Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #232413:
Kvantum juráckych T3 jazdí v Charkove. Nepredával ich tam lokomat? Každopádne stále sa na UA kupujú a zaraďujú nové ex. československé, rakúske či nemecké električky, aj trolejbusy. (Aj keď už v menšej miere, ako 3, 4 a viac rokov dozadu). Ja som niekde čítal, že na vysokopodlažné vozy už ale vláda nedáva oficiálnu dotáciu, resp. sa nedajú vybaviť pôžičky.
Priatelia, neviete ako je to naozaj s exportom ojazdených električiek/trolejbusov na Ukrajinu? Lebo aj tu na imhd, ale aj z dopočutia som sa dozvedel, že už sa vysokopodlažné vozidlá na Ukr. nedajú doviezť, resp. clá sú tak vysoké, že to reálne znamená, že sa nedá. A teraz som sa dočítal v "Tramways & Urban Transtit" z októbra 2019, že Dnipro získalo 20 T4D z Lipska a do prevádzky sa zaraďujú od augusta t.r. A rovnako Kyjev získal 5 ex-ostravských T3. Tak ako to teda je? Zjavne informácie, že "nedása", sa nezakladajú na pravde. Tak kde urobil AZ Lokomat chybu, že sa mu ex-BA električky nepodarilo predať? Viete o tom niekto niečo bližšie? A o ich ďalšom osude?
Reply on: Kotlár #232411:
Mysleli Račiansku radiálu a nie Raču. Tam sú smer centrum všade. Absentujú od Bieleho kríža až po Račko.
V pláne dopravných stavieb pre rok 2020 je úprava zastávok na Račku. Možno to použijú nato.
Reply on: luky133 #232406:
Je už známe ktorých zástavok sa to bude týkať? Lebo v Rači je ich celkom dosť ale od Vinohradov smer centrum žiaden.
Reply on: Mike #232408:
😃 To fakt ? Sa zlakli po akych cestach by im to jazdilo a do akej lokality ?
Reply on: N/A #232405:
Tá druhá strana, ktorá mala voz zapožičať, prestala reagovať.
Reply on: luky133 #232406:
som zvedavý ako dlho po namontovaní vydržia vyzerať kultúrne pri Delonovi a iných tupých hlavách🙄
Okrem dotácie pre Bratislavu bola dnes schválená aj dotácia pre DPB na výstavbu nových prístreškov v Rači.
Neviete ako to vyzerá s testovaním exqui.city 24 z Linzu? Ešte v októbri sa objavila info že do BA má prísť v najbližších týždňoch a zatiaľ stále nič.
Reply on: 810zssk #232403:
Z Brna do Laa an der Thaya - pekné mestečko + kúpele, jazdí napr. a-104. Ako píše 810zssk, to je už naozaj dlhodobo takto (pekne a správne...).
Reply on: Mirtschi #232402:
Na tarifu IDS JMK možno do Rakúska cestovať už dlhé roky, teraz sa to akurát rozširuje o vlaky do Retzu. Doteraz to platilo len na autobusoch.

Neviem či je to v prípade autobusov do Hainburgu otázka "povolenia" Rakúšanmi, keďže pri tých busoch je v plnom rozsahu dopravcom DPB (v budúcnosti SL), na rozdiel od vlakov kde sa dopravcom od hranice stávajú OBB.
Stala sa pozoruhodná vec, že v prípade rozširovania IDS JMK do obce Retz, rakúšania povolili. Mohli by potom už aj povoliť v prípade rozšírenia IDS BK do Hainburgu a zasa aj opačne VOR by sa mohol rozšíriť aspoň na časť územia Bratislavy. Cezhraničnú dopravu využíva, alebo aspoň pred časom využívala kopa obyvatelov Rakúska.
https://zdopravy.cz/prehledne-zmeny-v-doprave-na-jihu-moravynavrat-na-hlavni-nadrazi-ids-jmk-bude-platit-i-v-rakousku-37925/?fbclid=IwAR1z_Plad74uzGJ8YEmuvfFSZpz6Vy6_Hzk0llUO3L5mlwPlEkZ7qG7Kq1Q
Reply on: 8437 #232400:
Aktualne odstranuju ten piesok co nasypali za uvrat na Molecke ako nudzove zastavenie.
Zajtra 28.11.2019 ide meracia električka do Karlovej Vsi. má byť o 9 hod na Molecovej.
prikladám ďalší postreh na zamyslenie.
Kollárovo námestie smer Hodžovo, trolejbusy sa musia zaradiť do stredného pruhu a v zákrute na Hodžovo musia ísť do ľavého jazndého pruhu kvôli vedeniu, aby im nespadli palice.
Pritom tam dlhodobo existuje pruh smer námestie Slobody, kde je umožnené ísť vľavo pre BUS (MHD ). Prečo sa nevie prerobiť vedenie tak, aby ho mohli využívať aj trolejbusy, ktoré by sa súčasne zaradili do BUS pruhu a mohli pokračovať v ňom až na Hodžovo ?
Jediný konflikt tam môže nastať na zastávke autobusovej zastávke 39, ale tá pravdepodobnosť je tam veľmi malá. Parkovanie pred hotelom TATRA sa dostalo do veľmi dobrého režimu a ani taxíky a ani autobusy tam nezastavujú.
Reply on: si #232395:
čakal som takýto "hejt"... považujem toto diskusné fórum za korektné a fundované zo strany prispievateľov, preto sa sem nebojím písať svoje nápady. pracujem v energetike a problematike " bez emisnej" rozumiem k tomu nepotrebujem vysvetlenie.
ak mám v dátovom sklade množstvo dát a rozumne usporiadaných a s dostatočným počtom vlastností, tak si z nich viem vytvoriť rôzne výbery.
jeden z nich by sa mohol volať "bez emisná doprava" a ak by sa v danom čase a v daných podmienkach výrazne nelíšila od inej ponuky, tak by som ju využil.
ponúknuť alternatívu s prívlastkom nie je daromná vec.
Reply on: si #232395:
Ako podla mna to je divny navrh "ina cesta kvoli emisiam" 🙂 Ale skor si myslim, ze nieco ako ma ZSSK by skutocne mohlo byt:

Odchod Z
Prichod Do
Cesta Cez

Co si myslim, ze nie je uplne zly napad, kedze planovac cesty napriklad nemusi brat do uvahy zdrzania na trase pre napriklad zuzenie cesty a takto si moze clovek "vynutit" alternativnu trasu 🙂
Reply on: patrik444 #232391:
LOKÁLNE bezemisná.
Reply on: patrik444 #232391:
a ako by si chcel zohladnit to aky je aktualny stav v energetickej sieti a aky podiel v danom case pripada na emisne zdroje ? ci emisie ktore priamo nevidim uz emisiami nie su ?
a co straty v distribucii ?

a nebodaj ak sa nejake vozidlo pokazi alebo bude mimoriadka, tak ak miesto toho elektrickeho vozidla pride naftove, nastupis alebo budes cakat na dalsie ? 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.