Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #218144:
Problematicka je L80 podla mna kvoli zapcham. Keby isli autobusy rovnomerne kazdych 7,5 minut (poobede), tak by nebol problem z kratkymi vozmi. Druhy problem je, ked ta DPB obdari zaloznym kinderkom, potom sa fakt stava, ze sa ludia nezmestia (a na L99 jazdi zalozny klbak ? ).
Reply on: Doprava.Dolava #218177:
Čo tu furt melieš o zamestnancoch DPB? Si pletieš príčiny a dôsledky - najprv boli tie autá, potom zrušené expresy.
Reply on: Doprava.Dolava #218176:
Nemáš pravdu, aj keby si to tisíckrát zopakoval.
Reply on: Doprava.Dolava #218178:
toto nemá zmysel... Poznám z DNV dosť ľudí na to, aby som vedel, že oni sú si vedomí že žijú na okraji mesta (a aj si to zvyknú chváliť), takže som ich nemal čím uraziť.

A celkovo, ja už neviem, čo chceš. Viac silných liniek na hlavné smery sa ti nepáči, expres + doplnkové linky sa ti nepáči... Čo je teda ten úžasný recept???

Mňa osobne viac zaujíma počet spojov než počet liniek. Ale súhlasím, že najrozvojovejšie časti ako PB, Slnečnice, Záhorská... majú poddimenzovanú dopravu.
Reply on: Doprava.Dolava #218177:
Každý oponent musí byť zaplatený?!? V akom svete žiješ? Ver-never, v DPB ani inej dopravnej spoločnosti som nikdy nerobil, len sa ti snažím dokázať že veci majú širší kontext lebo s klapkami na očiach sa riešiť doprava nedá. A za pravdu som ti dal napríklad s L97, takže zas a znova si mimo.

Môžeme sa hádať, či bol skôr nárast IAD alebo okresanie MHD, ale je to typický sliepka-vajce problém. Navyše, po vzniku voľného trhu chcel auto každý, takže pribudli by tak či tak na cestách.

A opakujem - 81 si pamätám ako prázdnu aj o 7:30, z 86 v rôznych časoch si tiež nevybavujem tlačenicu, tak mi povedz, ako si na ne spomínaš ty, keď tu melieš o ich obrovskej potrebnosti.
Záverom, "viac spotrebuje lístkov" je kolosálna konšpirácia, keďže drvivá väčšina má električenky.
Reply on: Viko #218172:
Čo máte všetci problém s tými expresmi...Nebolo všetko zlé čo sa bývalého režimu týka...Linkovanie v tedy malo aspoň hlavu...Každá časť Blavy mala aj keď jeden spoj expresný...Bolo to rýchlejšie...tomu ver...A neurazaj ľudí z DNV a iných odľahlejších časti tiež sú to ľudia...tiež patria pod BA a je smutné že dosť rozrastajuce sa časti majú iba jednu linku so spojením s mestom.L28 nerátam ťa skoro DNV neobsluhuje.Zo sídliska viem že ide iba L21 do mesta...L20 do Dubravky...žiadna výhra...V DNV mi bývajú rodičia tak viem...aj som tam kedysi býval...a viem rozoznať cestovanie ešte vtedajšou 101tkou a terajšou 21tkou ktorá už funkciu expresu neplní dlho...
Reply on: Viko #218173:
Vidno že si zamestnanec DPB keď sa stále opieras iba o nejaké súvislosti...Máš iba tú svoju pravdu...Druhému za pravdu nedáš...budes dokrvi mleť to svoje...
Posledná veta: za zrusenymi expres linkami hľadajme dnes plne vozovky ciest od áut kde sa vozia jedinci...max dvaja...toť vsio
Reply on: MatejBA #218175:
Zase si tvrdíš svoje...myslíš si že keď tam tie spoje jazdili kedysi už vtedy boli zbytočné???!!!Mám jednoducho pravdu že tie varianty dneška sú pomalšie...Efektivita MHD v BA nula bodov...bolo to robene zámerne...viac spotrebuje lístkov...
Reply on: Doprava.Dolava #218169:
"Vyšehradskej na Astronomicku"
- L93 a prestup na Zochovej na L39 ci L9 - 1 prestup

"Udernickej na Domkarsku"
- L80, prestup na L212 a potom prestup na L66 - ano, 2 prestupy. Ale otazka je, kolko ludi to potrebuje? Kedysi tam jazdil vlak a pokial viem, jazdil s takmer 0 vyuzitim.

"Hoĺičskej na Čiližsku"
- L68 a prestup na L201/202 - 1 prestup

V 2 z 3 pripadoch sa mylis. A prosim pekne to som pouzil vyhladavac spojeni a v sobotu rano o 9, kde cez tyzden mozes mat rychlejsie/ine spojenia 🙂
Reply on: Doprava.Dolava #218169:
Mýliš sa veru. Exemplárny hlupák si tu ty. Čo to znamená "sa pochopiť"?
Reply on: Doprava.Dolava #218171:
Môžem ti dať jdden divoký, ale reálny príklad z Belgicka: nosná linka 1 napájajúca predmestia Monsu. Narátal som spolu 11 (!) konečných a veru si nespomínam, že by ASPOŇ RAZ niekto zmätkoval, kam sa vezie. A to nemajú ani inverzné nápisy, ani doplnkové písmená k číslu linky, ba naopak - vyskytnú sa zverstvá typu "Saint-Ghislain Rue du Sas" napchaté do jedného riadku tak, že aj zdravý človek vidí z diaľky len rad slížov.
Je to o zvyku - keď ti v meste jazdí linka 1 s 11 konečnými, 2 s šiestimi, 82 s dvanástimi atď., displej proste čítaš automaticky.

