Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #218211:
Nepokutujem susedov. Vsetci v dome su vlastnici bytov a NP, maju za dom vlastneho spravcu, maju "osobomesiace". Maju schodze, tak tam si predsa sami mozu nastavit sposoby uhrad pre jednotlive byty - vlastne, prenajate, nech by to mali aj podla osobomesiacov... Pocet osob pre dom A je s trvalym pobytom (statistika mesta) X, pocet osob nahlasenych spravcovi casto X+Y. Takze uz zavisi od vacsiny pri hlasovani. Dom jednoducho dostane "dotaciu" z mesta podla poctu osob s TP. A je na vlastnikoch, ako sa vedia dohodnut na tom, ako si pokryju kompletne naklady u OLO.
Reply on: kecho #218209:
Čo je to olna duma? A ako chceš pokutovať nezainteresovaných susedov za to, že majú v dome neprihlásených? Svätá prostata.
Reply on: kecho #218209:
Elektricenka so zlavou 10% by sa dala zaviest v priebehu tyzdnov. Cely technicky mechanizmus na to uz existuje (preplacanie zliav TZP, plaketarom a podobne). Staci rozsah takto poskytovanych zliav rozsirit o dalsiu, 10%nu.
Reply on: Ike #218208:
Prave toto by bolo mozne riesit roznymi cenami za sluzby, ale nie v style BMK, ze "najprv si zaplat avyber si spriaznenu banku".
Jednoducho zlava na salinkartu minus 10% na zaklade predlozenia OP, prenajom parkovacieho miesta za nizsiu cenu pri TP v BA+dane auto musi byt napisane na osobu s TP tu. Samozrejme pri dvoch podanych ziadostiach uprednostnit domacu.
Zacat konecne odtahovat parkujucich "hocikde", potom sa zvysi tlak na realizaciu predchadzajuceho bodu.
Sluzby OLO podla poctu osob TP na danej adrese koeficient minus 10% z ceny, jazdy navyse za olnu dumu, potom by sa spamatali aj obyvatelia panelakov, ktori maju neprihlasenych susedov.
Dan z nehnutelnosti zlava pri majiteloch s TP v BA alebo vyssia sadzba pri majiteloch "odinakial".

Keby sa chcelo, je mozne vymysliet vela motivatorov pre migrantov.
Reply on: kecho #218206:
Problémom je nedisciplinovanosť migrantov, ktorí si častokrát nemenia TP a teda oficiálne sa nachádzajú v častiach, ktorých verejné služby nevyužívajú a využívajú služby tam, kde nie sú činiteľom zvýšenia pri prerozdeľovaní daní. To by platilo, aj keby bolo sčítanie superdokonalé.
Reply on: kecho #218206:
Presne tak. To s cim sa rozmyslalo, ked sa nariadilo, ze sa pri prerozdelovani bude pouzivat scitanie?
Reply on: MatejBA #218204:
Sčítanie je podľa mňa v súčasnej podobe hlúposť (a ešte väčšia je viazať na jeho údaje transfer z daní), keďže prvé dáta z neho ti vypľujú najskôr po roku a to už je situácia úplne iná.
Máme predsa centrálny register obyvateľstva, máme MČ s ohlasovňami pobytu, matriky (narodenia/úmrtia), takže mesto by mohlo mať dáta o počte obyvateľov v pohode aj na dennej báze. ?
Reply on: Doprava.Dolava #218203:
Počúvaj, ty "trebalo" #218191)

Predpokladám, že magistrát by mal mať predsa v pohode čísla o počtoch obyvateľov - predsa niekde máš nahlásený trvalý pobyt, čiže nemôže byť problém zo 17 MČ získavať dáta dajme tomu s ľubovoľnou periodicitou a na základe toho zistiť "kde koľko" ľudí je, dokonca v akej vekovej štruktúre (t.j. školy, práca, "dôchodci")

Petržalka má okolo 25% obyvateľov BA, v tomto prípade povedzme, že "našťastie" sú väčšinou v panelákoch a nie RD, čiže nie sú roztrúsení na veľkej ploche, takže nie je potrebných relatívne veľa vozov na dlhé vzdialenosti. A tým pádom nie je nutné 25% vozov DPB použiť iba pre Petržalku.
Reply on: Doprava.Dolava #218203:
A koho je to chyba? Magistratu, ze ludia nevyplnali scitanie tak, ako mali. Prosto momentalne riesis problemy, ktore nie su. Tak ako sa moze stat v spicke, ze sa do L80 nedostanes, tak su aj ine linky. A v niektorych to je celodenny problem.

