Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #230208:
V prvom rade musí železničná doprava získať dôveru cestujúcich. A to sa nedá ledabolo linkovaním odvšadiaľ všade, ale poctivou prácou v oblasti údržby, ľudských zdrojov a vzťahu k zákazníkom.

V druhom rade je už dnes potrebné zabezpečiť operatívny dispečing tak, aby v prípade meškaní, sa súhrnné meškanie v lokalite minimalizovalo a nie, že kvôli 20 minút meškajúcemu rýchliku odstavím osobák na 15 minút na vedľajšiu koľaj. Určite nie zastávku pred konečnou zastávkou oboch vlakov.

V treťom rade sú potrebné úspory z rozsahu, lebo mať dvojlinkový variant (S60+S65 a S50+S55) je jednak drahé a jednak neatraktívne.

Tiež je potrebné uvažovať o finančných nákladov. Zdravý rozum mi hovorí že investícia do hlavovej stanice nie je dobrý nápad. Najmä ak by si musel v takom scenári prerobiť Vinohrady na režim Ostrava-Svinov, čo je pri slovenskom projektovaní dátum realizácie asi 3452 (to je rok).

Jediný value for money scenaŕ je úprava HLST, atraktívny interval vlakov, minimálny pobyt vlakov v HLST, úprava staníc v BA aby tu mohli končiť vlaky a zabezpečiť debalkanizáciu predstaničného námestia.

Železničný obchvat s intervalom 1 hodina a zastávkami pri každej vŕbe je imho značne preceňovaná vízia. Tiež som to kedysi razil, ale po mojich skúsenostiach s linkou S65, pri ktorých som si medzi Novým Mestom a Petržalkou doprial dva až tri krátke šlofiky som zmenil názor
😉
Reply on: Joyki #230208:
Zlošuk evidentne nemal na mysli vlaky od západu ale obyvateľov západnej časti mesta.
Reply on: 810zssk #230207:
Zo západu tam nebudú prichádzať vlaky, keďže nebude prepojená s Hlavnou stanicou. Takže z východu by bola Filiálka lepšou lokalitou (alebo rovnako vzdialenou v priemere, pretože kým cestujúci dole Šancovou to budú mať bližšie, električkou L1 to budú mať asi narovnako do mesta, a cestujúci z L93 to budú mať ďalej, kým teraz je to opačne pri porovnaní Šancovej vs. Štefánikovej).
Prestupy na R, IC a EC sa dá riešiť na Vinohradoch (treba zastaviť aj EC)

Čiže nevidím dôvod meniť polohu konečnej pre S-ky.

Skrytý a veľký potenciál má železničný "obchvat", teda S65 kvôli Avionu, ÚNS (veľmi blízko business-centrum), a Einsteinovej. S65 zatiaľ nie je extra obsadenou linkou, ale keď zastaví na spomenutých zastávkach, tak táto linka bude veľmi silnou konkurenciou diaľničného obchvatu a celého smeru Senec.
Reply on: Mike #230206:
Mne ani tak nešlo o historické centrum, ale o centrálnu polohu, teda aby to bolo relatívne blízko z každej časti mesta. Ak odsunieme stanicu na perifériu, tak vznikne značný nepomer kedy (v prípade FIliálky) to z východu mesta budú mať blízko, ale zo západu to bude úplna pakáreň.
Reply on: 810zssk #230203:
Nie som za Filiálku, len varujem opatrne s argumentom "ďalej od centra, s excentrickou polohou". Koľko ľudí dnes chodí do centra (akože historického), ako často a prečo? Denne dochádzajúci chodia tam, kde je najväčší cieľ cesty - teda najväčšia kumulácia pracovných príležitostí a to je stále pokiaľ viem v okrese BA II - teda bizniscentrá na Prievozskej, Karadžičovej a v okolí Nív, prípadne v III. okrese okolo Polusu, Lakesidu .. - to hrá v prospech Filiálky. Rovnako čo sa týka obchodov - nákupné centrá - Centrál - hneď pri Filiálke, Eurovea - asi rovnako vzdialená od oboch.
Reply on: 810zssk #230203:
Ja by som to ešte zjednodušil:
Vyhodíš 200 mil. € a žiadnym spôsobom nezlepšíš železničnú dopravu v meste - rozumej nepridáš ani vlak navyše, len niektoré presmeruješ z jednej stanice na druhú.
Reply on: david1 #230200:
Stanica ďalej od centra, s excentrickejšiou polohou, ktorá navyše rozbije prestupné väzby medzi vlakmi a to celé len za 200 miliónov. Skvelý deal.
Reply on: david1 #230200:
Ja ti ho neberiem. Tak špecifikuj, čo dobrého by pre železnicu znamenala Filiálka.
Posledný víkend, teraz neviem presne, v ktorú noc, ale buď z piatka na sobotu alebo zo soboty na nedeľu (skôr z toho piatka), boli na križovatke pri Lidli vo Vrakuni (pri Pentagone) zapnuté semafóry ešte aj o pol noci. Zvyčajne sú vypínané okolo 9-ej večer. Vie niekto prečo? Išlo o nejaký test? Díky.
Reply on: S499.1023 #230198:
Tvoj názor ti neberiem. Ja mám opačný.
Reply on: Public Transport #230197:
To je reakcia na #230195 a #230191 ? 😛
Reply on: david1 #230195:
BA uzol je v katastrofálnom stave a Filiálka by mu rozhodne nepomohla.
Public Transport

Public Transport

Kedy bude vlastne ďaľšie Sci-fi?
Reply on: dupe #230194:
No neviem 😃 Ten Ykarus 280 Doors sa podľa mňa celkom uchytil v reáli v jednej konkurenčnej firme 😂
Reply on: gejza #230191:
Ako zase?
Veď tá štúdia mešká cez dva roky..
BA uzol je v katastrofálnom stave.
Reply on: Public Transport #230192:
...alebo HoverSOR sa vracia...
https://imhd.sk/ba/doc/sk/11347/Sci-fi-MHD-ovladli-ufoni
Neviem ako dlho, ale zdá sa, že televízory v podchode na Trnavskom mýte sú už napojené na zastávkovú tabulu a ukazujú reálne odchody.
Public Transport

Public Transport

Podarilo sa mi odfotiť unikátne zábery nového SORu NB 9 City!!!

Chcel som si odfotiť mega mláku na uhroveckej. Išiel tadiaľ autobus tak som si ho chcel odfotiť spolu s mlákou, ale omylom som si zapol panorámu a vzniklo z toho takéto Sci-Fi 😅

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.