Reply on: Beus #24897:
Úplne súhlasím na Tvoj návrh až na ten koniec. Určite nepovažujem za schodné, aby vodič riešil nedostatok lístkov ich nákupom v PNS. Podľa mňa za 20 Sk sa môže predať len CL, ktorý má vyznačenú cenu 20 Sk. Vodič môže predať v prípade núdze CL z PNS (poznám také prípady), ale za cenu z PNS.Re #24899 galiyosha: Pozri sa, poviem Ti to zo životnej skúsenosti. Ja som držiteľ PCL v PO i v KE. Sem-tam, keď mi už mesačník neplatí a je napr. večer a pod. musím siahnuť po JCL. A sem-tam sa pritrafí aj situácia, že som odkázaný na doplnkový predaj. Opakujem ešte raz, jednoznačne preferujem predpredaj a doplnkový využívam len vtedy, keď musím. Keďže mám nárok na zľavnené cestovné, v PO si pýtam vždy od vodiča zľavnený lístok. Je to drahšie, ale tú korunu navyše mu dám, prečo nie. V KE však zľavnené u vodiča neexistujú. A na základe mojej skúsenosti (a na základe mojej povahy) radšej prejdem PEŠO akoby som miesto 6 Sk z predpredaja mal zaplatiť 14 Sk u vodiča.
Podľa mňa si treba vážiť každého cestujúceho. Ak sme už stanovili podmienky, že lístok za bude kupovať s presne pripravenými drobnými, bude sa kupovať na zastávke, bude sa kupovať len základný, prečo ešte navyše ľudí s nárokom na zľavu trestať viac než 100%-nou prirížkou?
Teda - v predaji lístok na 30 min. obyčajný aj zľavnený.
Re #24900 si: Nechápem. Aký doklad o zaplatení? Pre cestujúceho je doklad o zaplatení cestovný lístok.
COLOR
1. Bez obmedzenia druhom dopravy
2. Bez obmedzenia casom
3. Bez obmedzenia poctu predanych listkov (alebo max. 20)
4. Sortiment: 24-hodinovy, 30-minutovy zakladny, 30-minutovy zlavneny, 10-minutovy zakladny.
5. Ceny: 24-hodinovy 100 (bezne 80), 30-minutovy zakladny 20 (16), 30-minutovy zlavneny 10 (8), 10-minutovy zakladny 17 alebo 18 (14).
6. Povinnost platit presne, tak ako v Brne. Alebo si vodic zvysok necha.
7. Povinnost kupit si listky pri nastupe do vozidla prvymi dverami, v case ked vozidlo este stoji v zastavke.
8. Zabezpecit, aby mal vodic vzdy dostatok listkov - to sa da napriklad dispecermi, co ich dovezu na konecnu a podobne.
9. System distribucie: na vypravni kazdy vodic dostane 30 listkov z kazdeho druhu (z 24-hodinovych 2-3, pocty sa praxou mozu upravit, to je snad jasne, taka L210, tak tam moze mat 24-hodinovych aj viac), podpise potvrdenie o prevzati. Pri ukonceni sluzby odovzda trzbu a nepredane listky, podpise potvrdenie o pocte predanych listkov, kopiu si necha. Na vyplatnej paske sa mu objavi 1-2 Sk za predany listok (10 Sk z 24-hodinoveho). Je to dost motivacne, I think.