Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Otazka do platzu:
Preco ma elina pri vjazde na Hurbanovo namestie od Kapucinskej az dva "semafory", ked je tam len jedna vyhybka? Mam na mysli tie, ktore zobrazuju polohu vyhybky.
Reply on: Beus #24897:
pri tom co si pisal ma napada jedna vec co by mohla byt pri predaji listkov problemom, a to vydavanie dokladov o zaplateni, platenia DPH (v pripade predaja vodicom zakupenych listkov) a pod... Bolo by treba zistit ako to maju osetrene v inych mestach
Reply on: J #24883:
V doplnkovom predaji u vodica jednoznacne len jeden druh listkov a nezlavneny. Osobne si myslim, ze 30-minutovy nezlavneny za 20 Sk je skvele riesenie. Ked chce clovek jazdit na listky s inou casovou platnostou a/alebo zlavnene, ma si ich zabezpecit inde. Predaj u vodica ma byt _doplnkovy_ a nie primarny. Osobne si myslim, ze vodic by vydavat mal (pokial ma ako) -- nepredpokladam, ze turista priduci do Bratislavy bude mat plne vrecka dvadsatkorunacok...

Re #24889 J: Automat akceptujuci bankovky je vec pekna, ale extremne draha. Nehovoriac o bratislavskom vandalizme...
Este som zabudol malu drobnost - max. pocet listkov na 1 kupujuceho samozrejme treba tiez obmedzit, a najjednoduchsie tak, ze 1 listok pre 1 cloveka. Ved ide len jednu cestu, ci nie? A ked je skupinka ludi ktora chce platit spolocne, tak okej, moze byt, vodic sa pozrie kolko ich asi je, a priblizne tolko listkov vyda 🙂 Jednoduche 🙂
Reply on: S499.1023 #24882:
Mas pravdu, "Pojazd" ma nenapadol, hoci ho pouzivam (len ked sa posuvam napr. na revizny kanal, som na to lenivy, a preto sa vtedy s tym efektom pribrzdenia stretavam) 🙂 Hoci tiez by sa jeho pouzitie nemalo prehanat (drzat prilis dlho), uz sa stalo ze vodic odpalil shunty (aj ked to bolo tusim pri shuntovani vo velkych rychlostiach) 🙂 Ale svata pravda je, ze v autoskole by to fakt vediet mali, a hlavne to naucit ziakov, a nie naucit ich "je to takto" a netusit, preco to tak je. Sam som si vela veci vydedukoval len vlastnym usudkom a ked som bol v kurze, tak Pista Linner ma obcas nechal vysvetlovat nieco ostatnym, ked videl ze niektore veci viem mozno lepsie ako on 🙂
S pridelenymi vozmi mas bohuzial tiez viac-menej pravdu, aj ked nie kazdy majitel je taky, su aj vozy, ktore su olepene a ovesane kadecim, a napriek tomu jazdia vyborne. Ziarivy priklad vzorneho majitela bol Milan Hruby, ktory kym neodisiel z DP, bol so svojou 7103-kou sice skoro stale na poruche (uz mu aj hrozili, ze mu ju zoberu), ale ten voz aj podla toho vyzeral, lepsej K2S-ky snad ani nebolo...
K teme uniforiem snad len tolko, ze ja osobne som ZA uniformy, samozrejme pokial budu ako-tak elegantne, rozhodne to totiz potom bude vyzerat krajsie nez teraz - vodici jazdia v kadecom, pripadne bez kadecoho (uz som videl neraz aj vodica hore bez (vodicku este nie) 😃 🙂 ), a niektorych sa cestujuci fakt mozu aj zlaknut 🙂 Keby malivsetci uniformu, jednak by to dodavalo tym vodicom urcity punc hrdosti na svoj podnik (nech je aky chce, ale je nas), a hlavne by to jednoznacne prispelo ku kulture cestovania. 🙂
K predaju listkov vodicom: okej, uznavam, rozoberal som asi ten najzlozitejsi mozny pripad, da sa to aj jednoduchsie. Moj osobny nazor na jednu z moznych schodnych ciest je asi nasledovny:
Vodic by mal v sortimente LEN zakladny, a zakladny zlavneny listok, cize 30minutovy. Pripadne ako doplnok by mohol mat aj ten 24hodinovy, ale kedze uz takmer na kazdom rohu je automat, ktory ho vie vydat, nebolo by to nutne. Cena by bola 20Sk plny a 10Sk zlavneny, cim by dost vyrazne odpadol problem s vydavanim - ustanovilo by sa ze vodic nerozmiena a nevydava, takze ak ma niekto 50tku, tak prerobi (a ak je vodic dobrej vole, MOZE vydat, no nikto a nic ho k tomu nesmie nutit). A ten 24hodinovy moze stat uz navrhovanych 100Sk. Toto by som povazoval za celkom schodne riesenie - maly sortiment, okruhle ceny, priplatok - dostatocna motivacia aby si cestujuci kupil listok skor, ak moze.
Distribuciu by som riesil tym systemom, ze vodic by si kupoval (napr. na vypravni) listky od podniku, a predaval ich so ziskom. Tym by sme zabili jednou ranou 3 muchy - odmenovanie vodicov, ich motivovanie aby si listky kupovali (ked maju z toho potencialny zisk, preco by si ich nekupili?), a odpadli by zbytocne papierovacky s potvrdeniami o prevzati, odovzdavanim trzieb, a tiez mozne s tym suvisiace podvody zo strany "sikovnych" vodicov. A ak by niekomu dochadzali listky, mohlo by sa to riesit napr. tak, ako sa to riesi s pokazenymi cvikacmi - vodic zavola dispecing ze "mam pokazeny cvikac (dosli mi listky), pridite mi ho tam a tam vymenit (doplnit listky)". Pripadne vodic na obratisku jednoducho skoci do stanku PNS a kupi si sam, a preda vo voze so ziskom automaticky. Co vy na taketo riesenie? 🙂
Reply on: COLOR #24893:
Zbytočne komplikované a dávsjúce DPB dovod povedať, že "to sa nedá". Je potrebné si uvedomiť, že sa má jednať o DOPLNKOVÝ predaj cestovných lístkov, ktorý má zabezpečiť, aby cestujúci nebol nútený proti svojej voli cestovať načierno /6e, Vladimír:-)? ). Takže buď 10 alebo 30 minútový, max. tieto dva.
I.
Reply on: COLOR #24893:
Áno, celkom som sa zatiaľ stretol s dvoma druhmi distribúcie cestovných lístkov vodičovi:
A: vodič pred každou službou dostane určitý počet cestovných lístkov. Tržbu z predaja po službe odovzdáva v podniku.
B: vodič si kupuje cestovné lístky od podniku. Tržbu z predaja si necháva.

