Ešte raz, šípka môže označovať max. jednu linku (trasu). Ak ju použiješ na busoch smer Depo Petržalka, tak ju nemôžeš použiť nikde inde na sieti.
Preto je výrazne prehľadnejšie označovať kmeňovým číslom + niečo.
Btw, šípka akým spôsobom evokuje depo? Aká je tam korelácia?
Normálne mám už alergiu zo slova šípka.
Veď tu na imhd by sa to dalo v zozname CP bez problémov nájsť a šípku > nie je ťažké napísať. V plánovači ciest by zase bola v mieste zmeny linky poznámka "pokračujte rovnakým vozidlom bez nutnosti prestupu" ako to je aj v CP.
Veď práve pri dojazdoch nie je podstatné pôvodné číslo linky, ak je už vozidlo mimo jej trasy. Čo sa týka nezameniteľnosti, tam koľko máme zastávok, kadiaľ jazdí viacero dojazdoch s rôznou trasou? Mne napádajú hlavne výjazdy električiek (Chatám Sófer, Centrum), čo je samostatná kapitola a Blumentál. To by sa však dalo vyriešiť písmenom, ak by to bolo nutné. Veď mali by sme napríklad dojazdovú trasu do Depa Petržalka, ktorá by začínala na Kutlíkovej s 83, potom by sa k nej pripojila 68, 94 na Šintavskej, 95 na Lúčanke, 59, 93 na Ľubovnianskej a 84, 87 na Betliarskej (možno som na nejakú linku zabudol). To mi nepríde zložité, ani riešenie pre šotoušov, naopak každý by vedel, že šípka ide cez z Kutlíkovej po Jantárovej ceste a Betliarskej do Depa Petržalka a nemusel by hádať, či idú všetky dojazdy rovnakou trasou. Takisto mi príde jednoduchšie dať do CP linku šípka ako tam písať 59+68+83+84+87+93+94+95, ale tak to je len dizajn CP.
Ja tieto chameleónske zmeny liniek považujem za protizákaznícky element. Pamätám si ako som raz išiel vlakom do Tornale a plánovač mi naplánoval prestup na iný vlak v Rimavskej Sobote. Pred RS som sa postavil, vzal si všetky veci, vystúpil z vlaku a pozerám, že kde je môj vlak, na ktorý mám prestúpiť. Nebol tam. V stanici bol iba jeden vlak, ten z ktorého som vystúpil. A to bol zároveň môj vlak, na ktorý som mal prestúpiť.
Označenie linky má byť číslo alebo písmeno. Je to preto, aby si cestujúci vedeli na internete vyhľadať číslo linky (a naťukať ho do počítača alebo mobilu). Nie každého napadne považovať hviezdičku za vločku a nie každý vie vložiť do textového poľa trojuholník.
Lebo označenie linky má byť nezameniteľné. Ak mám šípky E, T, A a na 20 rôznych trasách, tak je to bordel, nič viac.
Ak prečísluješ napr. výjazd 20V na riadnej trase na 20, tak to pochopí aj menej chápavý. Ak prečísluješ kosoštvorec na 20, tak to nepochopí takmer nikto. Ako zistím, že sa kosoštvorec nezmení na 30, 37, atď., ale práve na 20?
Máme takmer 80 dojazdov + výjazdov, fakt si neviem predstaviť odlišovať ich geometrickými útvarmi. Obyčajné V/D ku číslu kmeňovej linky, inverzný cieľ. MHD je pre cestujúcich a nie iba pre maníkov a šotoušov.
V #251583 si sám písal, že by na zastávkach pribudlo veľa CP, ak by neboli združené, takže v tomto sa zhodneme, že má byť len jeden CP. Ale čo je také zlé na tej šípke? Pri výjazdoch môže číslo linky dáva zmysel, keďže spoj sa napojí na bežnú trasu, ktorú ľudia poznajú. Ale ako Ti pomôže, keď na Bajkalskú príde 20 alebo 30, ktoré tadiaľ bežne vôbec nejazdia. Nebolo by pre cestujúcich jednoduchšie jednotné označenie (v podstate "nová" linka), aby vedeli, že keď im príde linka "šípka" (alebo nejaké číslo, ak nechceme šípku), tak pôjde po Rožňavskej na Bojnickú napríklad. Ľudia by onedlho brali ako ďalšiu bežnú linku, ktorej trasu by poznali.
To je v poriadku, CP vieš spraviť aj pre vetvu linku a proste vyberieš bod, kde sa linky oddeľujú a kváziSadisticky to opoznámkuješ. Stále je to užívateľsky prijateľnejšie riešenie ako dnešný stav, pri ktorom máš dojazdy len na neoficiálnom webe a výjazdy len v plánovači a VZT.
Pri vytvorení účelovej dojazdovej linky mám problém s intuitívnosťou pre bežného cestujúceho. Najčistejšie je práve použiť tie bežné označenia liniek; ostatne, tak to dlho fungovalo a problém s tým nebol, stačí len dobre odlíšiť cieľ.
Fifoman24