tr3mp: Podrobne som si preštudoval tvoj návrh. v globále súhlasím, ale:
1. Ja som si už dávnejšie spravil návrh sám pre seba - akčný plán realizovateľný už dnes:
1: Hlavná Stnica - Obchodná - Ľ. Štúra. Obsluhovaná sólami z Juráku (10ks + striedači) Po tom, ako mi Juráci sóla zrušili, by som tam dal kachny (asi 6KS+ 2xT z Juráku 4KS)
2: Ružinov - Trnavské mýto - Nejaký okruh v meste, asi Vazovova, Obchodná, tunel, Šafko, Špitálska, Trnko, Ružinov
asi 20KS kachny
4: dnešná L4 dupláky asi 28 - 30ks 2xT3 z Juráku
5: dnešná L5 dupláky 2xT z Krasňan 31 ks (maximálny možný počet )+ 7KS 2xT z Juráku
Interval 4min. špička, 5 min. sedlo, 6 min. víkend
Jazdné a obežné doby sú na linkách ako dnes, vozov som počítal +/- dnešný stav.
Pýta sa ešte nejaká posilová linka 3 (prípadne 3 by išla do Ružinova a posilová linka by bola číslo 2)
Po vybudovaní trasy do Petržalky, by sa tam predĺžila linka 1, a tá z Ružinova.
Za základ som si bral úplne najprv dnešný stav: interval na radiále 4 minúty. Ten sa dá dosiahnuť tromi linkami s int. 12 min. (dnes), dvomi linkami s int. 8 min., alebo 1 linkou s int. 4 minúty (môj a tr3mpov stav.)
samozrejme vozidlá 2xT3, príp. 2xT6 som robil pre dnešok, takisto ako kachny (superkachny=K2S). V budúcnosti to budú n-článkové húsenice.
Teraz k tr3mpovej štúdii, ktorú som, ako ináč porovnával s mojou.
1. Dal by som na všetky linky jednotný interval.
2. Ale potom by nebola potrebná č. 5 : Ak by bola zrušená:
a) problém, nebolo by obslúžené ŽST Nové mesto
b)pre spojenie na hl. st. z východných m. č. ľudia aj tak radšej, a to je aj výhodnejšie, používajú prestup na Trnku /Račku na 61, 74, 201, 210.
3. Ak by ostala l. 5: z Vajnorskej radiály Ti idú 2 linky, a obidve idú hore Vazovovou. Jedna by mala ísť dole po Špitálskej (linka č. 4), druhá hore na Vazku (by to bola tá linka 5.)
4. Ak by išla 4 ako dnešná 4 (a teda aj moja 4), Tvoja 3 by musela ísť na Obchodnú a do Tunela (v čom nevidím žiaden problém)
5. Tvoja 1 súhlasí s mojou 1
6. Takže otázne zostáva, či z Dúbravky viesť ľudí do Ružinova (ja viem, 12ka bola veľmi populárna), alebo do Rače (divácky obľúbená, a zároveň "páteřní") linka 5.
Alebo ináč: Z Petržalky viesť linku do Rače (namiesto 59), alebo do Ružinova (namiesto 78, 85, 86) ?
>Argument, že ľudia používajú z Hodžovho do Dúbravky 34, 83. Keď tu bude nosný systém, tak budú používať električku z Obchodnej. Okrem toho, že smradobus bude vystávať v šórach, a električkou to bude také isté rýchle, by som vlčákov donútil použiť električku aj tak, že busy jednoduch zruším ? : 34 dať na Šancovú a Trnko (príp. iba po Hlavnú Stanicu) 83 zrušiť a nahradiť ju 92 s hustejšími intervami a trasou cez Dúbravku (možno Alexyho)
>Tie zastávky na znamenie: nejako podobne to funguje už dnes, mohlo by sa to zaviesť, aj keď možné problémy, o ktorých hovoril J, nie sú až také nereálne.
DPMB za to nemoze. Mam vazne obavy, ze Doprani podnik mesta Brna nieco zmeni. Skuste sa prosim obratis na DPB, dopravny podnik Bratislava, a.s., pripadne na Magistrat. Pekny den prajem.