Niekde majú vodiči z predaja zisk. V prípade A sa to rieši tak, že z odovzdanej tržby do podniku sa určité percento odzrkadlí na výplate. V prípade B vodič jednoducho kupuje lístok od podniku za nižšiu cenu ako ho predáva.

Tak, a teraz sa môžeme hádať, ktorý systém je lepší 🙂 🙂 🙂
Dobry doplnkovy predaj ma Brno, ja si bratislavsky system predstavujem takto (aj s niektorymi prvkami z Brna, hoci neviem presne ako to tam funguje - myslim tym vydaj listkov na vypravni a podobne):
1. Bez obmedzenia druhom dopravy
2. Bez obmedzenia casom
3. Bez obmedzenia poctu predanych listkov (alebo max. 20)
4. Sortiment: 24-hodinovy, 30-minutovy zakladny, 30-minutovy zlavneny, 10-minutovy zakladny.
5. Ceny: 24-hodinovy 100 (bezne 80), 30-minutovy zakladny 20 (16), 30-minutovy zlavneny 10 (8), 10-minutovy zakladny 17 alebo 18 (14).
6. Povinnost platit presne, tak ako v Brne. Alebo si vodic zvysok necha.
7. Povinnost kupit si listky pri nastupe do vozidla prvymi dverami, v case ked vozidlo este stoji v zastavke.
8. Zabezpecit, aby mal vodic vzdy dostatok listkov - to sa da napriklad dispecermi, co ich dovezu na konecnu a podobne.
9. System distribucie: na vypravni kazdy vodic dostane 30 listkov z kazdeho druhu (z 24-hodinovych 2-3, pocty sa praxou mozu upravit, to je snad jasne, taka L210, tak tam moze mat 24-hodinovych aj viac), podpise potvrdenie o prevzati. Pri ukonceni sluzby odovzda trzbu a nepredane listky, podpise potvrdenie o pocte predanych listkov, kopiu si necha. Na vyplatnej paske sa mu objavi 1-2 Sk za predany listok (10 Sk z 24-hodinoveho). Je to dost motivacne, I think.
Reply on: Vladimír #24891:

