Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #27981:
Ja viem ze to uspory prinesie, pisal som ze "z pohladu DP" - momentalne mam totiz pocit ze v DP to asi nevedia, ked sa za tych 8 rokov prevadzky Ik4xx nikto nepodujal k tomu prerobit to, a ze to asi je tak ako som napisal - ze si (samozrejme mylne) myslia ze im to nic neprinesie. Alebo vedia ze to nieco prinesie, len nie je kedy, nema kto, a hlavne nie je za co sa do toho pustit... ?
A keď už tu všetci narhujú svoje reorganizácie, pridám aj ja jednu minimalistickú (ale už aj s traťou v Petržalke, tá vyrovnáva prevahu radiál vo východnej časti mesta):
  • 1. Hlavná stanica - Obchodná - Nám. SNP. - Šaf. nám. - Petržalka
  • 4. Karlova Ves - tunel - Obchodná - Vazovova - Trnavské mýto - Zlaté Piesky
  • 11. Petržalka - Šaf. nám. - Špitálska - Rača
  • 12. Dúbravka - Karlova Ves - Šaf. nám. - Špitálska - Trnavské mýto - Ružinov
  • (8. Hlavná stanica - Trnavské mýto - Ružinov)


Ešte by sa to dalo doplniť dostavbou trate Šaf. nám - nové SND - AS Mlynské Nivy - Košická - Ružinov a pustiť tade 12ku z návrhu hore.

Alebo dostavba úsekov Hurbanovo nám. - Štefánikova - Hl. stanica a Hl. stanica - Šancová - Trnavské mýto (obe samozrejme podpovrchovo) a preložiť 1 alebo 8 z návrhu hore, prípadne vytvoriť linku Petržalka - Hl. st. - Ružinov a hľa už tu máme metro (viem, že tento návrh nie je pôvodný 🙂, ale celkom logicky sa k nemu dá dospieť).

Návrh má samozrejme veľa "múch", tak ho skôr berte ako takú rozprávku na dobrú noc ?
Reply on: hroch #27965:
??? sak tu kompletne zastavkove odchody vzdy boli, su a budu 🙂
J:Je jedno,co si myslis.Prestavky su zo zakona a musia byt.Toto sa da osetrit inak-napr.systemom striedacov alebo zaradenim zalozaku do premavky. galiyosha:No tak si vyjadril pasivitou nesuhlas a budes mat prezidenta Velkeho Muftiho. Beus:Pouzivanie dopytoveho otvarania dveri prinasa signifikantne uspory jednak na kureni,jednak na udrzbe dvernych mechanizmov. si:Od toho su dopravne prieskumy aby stanovili vytazenost a dolezitost radial. A "zlozita" siet v centre BA?Nedajte sa vysmiat...
Reply on: si #27978:
No tento system je zaujimavy a asi aj prakticky, len sa bojim, ze "cestujuci by to nepochopili"... ?

Re #27979 aNTI: A teraz sa hadam jazdi odvsadial vsade? Prosim vas, ludia, prestante uz hladat dovody, ako sa nieco v Bratislave neda... Prioritou by pre mna bola maximalna dostupnost prestupovych uzlov, nie priame spojenie s nejakou konkretnou radialou. Prechadzanie cez centrum by bolo skor vychodisko z nudze, lebo v centre tie elektricky nemas poriadne kde otocit.

Ludia su velmi spokojni, ked im namiesto elektriciek chodi nahradna autobusova doprava, lebo "ide kazdu chvilu". Zaujimave, ze nikomu nevadi, ze z nej musia prestupit, nech chcu ist kamkolvek.

Re #27980 tr3mp: Viem, a prave preto som zatial nebol schopny spravit ziaden system, s ktorym by som bol spokojny.
Reply on: Beus #27941:
Nič im to neprinesie? A čo takto zníženie opotrebovania systému otvárania dverí?
Reply on: galiyosha #27977:
"preco by aj po redukcii nemohli krizom cez centrum pokracovat na druhu radialu" tu je problém najmä v tom, ako inteligentne navrhnúť obsluhu pomerne zložitej siete v centre a zabezpečiť prestup medzi radiálami.
Reply on: galiyosha #27977:
no dobre fobre ale ked mas z jednej konecnej jednu linku tak na druhej konecnej kde preleti centrom je to zase jedina linka. TERAZ SA ALE MUSIS ROZHODNUT KTORE RADIALY TAKTO VYHODNE SPOJIS a ktore nie. proste napr zachovas 4 zo zlatych do dubravky, potom ale nebudes moct mat 5 z dubravky do race predsa, tak spoji racu s peeetrzkou a tak a .... obyvatelia ktori budu chciet ist do race z dubravky budu mat pindy, opacne ked to spravis tak zase druhi... a pindy budu vlastne aj keby jazdili zlate supravy ale jedna linka z konecnej sa mi zda byt dost brutal. ?
Reply on: galiyosha #27977:
ja som volakedy vymyslal taky system, ze na kazdej radiale bola jedna linka (v podstate oznacenie radialy neakym pismenom) a bolo by specifikovane (minimalne na vozidle) ze po vstupe do mesta pokracuje dalej (napriklad) cez obchodnu a ako linka C (napriklad). Takze radialovy cestak by mohol vyzerat aj tak, ako maju napriklad v prahe v metre, ze spoj ide kazde 1.5 - 2 minuty a pod :-)) a na kazdom vozidle na transparente by bolo napriklad A - obchodna - C alebo A - D - C (za predpokladu ze oznacim aj vnutromestske trasy pismenami aby som nemusel vypisovat trasu v centre 🙂 )
Reply on: aNTI #27975:
Bratislava ma podla mna jednoznacne radialovy system elektrickovych trati, ktory priam vola po redukcii poctu liniek a hustych intervaloch. Osobne by som to najradsej videl tak, aby z kazdej konecnej na radiale sla len jedna linka. Bohuzial, aktualne to funguje presne naopak. Okrem toho, ved linky nemusis ukoncovat v centre -- preco by aj po redukcii nemohli krizom cez centrum pokracovat na druhu radialu?
Reply on: S499.1023 #27963:
Nie, nie je to lepsie. No nesuhlasim s tym, ako jednoznacne za vinnika situacie oznacujes KDH. Tuto fundamentalisticku stranu inak neznasam, ale arogantnost, s akou v poslednom case voci ludom, volicom a koalicnym partnerom vystupuje Dzurinda, je uz krajne nepristojna. Rovnako nevhodne bolo, ako s planom zabetonovat si vitaznu poziciu, verejne predstavil Kukana ako kandidata SDKU viacmenej pre celu koaliciu. Jeho odpoved na otazku, preco sa nepokusili o konzultacie s koalicnymi partnermi, radsej nekomentujem. Suhlasim len s tym, ze kandidatura Mikloska bola za sucasnych okolnosti zbytocna.

