Reply on: Viko #230224:
A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.
Mhr1
No a čo so železničným koridorom až sa raz stane zázrak a trochu skôr ako v spomínanom roku 3452 sa nájdu peniaze na priebežnú podzemnú Filiálku? Samozrejme, že s vedením pod zemou už od Predmestia a s podzemným pokračovaním do Petržalky s napojením na existujúcu petržalskú železnicu (samozrejme, že nie cez sídlisko). Treba tam vybudovať park. To pokladám za rozumný kompromis. Zelene je v meste málo a developeri to nebudú môcť zastavať. A až nastane ten zázrak, bude sa dať postaviť opäť železnica... (som optimista - v roku 2452?)