Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Este ked sa pozeram na grafikon, tak by som zrusil nejake tie odchody osobakov s odchodmi 23:09, 23:30, 23:36. Kto sa tym vezie? Prevadzkovanie tychto spojov pre nezmysel preto, lebo keby stali, tak by sa neminali zbytocne peniaze. Toto je bohuzial vizitka statu, politici si zvysuju platy a obcanom ponukaju nezmyselne riesenia.
Reply on: Dav4 #251613:
Ďakujeme za názor a posielame kľúčenku. Čaro demokracie je to, že aj ľudia s podobným myslením môžu napísať svoj názor a nikto im neublíži...
Napr. prichody Tatranov o 23:33 a 0:24 do Bratislavy. Kto sa tymto vezie o takomto case? 2 ludia? Alebo odchody z Bratislavy o 3:27 a 4:27, mozno nejaka sova? Vsak to museli robit ekonomicki analfabeti, co smeraci su nimi jednoznacne. Za pana Matovica a Hegera bol pevne dany prvy odchod Tatranu o 5:27, posledny prichod o 22:33. Skoda, ze nemame tu niekoho ako Thatcher alebo Milei, ti by vedeli dat zeleznice do poriadku.
Ahojte, chcel by som povedat svoj nazor na GVD 2024/25.

* 1 hodinovy interval Tatranov povazujem za zbytocny produkt smerackych hajzlov. Zbytocne preplnovanie koridorov, nesystemova povinna rezervacia a znizovanie kultury cestovania. Malo to ostat tak ako za pana Matovica a Hegera, ze 2 hodinovy interval Tatranov a 4 IC za den. Vtedy bola dostatocna kapacita na koridoroch, nemuseli rusnovodici a vlakveduci vstavat o 3:00 a byt pomaly do rana v robote. A hlavne bola kultura cestovania omnoho vyssia.
* Tiez povazujem za zbytocnost viest vlaky z Nitry az do Bratislavy, dalsi produkt smerackej oligarchie ako dat nejaku omrvinku obcanom. Za pana Hegera a Matovica sa prestupovalo pekne v Trnave a bolo to normalne a systemove a nie to dodrbavat priamymi spojmi do Bratislavy.
* Tiez nechapem obnoveniu EC 284/285 Metropolitanu? Opat smeracka oligarchia chce, aby vlakveduci a rusnovodici pracovali pomaly od 2:00 AM a pracovali pomaly do rana? Dobre sa spravilo za pana Hegera ze tie spoje vtedy boli zrusene, EC 282/283 plne postacuje. Toto je moj nazor.

Povazujem tuto zmenu GVD za zlu a nesystemovu. Mali si brat priklad od tych, ktori robili GVD 2022/23.
Reply on: B K #251610:
Veď píšem, že môžeš použiť ">P" pre Petržalku, keď je to kvôli legislatíve problém. Cestujúci by podľa mňa pochopili, aj keby je viac takých liniek v rôznych častiach mesta, ale kľudne sa tam môže pridať aj písmeno. Šípka ani nemá evokovať depo, ale to že ide o spoj, ktorý ide nejakou netradičnou trasou (preto aj netradičné - nečíselné označenie) a preto sa napríklad používa pri výjazdoch 4 smer Chatam Sófer (cez Špitálsku a tunel), lebo takou trasou jednoducho nič iné nejazdí.
Reply on: Ike #251606:
Problémom tvojho príkladu nebola zmena označenia vlaku po ceste ale to že ti plánovač cesty nahuckal že máš prestupovať. To sú dva rôzne problémy.
Reply on: Urbanway 2423 #251608:
Ešte raz, šípka môže označovať max. jednu linku (trasu). Ak ju použiješ na busoch smer Depo Petržalka, tak ju nemôžeš použiť nikde inde na sieti.
Preto je výrazne prehľadnejšie označovať kmeňovým číslom + niečo.