Marko: V takomto prípade dochádza k predbiehaniu spojov na konečnej, prípadne zachádzanie a otáčanie cez vrátnu koľaj v obratisku (KE). Situácia je v pripade jednej linky paradoxne jednoduchšia, pretože pri súčasnom stave slabších a viacerých liniek musia byť vlaky postavené tak, aby jednotlivé spoje jednotlivých liniek do seba zapadali a odchádzali podľa času odchodu. Vo väčšine prípadov by sa obsadenie obratísk aj pri minimalistickom návrhu nemenila.
ano verim obcas vyuzivam aj autobuovy spoj smerom do Petrzalky... a tie dvere ked popod ne prefukuje tiez nie je nic prijemneho a vrzgajuce "panty" obcas mam pocit, ze ta harmonika v strede sa rozpadne v najblizsej zakrute...
co uz ... ale niet nad komfort bezdomoveckeho "hovna" sorry za ten vyraz, zabaleneho v papieri odkial nesmelo vykuka na cestujuceho spoza posledneho sedadla, ci obsahu zaludka po zvlastnom comsi - no cestujeme ako na "civilizovanej planete"...
Vladimír : ja si skôr myslím že budú kratšie prestávky pretože budú kratšie intervaly a vodiči si nebudú môcť dovoliť dlhé prestávky tak ako teraz...a aj keby mali dlhšie prestávky tak keď bude napríklad 2 min interval na viacerých linkách tak za 15 ním bude už obratisko plné...
som mimoriadne nespokojna s dopravou elektrickami z mestskej casti Dubravka do mesta. Rano je to priserne. Okrem toho, ze vodici si radi "prispia" na obratisku ? rada by som upozornila na fakt, ze vozne su casto mokre, smrdia, sedadla su studene, v elektricke sa nekuri ani trosicku ani ked je chladno - polozit svoj zadok na plastove sedadlo, super vychladene, ked je vonku 5°C az 10°C rano je priam zivotu nebezpecne - sama trpim uz tazkym zapalom mechura uz si radsej ani nesadam. "ujovia" a "tety" si pod svojim zadockom kuria aby im volacosi neprechladlo a cestujuca verejnost je im ukradnuta... za zvysene cestovne je to hanba DPMB. fuuj... preplati mi liecenie dopravny podnik, kedze za zimu mozu ich opatrenia ? (na otazku vodicovi - preco e vo vozni zima bola odpoved - Musime setrit...) ? Ziadat po ludoch tie nekrestanske peniaze za prepravu je "svinstvo" lebo ziadna zmena ani naprava k lepsiemu zo strany DPM neprichadza a cestujuci len doplacaju - rada by som vedela "na koho" ?????
Pri intervaloch 4-7 min. sa nie je potrebné prestávkami pre vodičov zaoberať. Čím kratší interval a čím viac vozov na linke je, tým väčšia sloboda organizácie prestávok.
Re #29840 Sarko: Tak s týmto som ja nikdy problém nemal. Od 13-tich rokov si stále udržiavam prehľad o aktuálnom linkovom vedení. A to sa za tú dobu pomenilo dosť. A keď už hovoríš o jednosmerkách, sranda bola, keď taká L7 menila v okruhu smery. Istý čas sa točila v jednom smere, potom v opačnom, potom opäť v pôvodnom...
Tých chýb je tam určite viac, predsa len pri stálych výlukách a zmenách jednosmerných prevádziek cez centrum často zabudnem niečo prehodiť ... poprosím takéto veci posielať mailom.
re j, ojazdene vozy: jednoducha matematika. podvozky z liberca a stare vozy len na papiere. varcb3 kupis, progress tiez, kapacita ud vysoka. a mas nove vozy, ktore ti na najblizsich 15rokov akotak zalepia dieru vo vozovom parku...
Použitie starých OJAZDENÝCH drotov na novej trati samozrejme nezmysel je ? . Droty sú totiž ojazdené v mieste svoriek viac, vyťahané tak, že majú nerovnomerný prierez atď.
Počúvajte, nie je v schéme MHD z 4.5.2004 chyba v opačnom jednosmernom označení L7 pri Americkom nám. a chýbajúcom čísle trasovania (vrátane šípky jednosmernosti) cez Vazovovu?
Inak ja mám z tých jednosmerností pri návšteve BA vždy hrôzu a bez mučenia sa musím priznať, že pri každej ceste do BA musím stále opakovať lekciu "trasy liniek", kapitola "jednosmerky"... ?
Ale fujto. To máš od Martyke, je to hnusné. Mmch., tie laná nie sú kevlarové ale plastové (parafil). V prvom rade si už konečne všetci uvedomte, že každý oblúk, ktorý má menší než obrovský polomer, je z princípu pevný, aj keby bol zavesený na čomkoľvek. Pružné svorky v oblúkoch neslúžia na odpruženie vedenia ale na tvarovanie vedenia. A delta záves je pekná vec ale podľa mňa úplne stači výkyvný záves Kummler-Matter, je lacnejší a pokiaľ sa nejedná o nejaký medzimestský úsek s dĺžkou kompenzovaného úseku aspoň kilometer, tak svoju úlohu splní úplne rovnako.
