Reply on: Viko #230224:
A ktoré sú to západoeurópske krajiny, Viedeň nespomínaj to je stredoeurópska krajina. Inak tam zbúrali kompletne skoro jednu celú mestskú štvrť a hlavne línie tých dvoch tratí ktoré sa preťali v novej hlavnej stanici boli historicky tak šťastne vedené, že ich priesečník bol v lokalite ktorú bolo možné "obetovať". A obe pôvodné stanice mali koľaje na tej istej výškovej úrovni. Takže na také riešenie mali, ako sa tomu hovorí aj vhodné "geomorfologické" podmienky. Porozmýšľaj trochu. A ak nevieš o čo ide, postav sa na koniec nástupišťa pri kolaji č.1 smerom na Trnavu a pozri sa na Filiálku a prípadne aj na Petržalku a možno pochopíš čo sú vhodné a nevhodné geomorfologické podmienky. A čo je možné a čo je nemožné.
birch
Keďže však Vinohrady a Predmestie sú od seba vzdialené nie pár krokov ale pár sto metrov a zastavovanie diaľkových vlakov na zastávke Vinohrady bez dodatočných investícií na jej rozšírenie je nezmysel, tak vybudovaním Filiálky vytvoríme systém bez rozumnej možnosti prestupov a s neatraktívnou frekvenciou na oboch staniciach.
Že sa na hlavnú stanicu nezmestí viac vlakov je problémom jej súčasného usporiadania, súčasného stavu priľahlých traťových úsekov, súčasného vedenia spojov a súčasného napojenia na bratislavské komunikácie. Vždy je tu možnosť predĺženia REXov z Viedne až do Senca / Trnavy alebo nasadenie push-pullov s viacerými ako troma vozňami. Alebo peronizácia Lamača. Rovnako tie ošarpané baráky skladov nemusia byť práve tam, aj múzeum dopravy sa môže uskromniť či presunúť, aj prechod na Pražskú vrátane rozšírenia zast. Sokolská by sa dal vybudovať. A to všetko za cenu menšiu ako je Filiálka. A aj tak to budeme musieť urobiť.
Takže si poďme tému Filiálka pomenovať pravými slovami: máme v meste nevyužívaný koridor a priestor (bývalej) stanice a hľadáme, čo s tým a kto to zaplatí (a žiaľ aj kto sa na tom nabalí). Ak raz rezignujeme na železnicu v tejto oblasti, nikdy ju tam nevrátime - a je jedno či nad, po alebo pod povrchom). Zároveň tam tú železnicu nevieme dostať tak, aby to dávalo skutočný zmysel a bolo to financovateľné.
Takže čo teraz? Nechať územie ladom? Ponechať na ňom železnicu? Ponechať na ňom rezervu na železnicu? A čo na danom území postaviť? Lenže to už presahuje možnosti štúdie železničného uzla a za tie roky sme sa teda reálne nikam neposunuli.