Analytici oznacili za jeden z problemov neschopnost volicov oddelit osobu Kukana od osoby Dzurindu a strany SDKU. Problem ale je, ze Kukan ako osoba neexistuje. Je bezfarebny, bez chuti a zapachu. Bez nazoru, bez vizie, bez osobnosti. To nie je kandidat, za ktoreho by som hlasoval.

Uz ma unavuje volit _proti_ niekomu. Pokial sa nebude dat volit _za_ niekoho, volit nebudem. V prvom kole som nevolil. Nestihol som. Domov som sa vratil az o pol jedenastej. Ale aj keby som volil, Kukan by to nebol.

Ospravedlnujem sa za off-topic.

Re #27973 J: Nie, dakujem. Na svoj xicht sa pozerat tiez nemusim. Mimochodom, videl si, ako tie "personalizovane znamky" vyzeraju? To vobec nie je tak, ze by si mal na znamke svoj portret. Takuto "personalizaciu" si mozes vyrobit aj sam, ked si na obalku vedla znamky nalepis svoj obrazok.
Reply on: J #27973:
otazka je podla mna skorej ze ci chces system ktory vyhodi ludi v centre a tam prestupia na druhu radialu alebo sa ludia vezu z jednej casti mesta do druhej priamo. v tom prvom pripade mas nevyhodu madzganice v centre a v tom druhom zase nedokazes spravit linky z kazdej do kazde radialy dostatocne husto.
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Ešte raz a naposledy skúsim toto:

Čo poviete na môj návrh, aby linka č. 22 išla v smere na Patrónku (HM Tesco Lamač) zo zastávky Pri kríži ako linka č. 83 (teda cez zastávky Homolova, Štepná, Žatevná, Pekníkova, Drobného) a od zastávky Alexyho by išla ako linka č. 35 (Alexyho, Na Vrátkach) a potom by po diaľnici išla do Tesca. Späť približne tak isto. Linku č. 20 by som nemenil. Tak čo, je to veľká volovina?

Mimochodom, Ike je vlastne Neoplatn (Neo)?
Papyr: V novom volebnom zákone sa už bude dať voliť aj v zahraničí. Avšak Slováci v USA by ževraj volili Močiara 🙂 tak som počul.

galiyosha: Ak chceš môžeš si dať u Slovenskej Pošty dať vyrobiť známky aj s tvojou tvárou a môžeš používať tie. Dokonca by sa dali spraviť známky s logom iMHD 🙂

Ja zrejme využijem dnešnú výzvu DS, že pôjdem na volby a vhodím neplatný hlasovací lístok a tým vyjadrím nesúhlas s týmito kandidátmi na prezidenta. Keby sa takto objavilo vysoké percento neplatných hlasovacích lístok bol by to signál pre zahraničie, že Slováci nechcú takéhoto prezidenta (je jedno kto z tých dvoch to bude) a že boli len v prvom kole lenivý.

hroch: Ja by som začal s zrušením L1 a L11, vozy presunúť na L5 s 6 minútovým intervalom a zaviesť L13 s 12min intervalom a trasou Hl. stanica - Obchodná - SNP - Ľ Štúr a späť.
A ešte keby nebol večný problém s vzkm tak medzi 6.30 a 8.00 by som dal 10 minútový interval a to na úkor prestávok. Tú hodinu a pol by vodiči vydržali menej oddychovať. L5 s 5 minútovým intervalom.
PePa:Historická električka Ganz č. 104 z roku 1910 sa podrobila v Ústredných dielňach údržbe, pri ktorej bola upravená na premávku zo zadného stanovišťa. Otočený bol aj lýrový zberač, ktorý by mal dostať šedý náter-na premávku zo zadného stanovišťa je upravená zo začiatku a zberač je preklápací.Ak sisi nevšimol je to obojstranný voz.
Reply on: fobust #27968:
to je velmi plodny a podnetny prispevok. dakujem. ?
bigmac:Tak hrbac dorazil?A este nesie ten hrdy napis,ze bol vyvinuty v spolupraci s DPB:-)? d3ko:To ako to deli prispevky pri prezerani cez wap,ked to jedno slovo dokaze rozsklbnut na 3 strany (Nk6310i)? I.
Reply on: bigmac #27967:
blizsie informacie o odchodoch a aktualne foto je v dispecer fore
Reply on: hroch #27965:

Blbost...
neviem, ci to niekoho zaujima, ak ano, tak na L32 jazdi SOR BN12

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.