Reply on: J #28001:
Podľa zákona je stanovená:bezpečnostná prestávka - jedna 30 min. prestávka na štyri hodiny. Môže byť rozdelená, minimálna započítateľná čiastka je však 10 min. Prestávka je platená.
prestávka na odpočinok a jedenie - jedna 30 min. prestávka po maximálne 6 hodinách od nástupu služby. Nesmie byť rozdelená. Prestávka je neplatená.
Re #28002 J: ohóóó... všetko by sa dalo vyšpekulovať. Kde je napríklad napísané, že prestávkujúci vodič musí po prestávke sadnúť do toho istého vozňa?
Re #28003 hroch: Vieš, ja by som ako cestujúci nepovažoval napríklad spojenie Obchodná - Petržalka za funkčné, ak sa mám trmotať cez Vazovovu. Moja zásada je, keď nemôžem ísť priamo na Obchodnú aj Špitálsku, tak radšej iba na jednu z nich a druhú nie ako by som mal mať v jednom smere spoj tam a v druhom späť.
Z prevádzkového hľadiska zase už poniektorí tiež spomínali, že neúmerne prehustíš dopravu v centre. Len si zober, že pri diametrálnej linke môže jedna súprava prejazdom v centre vyložiť ľudí napr. z Dúbravky a naložiť do Rače. V Tvojom návrhu sa ale každá bude otáčať a vracať do východiskového bodu. Ak si vezmeš, že na hlavných radiálach budeme počítať s intervalom v špičke 2 minúty (na ružinovskej radiále a Vajnorskej ul. trochu menej), tak si predstav, čo bude v centre, keď sa to tam všetko bude chcieť otočiť.
Re #28006 Papyr: Vždy som obdivoval ten rozdiel medzi nami, kde kým ja niečo prácne vystihnem v troch odstavcoch, Ty vystihneš jednou vetou
Re #28010 hroch: Tá bomba mohla byť myslená obrazne. V podmienkach Bratislavy pokojne stačí jedna vykoľajená električka.
J
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/74146A53FE263115C1256E6A002435A4?OpenDocument
Je tam dokument k fiškálnej decentralizácii.
Je to dosť dlhé a tak som to nestihol celé prečítať ale skrz to, že v Bratislave je priemerný plat viac ako 21tisíc a ceny pozemkov a bytov sú tu dosť vysoké, Bratislava si snáď finančne o dosť polepší. Takisto Košice, kde sú druhé najvyššie platy v republike. Rizikom je tam nezamestnanosť.
Ostatné regióny nechcem komentovať, ale čakám vlnu odporu.
Dôležitou informáciou je, že školstvo a sociálna starostlivosť bude ja naďalej financovaná z rozpočtu ministestva školstva, (" Kompetencie, ktoré obce a VÚC vykonávajú v režime preneseného výkonu štátnej správy, budú naďalej financované dotáciami zo štátneho rozpočtu prostredníctvom príslušnej rozpočtovej kapitoly. ") takže tieto príjmy budú učené hlavne na rozvoj miest. Čiže MHD, cesty, služby občanom.
Keďže s iným Bratislava už nemá problémy (dialnice a most vo výstavbe, 98% odkanalizovanie a zásobovanie kvalitnou pitnou vodou, zvyšné 2% a údržba bude hradená zo zdrojov Bratislavskej vodárenskej spoločnosti s 300mil. ziskom) malo by to stačiť. Čo sa polície, teda tej mestskej, Bratislava ako hlavné mesto by sa mala dostať pod metropolitnú policiu, kde sa budú sústreďovať prostriedky štátu ale aj mesta.
Príjem z dani z nehnuteľnosti už nebude v mestách Košice a Bratislava príjmom mestských častí, ale mesta. Práve tie by mali byť poukázané v MHD na výkony vo verejnom záujme, tak ako to minulý rok navrhovalo ministerstvo financií. Príjem z dane z nehnuteľnosti by sa mal zvýšiť o 1,1mld. Sk na 4,9mld. Sk. To je pre celé Slovensko.
"Zvýšený výnos by mal smerovať najmä do rozpočtov väčších miest, v ktorých je súčasná úroveň zdanenia vzhľadom na trhové hodnoty nehnuteľností nižšia ako v malých mestách a na vidieku. Mestá by si takto mali zabezpečiť financovanie mestskej verejnej dopravy."
Čo ma však veľmi sklamalo je, že na mestám nebola prevedená aj časť nepriamich daní a to DPH, ktoré by odrážalo spotrebu obyvateľstva a čiže aj podiel na tvorbe HDP. Taktiež daň z minerálnych olejov, ktorá by odrážala mieru automobilizmu a čiže zaťaženie obyvateľstva nepriznivými vplyvmi tohto javu.
Vaše dojmy?
Tu sú súvisiace odkazy:
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/B49073E85DCF42DAC1256E6A00233AC6?OpenDocument
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/vdb_Print/8B0F1C2B5A2F32DCC1256E6D0049CCB0?OpenDocument
http://www.finance.gov.sk/mfsr/mfsr.nsf/0/41E10AC6FA7225AAC1256E6A00247BED?OpenDocument
S499.1023: Nemyslím si, že keď začínajú o 4:30 tak už o 6:30 by potrebovali zákonné prestávky. Ale ak by skutočne s tým bol nejaký problém ranný striedači bez voza alebo aj s ním na dve hodinky by nemali byť problém. To len tak, že keď už budú tie prachy ? ? ?