 3. a 4. dverami priamo pred oknami podchodu a tak vystupujú na cestu, lebo chodník tam nie je.
Reply on: tr3mp #29889:
Nemyslel som dopravu ako MHD ale múzeum dopravy ako budovu a expozíciu.
Ešte by som sa chcel spýtať tých čo boli pri havárke 7115, či sa točili vozy z Komisárok cez vozovňu alebo čakali v šórach. Lebo inak by nebolo treba ND. Teda bolo ale iba v úseku Vazovova - vozovňa a tam by už nastúpili do elín.

Jenki: Dik. Takže ak porovnáme KTčko s Vektrou tak cena stúpla o 5500%? Pri prepočte na SKK. Dosť teda.
Reply on: J #29885:
vidím že tu máme dokonalého Jamesa Bonda ? ?
Reply on: Marko #29851:
Z akého dôvodu by boli prestávky kratšie? Minimálne prestávky (prestávka na odpočinok a jedenie, bezpečnostná prestávka) definuje zákon a dopravca ich nemôže skracovať.

Re #29857 Mike: Ak by sme opomenuli autobusové spojenie Hodžovo nám. - Patrónka - Dúbravka (ktoré podľa môjho názoru nebude môcť zaniknúť), je to ešte argument o maximálne jednom prestupe. Ak pôjde do Dúbravky elina z Obchodnej a nie z Kamenného nám., bude to mať za následok, že v rámci siete nosného systému budeš mať vzťah (menovite Petržalka - Dúbravka), ktorý bude nutné realizovať dvoma prestupmi alebo nelogicky dlhšou trasou (Petržalka - Obchodná - Dúbravka).

Re #29859 BM: Počítať vozkm je ťažké zvlášť ak uvážiš, k akým radikálnym zmenám dôjde v linkovom vedení autobusov, najmä v Petržalke. Na autobusoch bude toľko úspory, že s nárastom električkových vozkm je reálne počítať.

Re #29865 lubos (!): V prípade výpadku radiály predsa operatívne linku môžeš skrátiť. Končiť linky polookruhmi v centre nepovažujem za šťastné s ohľadom na prehľadnosť systému pre cestujúcich.

Re #29872 lubos (!): Trochu optimizmu! Nemôžeš predsa investovať milióny do tratí a potom robiť "blbuvzdorné" linkové vedenie pre dispečerov. Ak nezvládne riadenie, bude vymenený.
Reply on: J #29885:
Výstavba sa dopravy dotkne a to poriadne, aj vrátane niekoľkomesačnej výluky električiek. Bol som dnes vo Front Office na Magistráte a pofotil som niektoré časti zámeru: http://tr3mp.host.sk/teraz/stanica/
Reply on: J #29885:
Architekturu s prizmurenim jedneho oka akceptujem, ale vyzera to tak, ze tam je zastavka len pre jeden bus ?
Reply on: Sarko #29886:
am no podla skusenosti, by som povedal, ze kym tam nepride pozriet dispecer co sa deje tak vyhlasovat odklon nebudu.. no proste je to vsetko o organizacii dopravy a to my tu nevyriesime 😎
Reply on: n #29883:
OK, ale to je potom neschopnosť DPB, nie nemožnosť využitia komunikačných kanálov...
Mám dobrú správu. Výstavba na Predstaničnom sa múzea dopravy zrejme vôbec nedotkne. Dokazuje to obrázok:
http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/06.html

Ešte niečo pre COLORa:
http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/01.html

Ďalšie dva projekty:
Račko:
http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/02.html
Šancová:
http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/03.html
Reply on: Jenki #29880:
hej hej boli tie suciastky take kadejake, s jednym tyristorom to islo a z druhym ani za bo** 8)) no, ale vidis vtedy sa to vsetko este takto dalo a nikoho nezaujimalo ze ma kazdy doma zvaracku z tych diod a podobne..
Reply on: Sarko #29879:
v podstate mas pravdu, ale strucne a jasne to vystiohl BM v prispevku #29882..
Reply on: Sarko #29879:
Joj pokial DIBUSTOM dojde, tak mas vsetko naskladane na jednej kope.
Reply on: bigmac #29873:
Hej ale ja na to pozeram tak ako pozerali na mna z magistratu. V tom co si napisal s tebou plne suhlasim. Ja som reagoval ako by reagovali ludia na DPB.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.