Inac, kym sa tu bavime o T3P, preco piska vyzbroj na 7787 a 7799 a ostatne sumia? Co si pamatam zo starych casov, vsetky starsie vozne piskali, ale asi spravili nejake upravy? Nevie niekto o co ide, a kedy to spravili?
Tak načo potom DPB dáva do pokynov pre správnu techniku jazdy s vozidlom (súpravou) s rekuperáciou že sa nemá brzdiť pod trolejovými kríženiami a pod.(pokiaľ to dopravná situácia dovoľuje).
Jazdieval som aj s T3P a môžem povedať že tie vozidlá určite rekuperovali. Teda cez deň. Skoro ráno, alebo večer, alebo víkend ani nie (to sa dá rozoznať podľa zvuku pri brzdení či to ide do odporníka alebo nie). Nám to bolo vtedy vysvetľované tak, že ak to sieť nie je z nejakého dôvodu schopná prijať, tak vtedy to ide do odpornīka.
Ani garantované pripojte nečakajú (posledný vlak, posledný autobus), čiže nerieš.
Pred 2 týždňami napríklad v Senci trochu meškali autobusy z mesta (ako vždy), a prichádzali na stanicu v čase trochu meškajúceho REX z BA. Všetky linky vyčkali na dobiehajucich + 2 min. (asi čas od dispečera BID), ale 649 ani nezastavila, lebo veď nikto na zastávke. Po odfrcani autobusu došli piati a dúfali, ze aj 649 dôjde po ostatných linkách.
Na mojej linke šofér sa nás aj spýtal, či to sme cestujúci od meškajúceho vlaku. Tak sa odpovedalo, ze už došla aj meškajúca S65 aj S60, teda netreba viac čakať. 649 zatiaľ čakala na závorach na prázdno.
Nikoho to nes. rie, len cestujúcich...
Presne ako píše Andrej, keď sa pozrieš na T6 z výšky, tak vidíš že vzadu na streche je taká plochá "rakvička" s mriežkami a tam sú práve brzdové odpory a z nich ide veľká tepelná energia. Rovnako to má aj napr. TV1/T3M, tá má tiež mrežovanú bedňu na streche. Rekuperácia je fajn napr. v tom, že keď v Karlovke začne brzdiť dole kopcom električka s rekuperáciou, tak električka oproti čo stúpa má trocha lepšiu šťavu, aspoň ja som si to tak odpozoroval. Keď zas veľa električiek naraz dá plnú jazdu (stačia 3-4 vozy) na úseku oddelenom izolátorom a vyhodí meniareň.
Oranžová = "spoj v prípade meškania čaká"
Červená = "spoj v prípade meškania čaká aj v prípade ohrozenia včasného odchodu nasledujúceho spoja"
Chápem rozdiel vo význame, ale prečo jednoducho tie oranžové spoje nemajú čakací čas primeraný tomu koľko majú na konečnej obrat? Povedzme že spoj má na konečnej obrat 7 minút a teda ak je oranžový, môže čakať najviac 7 minút (lebo nečaká ak by bol ohrozený ďalší spoj). Akú logiku má do tabuľky uviesť 10 minút a nie 7, ak reálne čaká len 7? Cestujúci dostatočne odvážny používať túto tabuľku (lebo prípoje sa stále nijak inak nekomunikujú) nemá ako vedieť na aký spoj sa daný voz točí a teda koľko reálne čaká.
Môže byť. Nemyslím si ale že to je samotnou výzbrojou. Tam poruchové nemá byť veľmi čo. Na progresoch sú často poruchové hlavne dvere (tento problém tam bol aj na začiatku čo si pamätám). Veľmi im ani neprospieva že viac stoja na stojánke ako jazdia.
Keď som si tak pozeral výpravu za posledný týždeň, tak som tam našiel dosť porúch T6.
N/A
Pýtam sa na to z pohľadu meniarní DPB. Všetky sú konštruované na rekuperáciu? Určite je to tak?
Som z toho v miernom chaose, lebo mne bolo vysvetľované, že vozidlá (vybrané typy) sú prispôsobené na rekuperáciu, ale TV a meniarne nie.