To s obsluhou v predajni nemá nič spoločné, sú to citové (a väčšinou subjektívne) záležitosti. Keby si sa na tie čísla pozrel lepšie, všimol by si si, že s mnou porovnávaných miest majú električky v KE najdlšiu priemernú vzdialenosť zastávok, takže ten rozdiel 0,08 km/h medzi KE a BA sa ešte viac prehĺbi. V Brne sú z posudzovaných miest vzdialenosti zastávok v priemere najkratšie, takže všetky tie čísla sú reálne a rozdiely minimálne (t.j. v každom meste sa jazdí približne rovnako rýchlo). Kvôli objektívnosti som rýchlodráhu posudzoval vždy zvlášť.
Reply on: J #24889:
Ak to zavedieš na malej časti, skončí to fiaskom. A prečo práve električky? V sieti električiek zväčša automat mám. Doplnkový predaj skôr využijem, keď sa zrazu ocitnem bez lístka kdesi na polceste do Devína a chcem nastúpiť do autobusu. Síce som neštudoval zoznam automatov, ale usudzujem, že na Devínskej ceste by som žiaden nenašiel.

Podľa mňa by predaj v doplnkovom predaji mal prebiehať bez toho, aby zdržiaval ostatných cestujúcich. Preto mi pripadá logické, aby vodič preplatok nevracal. Prax z môjho rodného mesta však prezrádza, že väčšina cestujúcich sa spolieha na to, že vodič im vydá a absolútna väčšina vodičov aj skutočne vydáva, pokiaľ má. Maximálne som ochotný pripustiť oficiálne vydávanie do bankovky nominálnej hodnoty 20 Sk. Vyššie bankovky by skutočne nemali v MHD čo hľadať.
Nie ako niektorí počernejší občania, ktorí majú vo zvykom pýtať si 5 Sk zľavnený lístok s tísícovkou alebo dokonca päťtisícovkou v ruke 🙂

Dohodnime sa takto - v doplnkovom predaji bude JEDEN druh cestovného lístka, obyčajný a zľavnený. Ja tvrdím, že by to mal byť 30 min. Ak Ty tvrdíš, že 60 min., tak nech je 60 min., ale potom 30 min. nebude v predaji.
Osobne som však úprimne presvedčený, že by to mal byť práve ten 30 min.

Maximálny možný počet predaných cestovných lístkov 1 cestujúcemu svoje opodstatnenie má Už viackrát sme mali prípad, že cestujúci prišiel platiť čo ja viem s dvestokorunou a vodič mu odmietol vydať. Cestujúci potom požadoval kúpiť cestovné lístky v hodnote 200 Sk, čo vodič tiež (celkom logicky) odmietol. A konflikt je tu.
Preto si myslím, že určité obmedzenie by malo byť (napr. 3 alebo 5 ks)

Re #24890 Sarko: Už ma unavuješ. Ja nie som povinný svoje subjektívne hodnotenia akokoľvek dokazovať. Ak ja vyhlásim, že obsluha v nejakej predajni je nepríjemná, nie som povinný to dokazovať. Rovnako ak mám skúsenosti s rýchlosťou jazdy električiek v rôznych mestách. A nad postupom pri svojich výpočtoch by si sa mal zamyslieť. Veriť, že v Košiciach jazdíte rýchlejšie ako v Brne už nemôžeš veriť ani Ty sám.
Reply on: Vladimír #24887:

Ak chceš povedať, že experimentálne tvrdenie typu "električka v Bratislave je rýchlejšia, lebo sa do oblúka doslova vyrúti" je objektívnejšie, tak pre mňa-za mňa...