Btw, šípka akým spôsobom evokuje depo? Aká je tam korelácia?
Normálne mám už alergiu zo slova šípka.
Reply on: Ike #251606:
Veď tu na imhd by sa to dalo v zozname CP bez problémov nájsť a šípku > nie je ťažké napísať. V plánovači ciest by zase bola v mieste zmeny linky poznámka "pokračujte rovnakým vozidlom bez nutnosti prestupu" ako to je aj v CP.
Reply on: B K #251605:
Veď práve pri dojazdoch nie je podstatné pôvodné číslo linky, ak je už vozidlo mimo jej trasy. Čo sa týka nezameniteľnosti, tam koľko máme zastávok, kadiaľ jazdí viacero dojazdoch s rôznou trasou? Mne napádajú hlavne výjazdy električiek (Chatám Sófer, Centrum), čo je samostatná kapitola a Blumentál. To by sa však dalo vyriešiť písmenom, ak by to bolo nutné. Veď mali by sme napríklad dojazdovú trasu do Depa Petržalka, ktorá by začínala na Kutlíkovej s 83, potom by sa k nej pripojila 68, 94 na Šintavskej, 95 na Lúčanke, 59, 93 na Ľubovnianskej a 84, 87 na Betliarskej (možno som na nejakú linku zabudol). To mi nepríde zložité, ani riešenie pre šotoušov, naopak každý by vedel, že šípka ide cez z Kutlíkovej po Jantárovej ceste a Betliarskej do Depa Petržalka a nemusel by hádať, či idú všetky dojazdy rovnakou trasou. Takisto mi príde jednoduchšie dať do CP linku šípka ako tam písať 59+68+83+84+87+93+94+95, ale tak to je len dizajn CP.
Reply on: Ike #251606:
Marketing pre jednoduchších.

Z jedného vlaku máš zrazu tri.

Pridali sme denne 9 vlakov (síce s nárastom 0 vlkm)! Neznie to lepšie? 😎
Reply on: Urbanway 2423 #251604:
Ja tieto chameleónske zmeny liniek považujem za protizákaznícky element. Pamätám si ako som raz išiel vlakom do Tornale a plánovač mi naplánoval prestup na iný vlak v Rimavskej Sobote. Pred RS som sa postavil, vzal si všetky veci, vystúpil z vlaku a pozerám, že kde je môj vlak, na ktorý mám prestúpiť. Nebol tam. V stanici bol iba jeden vlak, ten z ktorého som vystúpil. A to bol zároveň môj vlak, na ktorý som mal prestúpiť.

Označenie linky má byť číslo alebo písmeno. Je to preto, aby si cestujúci vedeli na internete vyhľadať číslo linky (a naťukať ho do počítača alebo mobilu). Nie každého napadne považovať hviezdičku za vločku a nie každý vie vložiť do textového poľa trojuholník.
Reply on: Urbanway 2423 #251604:
Lebo označenie linky má byť nezameniteľné. Ak mám šípky E, T, A a na 20 rôznych trasách, tak je to bordel, nič viac.

Ak prečísluješ napr. výjazd 20V na riadnej trase na 20, tak to pochopí aj menej chápavý. Ak prečísluješ kosoštvorec na 20, tak to nepochopí takmer nikto. Ako zistím, že sa kosoštvorec nezmení na 30, 37, atď., ale práve na 20?

Máme takmer 80 dojazdov + výjazdov, fakt si neviem predstaviť odlišovať ich geometrickými útvarmi. Obyčajné V/D ku číslu kmeňovej linky, inverzný cieľ. MHD je pre cestujúcich a nie iba pre maníkov a šotoušov.
Reply on: B K #251592:
V #251583 si sám písal, že by na zastávkach pribudlo veľa CP, ak by neboli združené, takže v tomto sa zhodneme, že má byť len jeden CP. Ale čo je také zlé na tej šípke? Pri výjazdoch môže číslo linky dáva zmysel, keďže spoj sa napojí na bežnú trasu, ktorú ľudia poznajú. Ale ako Ti pomôže, keď na Bajkalskú príde 20 alebo 30, ktoré tadiaľ bežne vôbec nejazdia. Nebolo by pre cestujúcich jednoduchšie jednotné označenie (v podstate "nová" linka), aby vedeli, že keď im príde linka "šípka" (alebo nejaké číslo, ak nechceme šípku), tak pôjde po Rožňavskej na Bojnickú napríklad. Ľudia by onedlho brali ako ďalšiu bežnú linku, ktorej trasu by poznali.
Reply on: Andrej #251601:
Jednak si myslím že to malo minimálny efekt lebo väčšina ľudí netušila čo to znamenalo, a jednak my sa bavíme o inom probléme.
Reply on: Ma178rek #251600:
Som naň čakal takže asi nejdú. A navyše aj na zastávkach o tom píšu. Vo výprave je kvôli odvozu zamestnancov VW z nočnej zmeny.
Reply on: 810zssk #251596:
Ešte môžeš tú linku dať na druhú stranu displeja, aby sa dočasne ukázalo že ide o mimoriadny spoj.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/107459/7839-7840-na-dojazde-do-vozovne?ghv=398&ref=ba%2Fvozidlo%2F398%2F%25C4%258CKD-Tatra-T3-7839
Reply on: Fifoman24 #251599:
Jak že nejazdia??? Však sú normálne vo výprave len nie sú online na tabuli z nejakého dôvodu ...
Prečo sa na virtuálnej tabuli zobrazujú spoje 26/25/92 keď dnes nejazdia?
Reply on: Petto #251597:
Ja vidím objednávku, nie faktúru.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.