Re #29858 tr3mp: Re #29865 lubos (!): no s tymto od mikeho>
1: Hlavná Stnica - Obchodná - Ľ. Štúra. Obsluhovaná sólami z Juráku (10ks + striedači) Po tom, ako mi Juráci sóla zrušili, by som tam dal kachny (asi 6KS+ 2xT z Juráku 4KS)
2: Ružinov - Trnavské mýto - Nejaký okruh v meste, asi Vazovova, Obchodná, tunel, Šafko, Špitálska, Trnko, Ružinov
asi 20KS kachny
4: dnešná L4 dupláky asi 28 - 30ks 2xT3 z Juráku
5: dnešná L5 dupláky 2xT z Krasňan 31 ks (maximálny možný počet )+ 7KS 2xT z Juráku
sa mi zda pekne, len ako pisal tr3mp skutocne nema zmysel spajat ruzinov s petrzalkou, podla mna ma skorej zmysel spajat vajnorsku po zst nove mesto, kedze je tam polus a kopa prevadzok vyrobneho a skladoveho typu.
ako pisal lubos ta 5 a potom aj ta predlzena 4 do petrzky by mohli byt iba po kratsie konecne, pricom nechat 12 a 11 a do petrzky tiez jednu tociacu sa v centre!
kolik stál Ik280 nevím. Poslední T3SUCS stály kolem 350.000Kčs, KT8 z roku 1989 stály 1.250.000Kčs. Staří tatrováci vzpomínají, že pro SSSR byl nějaký speciální vysoce výhodný ceník, například 1xT3 = 2,5xŽigul, prostě super kšeft made by RVHP ?
Trio nebo Astra na 1000mm by klidně byly, kdyby je nějaký 1000mm provoz chtěl. Vyhodit jen tak 8milKč za předváděcí 1000mm podvozky se nechce ani Škodovce, ani Inekonu.
re bm: prides si pre facku sam, alebo mam prist za tebou ja? ale to uz potom nebude facka, ale komplet bitka, aby som ti tie vzkm vybil z hlavy. vzkm moze byt ukazovatel pre udrzbu a mozno statistiku, ale urcite nie ukazovatel pre tvorbu grafikonu. tam je zaujimava kapacita a interval, dopyt a ponuka. som ochotny diskutovat o miesto.km, ale urcite nie o vzkm, pretoze prave planovanie grafikonov a vykonov siete je vrazdenim fungujucej verejnej dopravy, vid: dpb, zssk, mhd sad nr, zv a nespocetne dalsie prevadzky.
Ano, reakcna schopnost dispecerov, ale to uz zachadzas do takych veci ako manazment, postihovanie zamestnancov, dodrzovanie planov a ich vytvorenie, na co asi v dnesnej dobe podmienky nie su... ludi presmerovanim liniek bohuzial nezmenime... a ked si predstavim niektorych, co tam sedia.... a daju na vyber skratit L12 po Karlovu Ves ako nahradu za predlzeniu L4....
Inak mas samozrejme pravdu. K tym navrhom - pisal som tam vsetko co ma aktualne napadlo... ako vravim, vyriesene to mas skvele... V tom mojom povodnom navrhu este nebola trat do Petrzalky, pretoze vtedy sa este planovalo metro a sucasny primator este nebol v kresle...
Tak si zoberme, že sa stane DN pred ŽST Vinohrady presne o 16:00. Vodič to zahlási do vysielačky, čo by už mali zachytiť a spozornieť všetci vodiči, ktorí tým smerom idú. O 16:00 je stav takýto:
L3 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý už pri vozovni Krasňany (žiadny uviaznutý vlak)
L5 - najbližší vlak je za zast. Vysoká, predošlý je pri Mladej garde (jeden uviaznutý vlak)
L7 - najbližší vlak je pred Račianskym mýtom, predošlý je už odstavený na konečnej ZŠT Vinohrady (žiadny uviaznutý vlak)
L11 - najbližší vlak je pred zast. Ursínyho, predošlý je pri zast. Černockého (jeden uviaznutý vlak)
Beriem do úvahy len vlaky prichádzajúce od centra. Tak či tak uviaznu len 2 vlaky z L5 a L11. Vlaky z L3 a L7, ktoré v tom čase prichádzjú na Rač. mýto sa už opreratívne odkloniť dajú, ale dajme tomu, že to dispečeri ešte do pár minút nestihnú a tiež pôjdu na Račiansku, ale to sú len 4 vlaky. Ale ak sa tam nahrnie ďalších 6 vlakov, tak od času medzi vznikom DN a odklonom liniek prejde až od 20 min. do pol hodiny...!
Nie som si istý, či reaguješ na môj alebo Mikov návrh, pretože reaguješ na dve veci, ktoré sa v nich súčasne nevyskytujú (odsek "ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii" sa nevyskytuje u mňa, "Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy." zase nie u Mika (linka 2). Preto odpovedám.
Keď pôjde niekto z rače k MF SR, má dve možnosti:
- 2 na Vazovovu, prestup na 5 k MF.