Kto nebude presvedčený uveriť, že tie prepočty sú správne, nie je problém tu hodiť všetky čísla chronometráži, na základe ktorých boli robené prepočty a skontrolovať ich.
Reply on: Vladimír #24887:
No podľa toho aké uniformy. Keď to budú také ako som videl v Tatrabanke tak kľudne, ale obávam sa, že to budú také ako nosí Dragan či ako sa volá.

Tá 201 bola iba príklad. Jednoducho treba to zaviesť na nejakej malej časti pokusne. Buď na troloch, alebo na električkách ako S499 písal. No skôr tie električky.

A keď cestujúcemu predáš lístok len za drobné, tak na čo ho zavádzať. Veď v BA máš veľmi dorbú sieť automatov. Ako vydávať by podľa mňa mal.

To je pekné, že väčšina ciest trvá od 11 do 30 minút, ale my tu máme tarifu prestupnú a preto by aj 60minútový lístok mal byť v predaji.

si: Pochybujem, že niekto by u vodiča kupoval lístky dopredu, keď za každý zaplatí o 2,-Sk viac, takže hovoriť o maximálnom počte predaných lístkov? A cestujúceho netreba šikanovať takými vecami, že nevydáva. Iba ti ujdú ďalší potencionálny PLATIACI zákazníci, ktorý pôjdu na čierno. Ver tomu, že tých prípadov pri počte našich lístkových automatov by bolo málo a možno by sa našiel jeden prípad na kolo.
No a samozrejme bolo by treba kúpiť aspoň na zastávky v centre automaty aj na papierové peniaze. Ale tie by sa asi začali kradnúť, ale to by sa dalo vymyslieť.
Reply on: Vladimír #24887:
"2. Cestujúci MUSÍ mať drobné, inak mu vodič lístok vydať nemusí" - skor by som tam prastil klauzulu o tom, ze vodic peniaze nerozmiena ani nevydava (t.j. ked mu bude niekto za jeden listok platit 50tkou, tak dotycny ma proste smolu a vodic zisk nieco cez 30 Sk 😃 ) a taktiez aj nieco o tom, ze kolko moze jeden cestujuci kupit naraz listkov...
Reply on: J #24854:
Sorry, ale absolútny nesúhlas. Uniformy a doby minulé? Ja by som práveže povedal, že súčasné a budúce. V každej firme síce žiadajú "iba" slušné oblečenie, ale uvedom si, že akonáhle sa jedná o funkciu, kde pracovník má miesto, kde sa stýka so zákazníkom, uniformu má! Povšimni si, že v nejednej banke nájdeš ľudí za okienkom v tom istom drese a napokon ani len v tom McDonald´s Ti nepodajú hamburger svetri. Taká alebo onaká, ale všade figuruje uniforma, ktorá zaisťuje viditeľnú príslušnosť zamestnanca k firme.

Re #24855 J: Nehnevaj sa na mňa, ale veď toto je blbosť. Zavádzať predaj iba na L201? A prečo práve tam. Osobne by mi logickejšia, keď už, pripadala turistická L210. Ale aj tak nechápem, prečo zavádzať pokusne na jednej linke?! Z celej srandy dosiahneš akurát to, že nikto o tom nebude vediť a záver z pokusu bude taký, že cestujúca verejnosť nemá záujem o takúto službu.

Re #24857 Andy: Odpoveď pre J, jedna i druhá --> absolútny súhlas, ako keby som to sám písal 🙂

Re #24858 Beus: Dobre rozoberáš tie riziká predaja CL u vodiča, ale riešenie je predsa len jednoduchšie:
1. Predaj u vodiča sa ustanoví ako DOPLNKOVÝ za určitých podmienok.
2. Cestujúci MUSÍ mať drobné, inak mu vodič lístok vydať nemusí
3. CL u vodiča bude DRAHŠI, ako CL z predpredaja (motivačný prvok).