A len tak úplne na okraj - ten úsek po ulici Pri suchom mlyne bol kedysi od križovatky pri pekárni až po Vojenskú nemocnicu kompletne pružne zavesený a kompenzovaný, až kým squadra ing. Pertinaxa Eskoviča Diódového nerozhodla, že si uľahčí prácu tým, že ojazdené pružné závesy nahradí pevnými a to vrátane toho, ktorý sa nachádza ako posledný pred kompenzačným závažím - čiže závažie momentálne napína akurát tak ten posledný preves. Podobná zvrhlosť je k videniu na električkovej trati na Ružinovskej radiále na zastávke Tomášikova, kde je vedenie kompletne rekonštruované na delta záves, akurát na poslednom prevese pred "šponovákmi" je starý, pevný úsekový delič, ktorý následkom toho v rámci kolísania teplot putuje aj s prevesom hádam aj o dva metre...
Mike
1. Ja som si už dávnejšie spravil návrh sám pre seba - akčný plán realizovateľný už dnes:
1: Hlavná Stnica - Obchodná - Ľ. Štúra. Obsluhovaná sólami z Juráku (10ks + striedači) Po tom, ako mi Juráci sóla zrušili, by som tam dal kachny (asi 6KS+ 2xT z Juráku 4KS)
2: Ružinov - Trnavské mýto - Nejaký okruh v meste, asi Vazovova, Obchodná, tunel, Šafko, Špitálska, Trnko, Ružinov
asi 20KS kachny
4: dnešná L4 dupláky asi 28 - 30ks 2xT3 z Juráku
5: dnešná L5 dupláky 2xT z Krasňan 31 ks (maximálny možný počet )+ 7KS 2xT z Juráku
Interval 4min. špička, 5 min. sedlo, 6 min. víkend
Jazdné a obežné doby sú na linkách ako dnes, vozov som počítal +/- dnešný stav.
Pýta sa ešte nejaká posilová linka 3 (prípadne 3 by išla do Ružinova a posilová linka by bola číslo 2)
Po vybudovaní trasy do Petržalky, by sa tam predĺžila linka 1, a tá z Ružinova.
Za základ som si bral úplne najprv dnešný stav: interval na radiále 4 minúty. Ten sa dá dosiahnuť tromi linkami s int. 12 min. (dnes), dvomi linkami s int. 8 min., alebo 1 linkou s int. 4 minúty (môj a tr3mpov stav.)
samozrejme vozidlá 2xT3, príp. 2xT6 som robil pre dnešok, takisto ako kachny (superkachny=K2S). V budúcnosti to budú n-článkové húsenice.
Teraz k tr3mpovej štúdii, ktorú som, ako ináč porovnával s mojou.
1. Dal by som na všetky linky jednotný interval.
2. Ale potom by nebola potrebná č. 5 : Ak by bola zrušená:
a) problém, nebolo by obslúžené ŽST Nové mesto
b)pre spojenie na hl. st. z východných m. č. ľudia aj tak radšej, a to je aj výhodnejšie, používajú prestup na Trnku /Račku na 61, 74, 201, 210.
3. Ak by ostala l. 5: z Vajnorskej radiály Ti idú 2 linky, a obidve idú hore Vazovovou. Jedna by mala ísť dole po Špitálskej (linka č. 4), druhá hore na Vazku (by to bola tá linka 5.)
4. Ak by išla 4 ako dnešná 4 (a teda aj moja 4), Tvoja 3 by musela ísť na Obchodnú a do Tunela (v čom nevidím žiaden problém)
5. Tvoja 1 súhlasí s mojou 1
6. Takže otázne zostáva, či z Dúbravky viesť ľudí do Ružinova (ja viem, 12ka bola veľmi populárna), alebo do Rače (divácky obľúbená, a zároveň "páteřní") linka 5.
Alebo ináč: Z Petržalky viesť linku do Rače (namiesto 59), alebo do Ružinova (namiesto 78, 85, 86) ?
>Argument, že ľudia používajú z Hodžovho do Dúbravky 34, 83. Keď tu bude nosný systém, tak budú používať električku z Obchodnej. Okrem toho, že smradobus bude vystávať v šórach, a električkou to bude také isté rýchle, by som vlčákov donútil použiť električku aj tak, že busy jednoduch zruším ? : 34 dať na Šancovú a Trnko (príp. iba po Hlavnú Stanicu) 83 zrušiť a nahradiť ju 92 s hustejšími intervami a trasou cez Dúbravku (možno Alexyho)
>Tie zastávky na znamenie: nejako podobne to funguje už dnes, mohlo by sa to zaviesť, aj keď možné problémy, o ktorých hovoril J, nie sú až také nereálne.
Sorry za extradlhý príspevok. ?