Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #244358:
"bez rekuperácie"
A kde sa rekuperuje? 🤔
Reply on: N/A #244357:
Dôvod môže byť iba jeden. Žeby už niekoho konečne napadlo (keďže cena energií pôjde hore) že je výhodnejšie vypravovať vozidlá s modernou TVprogress výzbrojou s rekuperáciou ako T6 s TV3 nemodernou výzbrojou bez rekuperácie. Dobre toto vedeli určite v Prahe, keďže sa zbavili T6 na úkor T3 s TVprogress.

Mimochodom JD ich môže vypraviť iba na 1/9, 4/25, 4/27, 4/29, 9/19, 9/21, 9/23 a ZV/ZlPi (čo je max.8 ks, z toho 7 iba ranná špička).

Ono by mohli kľudne ostať aj na JD, ale potom by bolo dobré keby aspoň cez prac. dni 4 párne poradia linky 4 dali z Krasňan do JD (ako garantované vysokopodlažné poradia-čo všetky párne poradia linky 4 aj 9 SÚ). A vodičov rozdelili podľa potreby (resp.nových dali do tej vozovne do ktorej treba). Ale toto žiaľ pánov z Oil street doteraz nenapadlo.
Neviete niekto, prečo sa preradilo niekoľko súprav T3P na Krasňany?
Reply on: Trammat #244355:
https://www.profesia.sk/praca/zeleznicna-spolocnost-slovensko/O4417477
Nástupná mzda začínajúceho rušňovodiča: 834 Eur/brutto

Ja považujem aj to že sú vôbec schopní vypraviť vlak raz za dve hodiny za malý zázrak. Nechápem ako v akomkoľvek vesmíre môže toto niekto myslieť vážne...
Reply on: Joyki #244342:
Jednalo sa o nedostatok personálu, súpravy ráno prišli do BA vedené novozámockými a koniec. Bratislava neobsadila.
Len neviem či zrovna CNG bude lacnejšie než elektrina 😬
Kedy že sa tak približne plánujú vyradiť všetky Urbiná 15 CNG? Novododané Otokary už postupne od pondelka na linkách.
Reply on: branislav #244349:
Ďakujem 🙂
Reply on: Cancer #244348:
Skôr odstrihnutý
Reply on: 810zssk #244347:
Schéma je vytiahnutá z čias, keď sa robila štúdia o pripojení TTSK do IDS BK a v tej dobe bolo aj v štandardnej schéme takéto linkové vedenie (t.z. čiara medzi Dunajskou Lužnou a Mostom pri Bratislave, ktorá je zas pozostatok linky 102405, ktorá jazdila ešte pred reformou v 2018 a na ktorej bol spoj, ktorý premával medzi Mostom (Studeným) a Lužnou priamo). Vedenie spojov v takomto variante sa určite neplánuje. Uvažovalo sa nad predĺžením linky 729 smerom do Miloslavova ale plány sa odložili/padli na infraštruktúre.

Tak isto tam je navyše oproti súčasnosti zachádzanie do Prieval, je tam 220 medzi Zohorom a Lozornom či 559 z Báhoňa do Budmeríc.
Reply on: Ondrej17 #244344:
Odtrhnutý alebo odstrihnutý/odrezaný? Neviem si celkom dobre predstaviť aká sila by naň musela pôsobiť aby sa odtrhol.
Reply on: Joyki #244346:
Trnava - Pusté bude zrejme existujúca linka SAD TT, keďže v tej schéme je už zahrnutá pilotná fáza integrácie TTSK (trať do Smoleníc a súvisiace bus linky).
Reply on: 810zssk #244345:
Nejazdí tam nič, ale mohlo by niečo.
Tam sú aj ďalšie nové relácie, a aj linky (Trnava - Pusté Úľany).
Reply on: 810zssk #244341:
Ešte pridám tú navrhovanú novú zonáciu (žiaľ väčšie rozlíšenie z toho už nedostanem). Ak by sa toto podarilo tak by to bol veľký posun vpred.

Aj keď stále sú tam niektoré tarifné paradoxy, bolo by to rozhodne výrazne lepšie ako dnes. Jediné zhoršenie vidím pre cestujúcich od Zlatých Klasov - tam je už dnes problém že treba rôzne kombinácie zón podľa toho či človek ide 730 alebo 740 jazdiacimi v preklade (hoci dnes je počet zón rovnaký), takže sa PCL kupuje ťažko. Po novom bude trasa cez Štvrtok na Ostrove robiť zónu navyše, čo ale pri zvýšenej cene zóny bude ešte väčší problém ako dnes.

Zároveň ma zaujala ta spojnica z Mostu pri Bratislave do Lužnej. Tam dnes niečo jazdí, alebo je to plánovaná nová linka? 🙂
Reply on: Erasmus #244340:
Obdobne to funguje aj so ŠOD/ŠOTD. Zistia nedostatky, udelia pokutu. Následne ZSSK začne plakať, že budú rušiť polovicu vlakov, štát dofinancuje.

Neviem či by malo na vodičov výchovný účinok, keby dostal od policajta pokutu v sume X € za priestupok Y, potom ten vodič začal vyplakávať a štát by mu poslal sumu X € + navýšenie mzdy (dotácie).
Reply on: Trammat #244339:
Nie. Počas bratislavských vozieb sa veľmi kazia stroje.
IDS Východ včera organizoval konferenciu kde bola aj krátka prezentácia BID (video je dostupné na FB IDSV, BID začína od 1 hod 07 min).

Väčšina je len opis základných veci, ale zaujala ma info o plánovanej tarifnej reforme. Najväčšou zmenou má byť zväčšenie tarifných zón, čím dôjde k poklesu ich počtu z 57 na 21 (zároveň zóna 100 už nebude mať dvojnásobnú hodnotu). Ak sa to podarí, išlo by o opravu jedného z podľa mňa najväčších tarifných problémov IDS BK a veľmi pozitívny posun vpred. V spomínanom videu je aj predbežná verzia novej schémy zón. Nie je žiaľ spomenutý žiaden plánovaný termín reformy.

Je škoda že na svojom vlastnom webe BIDka vôbec budúci rozvoj nekomunikuje (v jej zárodkoch sa poctivo publikovali všetky dokumenty, dnes prakticky nič) a dozvedáme sa o ňom len náhodne.

Riešil sa aj system check-in / check-out, ten vraj viazol na objednávateľoch, ale v priebehu leta malo dôjsť k dohode a teda práce na ňom majú zelenú. Osobne si ale neviem predstaviť že by to bolo tak skoro, predpokladám že len obstaranie odbavovacích zariadení môže od vyhlásenia súťaže (na čo si samo o sebe asi počkáme dlho) po dodanie zabrať rok.
Reply on: Joyki #244338:
Ako má fungovať v BSK integrovaná doprava, keď náhodný dopravca nevie zabezpečiť hodinový takt Os (sám o sebe nedostatočný) na jednej z 3 hlavných tratí?
Maslo na hlave má však aj MinDop ako objednávateľ, ktorý nemá s dopravcom poriadnu zmluvu ani čo sa týka náhrady za výkony vo verejnom záujme (viď doprosovanie sa na MinFin), ani čo sa týka pokút za neposkytnutie služieb (odrieknutie vlakov).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.