Re #24866 Andy: Sorry 😛 Kedysi sa mi to L pred číslom linky tiež nepáčilo. Prvýkrát v živote som sa s tým stretol u nášho prešovského kolegu Petra K. Od neho som sa nakazil. Keď som potom začal pravidelne prispievať na iMHD, všimol som si, že tu to nikto nepoužíva (v PO fóre na MD.sk sme to už mali) a tak som sa dlho premáhal a písal "linka č." Až keď sme sa bavili o zmene trasovania električiek, či kedy to bolo, neovládol som sa a začal písať L. Zdá sa, že sa to nejak rozmohlo. Aspoň tak si na túto históriu spomínam ja.
Ja som na to zvyknutý. Písať zakaždým linka sa mi nechce. Používam L pre linku, T pre turnus, S pre službu, vyber si... 🙂

Re #24870 Papyr: V prípade, že vodič lístky nemá (opakujem, že lístky nemá, nie že nemá vydať), je to v DPMP klasifikované ako hrubé porušenie pracovnej disciplíny.

Re #24871 Ferro: Presne tak! Všetky lístky netreba predávať.

Re #24877 J: Áno, súhlasím, mali by byť aj zľavnené. Pokiaľ sa bavíme o časovej platnosti, stačili by podľa mňa polhodinové. Je to najpredávanejší lístok a jedná sa o doplnkový predaj - jeden lístok v ponuke bohato stačí.
Prešov má na vozidlách pri predných dverách piktogram dlane s CL a nápisom "Doplnkový predaj". Košice majú piktogram JCL s nápisom "Možnosť zakúpenie cestovného lístka u vodiča". Či má niečo Žilina, nepostrehol som.

Re #24882 S499.1023: No vidíš, aspoň toto sa v KE zväčša dodržiava. Čo odchod zo zastávky, to zazvonenie. Čo pohnutie na semafore, to zazvonenie...

Re #24883 J: Načo chceš ďalšie prieskumy, keď už dávno preiskumy dĺžky ciest ešte v roku 1999 boli. Najväčšia časť ciesť sa realizuje v dĺžke od 11 do 30 min.

Re #24884 Sarko: Už si fakt začínam vyčítať, že som si "nezahryzol do prstu" a písal také veci do fóra a vyprovokoval toto Tvoje ******* snaženie. Nakoniec si nám experimentálne dokázal, že v Košiciach jazdia električky dokonca rýchlejšie ako v Brne. Výborne!
Reply on: COLOR #24885:

Bratislava, zdroj: DPB (dĺžky liniek)/iMHD (počty zastávok+jazdné doby); Brno, zdroj: chronometráže DPmB; Košice, zdroj: DPMK
Sarko: Ako velmi je to oficialne?
Bratislava (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 243,8 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 711 min. (11,85 hod.)
- 243,8/11,85 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,57 km/h
- 243,8 km/508 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 479,9 m

Brno (ku 1.1.2004):
Dĺžka električkových liniek obojsmerne- 278,4 km
Dĺžka jazdných dôb električkových liniek obojsmerne- 852 min. (14,2 hod.)
278,4/14,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 19,6 km/h
- 278,4 km/584 zastávok obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 476,7 m