- 2 na Račianske mýto, prestup na trolejbus
Vedenie liniek vždy cez dve radiály. Treba mať vypracovaný presný plán, čo pri nehodách na jednotlivých úsekov a linku odkloniť. Napr.: Nehoda v Karlovke - náhradná busová doprava 3 Tunel - Dúbravka a 4 Tunel - Karlova Ves, eliny 3 a 4 po tunel, tam zmena linky na 4 a 3. Nehoda na Račianskej - elina 2 Petržalka - Vazovova (točenie cez Americké nám.), bus Vazovova - Krasňany, elina 2 Krasňany - Rača
Ďalšie podobne. Len to chce poriadnu organizáciu a hlavne v prípade nehôd neimpovizovať ale postupovať podľa vopred pripravených postupov. Takisto treba naplánovať, čo v prípade súčasného výpadku na dvoch a viacerých radiálach.
pri 7115 som nebol, ale pri 7075 bolo za nou mozno 10 vlakov... To je myslim vcelku v pohode na dany spickovy interval a vzdialenost od najblizsej vyhybky...
ked mas dobrych dispecerov a organizaciu, tak ta vypadok jednej radialy nemoze rozhadzat, okamzite mozes presmerovat dotknute linky tak ze sa budu otacat niekde cez mesto, vo funkcnej casti siete ti mozno budu chybat 2 - 3 vozy ktore ti stihnu ujst do odrezanej casti ale to sa da doplnit zo zalohy. Proste len musis zablokovat radialu hned po vyskyte mimoriadnej udalosti aby ti tam nevliezali vozy a neostali tam visiet... (a podla toho co som videl pred tyzdnom pri tej havarke, tak aj to sa uz pomaly nasi dispeceri ucia , vozov tam neuviazlo az tak vela )
To trasovanie je perfektne, ale mam niekolko otazok resp. pripomienok:
Je potrebne upravit zastavky pri Technickej univerzite - Florianske namestie. Pri tvojom systeme ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii, bude musiet prestupovat bud na Vysokej, alebo pri technickej univerzite, prejst cez krizovatku a nastupit na zastavke v smere na Hlavnu stanicu. (problem je to za predpokladu, ze dotycny je starsi clovek, invalid, dieta alebo mamicka s kociarikom).
Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy. To znamena, ze ak ti vypadne jedna z nich v dosledku nehody, pripadne v dosledku poruchy, vypadne ti ta linka aj na druhej radiale. Moj povodny system skor baziroval na tom, ze linky jazdili iba s jednou konecnou a cez mesto prechadzali priebezne. Hlavnym uzlom bolo Safarikovo namestie a Namestie SNP. Tym sice docielis trochu vacsi pocet liniek, ale obmedzis riziko vypadku na jednu radialu (Samozrejme okrem nehody co by sa stala v meste, co sa ale da riesit docasnou operativnou obchadzkou a zmenou trasy, pretoze v meste mas trate vetvene. To znamena, ze ja by som robil linky na kazdu radialu jednu a k tomu mozno nejake posilove linky (aby boli vyuzite aj konecne Karlova Ves, Vinohrady a ZST Nove Mesto... skusim vyhrabat ten variant.
A vosiel si s tym aj do VZKm??? Lebo ak nie tak skadial na to vezmes VZKm??? Vymysliet je lahke ale prepocitat a vojst do VZKm je dost tazke :)) Pri takej 5 ke by si stratil len v dnesnom stave minimalne linku c 12.
3. Na linku 5 sa môžeš pozerať ako na skrátenú trasu linky č. 4 s tým, že konečné sú trocha "vysunuté" z trasy. Spoje by boli prekladané. Prehodenie 3 a 4 by bolo v princípe možné, musím nad tým ešte pouvažovať.
6. Relácia Dúbravka - Ružinov nie je žiadna nostalgia alebo tradícia, len logické vyústenie na základe stanovených požiadaviek. Keby som viezol ľudí z Dúbravky do Rača namiesto Ružinova, do Ružinova by smerovala linka z Petržalky, čo by som nechcel, pretože sú to dve susediace radiály. Väzba medzi nimi sa dá realizovať rýchlejšie po trase Miletičova - Košická - most Košická - Einsteinova / Háje, či už trolejbusom, alebo autobusom. Priečne spojnice radiál budú potrebné v každom prípade, tak sa mi zdá zbytočné duplikovať spojenie medzi susednými radiálami a do protiľahlých radiál chodiť s prestupom. (Dúbravka - Rača je výnimka, tu ale neexistencia priameho spojenia vyplýva z vyššie napísaného).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
lubos (!)
Je potrebne upravit zastavky pri Technickej univerzite - Florianske namestie. Pri tvojom systeme ak pojde niekto z Race napr. k ministerstvu financii, bude musiet prestupovat bud na Vysokej, alebo pri technickej univerzite, prejst cez krizovatku a nastupit na zastavke v smere na Hlavnu stanicu. (problem je to za predpokladu, ze dotycny je starsi clovek, invalid, dieta alebo mamicka s kociarikom).
Vedies trasy liniek vzdy cez dve radialy. To znamena, ze ak ti vypadne jedna z nich v dosledku nehody, pripadne v dosledku poruchy, vypadne ti ta linka aj na druhej radiale. Moj povodny system skor baziroval na tom, ze linky jazdili iba s jednou konecnou a cez mesto prechadzali priebezne. Hlavnym uzlom bolo Safarikovo namestie a Namestie SNP. Tym sice docielis trochu vacsi pocet liniek, ale obmedzis riziko vypadku na jednu radialu (Samozrejme okrem nehody co by sa stala v meste, co sa ale da riesit docasnou operativnou obchadzkou a zmenou trasy, pretoze v meste mas trate vetvene. To znamena, ze ja by som robil linky na kazdu radialu jednu a k tomu mozno nejake posilove linky (aby boli vyuzite aj konecne Karlova Ves, Vinohrady a ZST Nove Mesto... skusim vyhrabat ten variant.