A ked uz mienis pindat na to, ako sa musis chudacik tlacit, tak si vyskusaj L21/28/31/32/33/37/39 a dalsich XYZ liniek. Pretoze pri tych linkach by si nevolal po vacsich autobusoch, ale rovno po metre. A narozdiel od L80 je L31/39 plna permanentne pocas skolskeho roka.
Reply on: Doprava.Dolava #218202:
Pokiaľ nebude Magiostrat vedieť koľko obyvateľov je v BA ťažko navýšia rozpočet a tým aj počet vozidiel DPB
Reply on: Error 0x007 #218200:
Z rozrastajucou sa tendenciou BA by mali aktuálny stav vozového parku reálne navýšiť.Ale to by muselo byť sčítanie ľudí skoro 100℅ presné
Reply on: Error 0x007 #218199:
Hlavné že ty to vieš!!!
Reply on: Doprava.Dolava #218193:
Podla teba vsade treba klbaky ale odkial ich ma DPB vycarovat? Z klobuku?
Reply on: Doprava.Dolava #218192:
Prepac, vidno podla toho co pises, ze nemas sajnu ako sa planuje a prevadzkuje doprava...
Reply on: Doprava.Dolava #218191:
Spravne pises, treba kapacitu rovnomerne vyclenit podla dopytu. A preto na L80 nezostava na klbaky, ked v beznej situacii stacia kratke autobusy.
Reply on: S499.1023 #218189:
To bola, myslím, trochu iná téma. Vtedy som tu šokovane híkal nad tým ako je možné, že si Flixbus dovoľuje predávať na spoje Slovak Lines z Bratislavy do Hainburgu jednosmerný lístok až za 7,50 €! Pre porovnanie: Slovak Lines taký lístok predáva za 1,50 €.

Viete koľko stál lístok do Hainburgu krátko pred vznikom 901-ky? Ja čo si pamätám, tak bolo to za 3 €.

A keď už som pri (podľa môjho názoru) prehnaných cenách, prekvapilo ma tiež, že celoštátny knižný CP predáva ZSSK až za 5,50 €. Som zvedavý za koľko bude predávať Slovak Lines, naposledy to bolo niečo nad 2 €, ale vyšiel až tento rok začiatkom januára. ?
Reply on: Doprava.Dolava #218190:
WTF...
Reply on: Doprava.Dolava #218193:
Nemám pocit, že by zastávka Bory bola neatraktívna. Naopak, vždy sa vynorí balík ľudí a je super, že títo ľudia nejazdia autami. Ak chceš zvýšiť rýchlosť MHD tak Buspruhmi. Pokojne môžeš vytvoriť expres 921, ktorý bude stáť na Králika a potom na Nivách, no nič sa tým nezmení, lebo každodenná zápcha na Šancovej ho neminie.
Reply on: Doprava.Dolava #218192:
S L 99 si totálne vedľa pretože je to obslužná linka a nie nosná.Ona zváža k nosným.V špičke zváža a odváža ľudí z nosných liniek.A opýtaj sa petržalských dôchodcov a tí ti povedia svoje.Pre nich je je to linka od všadial všade,bez prestupu. Keď sa pozrieš do CP,tak uvidíš koľko strategických bodov pre dôchodcov obsluhuje(a nielen v sedle).Zdravotné strediská, obchodné centrá,pošty,prestupné body a v neposlednom rade nemocnicu Antolská.A to sa týka Kopčian aj Údernickej.Tak váž svoje slová.
Reply on: Viko #218180:
Projekt Bory nemá dopravu riešený vôbec nejakými svojimi linkami...Zatiaľ sa zapĺňa kapacita L21 ktorá stráca pri zastavovaní na Bory Mall funkciu expresnej linky uz vôbec a to nehovorím o zastávke bory-razcestie.Zahorska bystrica by tiež potrebovala kapacitnejšie spojenie s mestom Tedomy nie sú žiadna výhra.A dlhé diely s krátkymi vozmi na L32 sa mi zdá výsmech obyvateľom DD i ked majú ešte Tbus 33.A L50 bola istý čas s klbakmi neviem prečo sa zaviedli opet krátke...výhovorka kvôli nizkopodlaznosti neobstojí veď už máme isté roky Sor 18nb...fakt nerozumiem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.