Košice (ku 1.1.2004):
Dĺžka všetkých el. liniek/len R-liniek/len mestských liniek obojsmerne- 353,0 km/243,8 km/109,2 km
Dĺžka jazdných dôb vš. el. liniek/len R-liniek/len ms. liniek obojsmerne- 792 min. (13,2 h.)/472 min. (7,86 h.)/320 min. (5,33 h.)
- 353,0/13,2 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 26,74 km/h (všetky električkové linky)
- 243,8/7,86 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 31,02 km/h (iba rýchlodrážne el. linky)
- 109,2/5,33 hod.=cestovná rýchlosť električiek je 20,49 km/h (iba mestské el. linky)
- 512,4 km/525 zastávok všetkých el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 976,0 m
- 109,2 km/208 zastávok len mestských el. liniek obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 500,9 m
- 159,4 km/147 zastávok len R-liniek s ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1084,4 m
- 243,8 km/170 zastávok len R-liniek bez ozn. "Z" obojsmerne=priemerná vzdialenosť zastávok je 1434,1 m
Andy: No veď v tom prieskume by boli v predaji všetky typy CL 10/30/60minútové a potom by sa zhodnotilo, ktoré išli najviac a či sa pre pár kusov oplatí predávať aj 60 minútové. Avšak potom by zase mohla byť aj otázka, prečo pre pár kusov tie 60min. nepredávať. Veď keď chce zákazník 60min. tak mu ho treba dať.
Pod uniformou nie je nutné si predstavovať len tesilové monštrum slivkovomodrej farby so zlatými gombíkmi. Uniforma možu byť plátené nohavice, košeľa, vesta, v lete kľudne kraťasy a polokošeľa, ba aj tričko s logom DP. Ide o to, aby pracovníci DP mali civilizovaný a jednoznačne definovaný odev, odlišujúci ich od substrátu. Lenže tuná skopírujem, čo mi dotyčný vizionár o uniformách napísal 21.2.2003: "myslím si že pri strate 100 miliónov Sk sú dôležitejšie veci ako uniformi". Takže asi tak.
Re #24841 Vladimír: PRedpis o.i. určuje zazvoniť napr. pri akomkoľvek rozjazde vozidla. Ak by to vodič v Bratislave urobil, tak sa ho budú na konečnej všetci pýtaŤ "Čo zvoníš jak kxxxt?" To je o tom, čo ich naučia v kurze a v zácviku, to sa potom veľmi Ťažko odúča. A v Bratislave sa učí pár zásadných imbecilností: Dobrý vodič nezvoní, nepieskuje, zato čo najviac bliká smerovkami, podľa možnosti na opačnú stranu než je logické, pretože sa smerovka používa miesto výstražného majáku.
Ad doplnkový predaj cestovných lístkov u vodiča: Riešia sa tu dávno vyriešené veci. V mnohonásobne vačších svetových centrách je doplnkový predaj CL u vodiča (alebo automat vo vozidle, lenže na mince, bankovky a platobné karty. Tomu, aby si všetci kupovali lístky u vodiča sa veľmi jednoducho zabráni tak, že vodič bude predávať len jeden druh CL (v BA je tarif"ou" stanovený ako základný 10-minútový CL) a to za vyššiu cenu než v predpredaji. PRedaj CL u vodiča sa musí SAMOZREJME a úplne logicky zaviesť v jednom druhu dopr. prostriedku naraz a nie nejaké divné experimenty s jednou linkou. A keďže A a T sú pre cestujúceho jedno a to isté, tak logicky sa možu vypustiť pre začiatok maximálne električky, ale žiadne nezmysly typu "niektoré vozidlá na niektorých linkách každý druhý utorok v párnom mesiaci v prestupnom roku, a to od 12:00 do 16:30. To sú ČSAD zvrátenosti.
Re #24858 Beus: Ale nie, to je bug u vodičov (vo vačšine prípadov. V prvom rade, ak potrebujem krátko našliapnuť, tak nemožem ísŤ na 1. či 2. stupeň. V druhom rade, keďže vlnitý plech má preklápací zrýchľovač, tak je pre takéto prípady vybavený tlačidlom "Pojazd", dnes asi "Min. rozjazd", ktoré zabepečí nízky rozjazdový prúd pri najrýchlejšom vytáčaní zrýchľovača. Lenže to by niektorá inštruktori autoškoly museli aj tušiť, ako to v takej električke pod podlahou funguje...
K prideľovaniu vozov: Áno, kedsi som bol zástancom tejto teórie, nakoniec možem s čistým svedomím tvrdiť, že som jeden z tých, čo sa najviac zaslúžili o to, aby boli električky pridelené. Lenže prax ukazuje, že vodič (hlavne E) si pod starostlivosťou o vozidlo predstavuje polepenie panelu chlpatým kobercom, ovešanie stanovišťa zástavkami a CD-čkami, výbava panelu svietiacimi tlačidlami, vyškriabanie svietiacich xichtov do zrkadiel a podobne. Naopak, skutočný technický stav vozidla je vačšinou taký, že je to totálny vrak, s ktorým už nevie jazdiť nikto okrem majiteľov, pretože každý kus má úplne špecifické jazdné vlastnosti, ale žiadny majiteľ vozidlo nedá na poruchu, pretože by, nedajbože, druhý deň nedostal svoj voz.
Už vobec nehovoriac o praktikách u trolejbusov, kde keď chce vodič oprávnene vyreklamovať závadu na svojom vozidle, tak je obvinený z kverulancie a vozidlo sa mu odoberie, pridelí niekomu, kto je lepší v rektálnej speleológii a povodnému majiteľovi sa pridelí ešte horší vrak.
Takže asi tak.
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.