Pár mojich pripomienok k plodnej diskusii uplynulých dní:
1. Zavádzanie celodenného intervalu kvôli odberu elektriny je možno dobré na úspory, ale prvotnou úlohou dopravcu je dopravovať a nie šteriť. Je síce pravda, že čím väčšie mesto, tým plochšie a širšie špičky, ale nejaké špičky sú a v prípade Bratislavy rozhodne nie sú zanedbateľné. Napriek tomu rozdiel v obsluhe Karlovky v sedle a poobedňajšej špičke predstavuje jediný krátky autobus linky 32 (ak okrajovú 29 zanedbáme). Pridávať poloprázdne spoje v sedle za cenu toho, že ráno sa vezieme ako sardinky, považujem za krajne nevhodné.
Ostatne, dnes sa už trh s elektrinou čiastočne liberalizuje a väčšie firmy majú možnosť vybrať si dodávateľa energie, tým pádom budú dodávatelia náchylní vyjsť viac v ústrety zákazníkovi. Takže treba skôr hľadať možnosti prispôsobenia zmluvných podmienok potrebám DP, než prispôsobovať dopravu zmluvným podmienkam.
1. Zavádzanie celodenného intervalu kvôli odberu elektriny je možno dobré na úspory, ale prvotnou úlohou dopravcu je dopravovať a nie šteriť. Je síce pravda, že čím väčšie mesto, tým plochšie a širšie špičky, ale nejaké špičky sú a v prípade Bratislavy rozhodne nie sú zanedbateľné. Napriek tomu rozdiel v obsluhe Karlovky v sedle a poobedňajšej špičke predstavuje jediný krátky autobus linky 32 (ak okrajovú 29 zanedbáme). Pridávať poloprázdne spoje v sedle za cenu toho, že ráno sa vezieme ako sardinky, považujem za krajne nevhodné.
Ostatne, dnes sa už trh s elektrinou čiastočne liberalizuje a väčšie firmy majú možnosť vybrať si dodávateľa energie, tým pádom budú dodávatelia náchylní vyjsť viac v ústrety zákazníkovi. Takže treba skôr hľadať možnosti prispôsobenia zmluvných podmienok potrebám DP, než prispôsobovať dopravu zmluvným podmienkam.
Vladimír
Re #29857 Mike: Ak by sme opomenuli autobusové spojenie Hodžovo nám. - Patrónka - Dúbravka (ktoré podľa môjho názoru nebude môcť zaniknúť), je to ešte argument o maximálne jednom prestupe. Ak pôjde do Dúbravky elina z Obchodnej a nie z Kamenného nám., bude to mať za následok, že v rámci siete nosného systému budeš mať vzťah (menovite Petržalka - Dúbravka), ktorý bude nutné realizovať dvoma prestupmi alebo nelogicky dlhšou trasou (Petržalka - Obchodná - Dúbravka).
Re #29859 BM: Počítať vozkm je ťažké zvlášť ak uvážiš, k akým radikálnym zmenám dôjde v linkovom vedení autobusov, najmä v Petržalke. Na autobusoch bude toľko úspory, že s nárastom električkových vozkm je reálne počítať.
Re #29865 lubos (!): V prípade výpadku radiály predsa operatívne linku môžeš skrátiť. Končiť linky polookruhmi v centre nepovažujem za šťastné s ohľadom na prehľadnosť systému pre cestujúcich.
Re #29872 lubos (!): Trochu optimizmu! Nemôžeš predsa investovať milióny do tratí a potom robiť "blbuvzdorné" linkové vedenie pre dispečerov. Ak nezvládne riadenie, bude vymenený.