Rozhodne nevravím, že taký systém je dobrý, ale problémy L80 či zlúčenej 31/39 a 83/84 sú proti tomu úplne malicherné. Bohužiaľ, ak sa niekto nie je ochotný opýtať spolucestujúcich na číslo či trasu, ani cestovať s rezervou ak má sklony zle nastupovať, tak mu niet pomoci bez ohľadu na linkové vedenie.
Reply on: Doprava.Dolava #218169:
Údernícka - Domkárska: koľko ludí potrebuje zrovna medzi týmito dvoma cestovať? (navyše, nevylučujem chybu, ale L86 si fakt natrieskanú nepamätám)

Holíčska - Čiližská 68+202, prestup pri bývalom Gumone.
Vyšehradská-Astronomická 93+9, prestup na Zochovej.
Nechceš si konečne začať overovať veci, kým niečo tresneš??? (a že ja trepem dve na tri...)

Spomienkový optimizmus je krásny jav, ale čo z toho, keď tie linky jazdili absolútne bez intervalu, duplovali sa, bolo ich milión a kým si prečítal všetky CP na zastávke tak si aj zabudol, čo ti kedy ide?
97 ti jedinú ako tak uznám, 86 po zavretí Matadorky vcelku stratila zmysel, 90 by bola len za cenu oslabenia 93, 59 je vynechávaním Zochovej a račianskými zápchami úplne zbytočnou, 89 by neviem akú klientelu mala, 81 nie je tiež žiadna veľká strata (a ak spomienky neklamú, ráno to bola linka, do ktorej sa spoľahlivo dalo pohodlne zmestiť).

A ešte k tomu, čo si na mňa reagoval predtým:
Čo? Čo? ČO? Električka je pomalšia než metro, tak zaveďme autobusy pomalšie než električka?
Cesty sa zázračne neuvoľnia vytvorením expresov, takže jazdné doby z 90.rokov už nedosiahneme. A v sedle je tiež prínos otázny - ak to bude chodiť poriedko a ušetrím 4 minúty (83 vs. 92/192 Technopol-Patrónka), tak sa mi neoplatí čakať na rýchlejší.
Expres má význam pre periférie typu DNV, kde je jedinou nosnou linkou. Až keď budú všetky linky primerane rýchle, dostatočne husté, vozy viditeľne čisté a udržiavané, zastávky príjemné a problémy na trase operatívne odstraňované, tak sa môžme baviť o tom, či celoplošné zexpresnenie vybraných spojov liniek je to, čo nám chýba ku šťastiu. Ale myslím, že by sa ti nepáčilo, keby štvrtina spojov L80 bola zrýchlená, lebo by to prinieslo nerovnomernejšie obsadenie, dlhšie čakanie v neuzlových zastávkach a menej prehľadnosti.
Môžme zlúčiť L31 a 39...
L83 a 84...veď si ludia prečítajú názov cieľa lepšie ako číslo...potom tie prevazačky; "jeeejj som sa previezla inde ako som chcela..." Veď nevadí seniori nad 70 majú grátis a ostatný si dokupia ďalší lístok navyše.A keď prídu neskoro Lekárovi v poriadku veď lekár ich vezme aj keď dosli o polhodinku neskôr na termín...
Reply on: TomJ #218161:
Áno slabo vidiaci skôr vidí číslo a podľa neho reaguje rýchlejšie ako lúštiť "aha" Udernickej????to je k cintorínu alebo k Matadorke?Kľudne by stacilo :
L80 do Kopčian a 180(81) k Udernickej +plus raz za hodinu k cintorínu...
Alebo k cintorínu by mohla zachádzať radšej L99 od zadu z Bratskej-Kaukazkej ku Darcovskej okolo Udernickej ku Žst petrzalka...S tým "prehustenym" intervalom 7minut 80℅ zo dna by to bolo fajn...Možno by sa dalo aj dva spoje do hodiny...
Reply on: MatejBA #218165:
Daj mi príklad ako sa "rýchlo" dostať z Vyšehradskej na Astronomicku s max.1 prestupom...hm?Alebo z Udernickej na Domkarsku? Max.1 prestup...Z Hoĺičskej na Čiližsku max 1 prestup...hm? Mudrlant...to dnes nie je možné...alebo sa mýlim?
Radšej priamy spoj na ktorý chcem ísť bez prestupu ako x spojov a x prestupov.Najdi si staré grafikony z 90tich rokov a uvidíš že aj tie expres linky mali v špičkách 10 minútový interval a odviezli ťa z bodu A do bodu B bez nutnosti prestupovať.Napeiklad L101,102,104,105,106,107,108 atď...v pohode sa dalo v uzloch prestúpiť bez nutnosti zastavovať pri každej lampe...Ak uznavas preštudovanie a mrznutie v zime na zastávkach tak asi s tebou niečo nie je v poriadku...Od postupu času po 89tom roku sa pri výmene vedení v DPB potrebovali administratívny pracovníci vždy ukázať ako vedia zničiť MHD v BA teda kde sa ešte dá.Jedina expres linka čo ostala je L59 do ktorej sa tiež niekto obuje a zruší ju.Neviem koľko máš rokov ale opytaj sa ľudí ktorí si pamätajú ako premávali spoje pred 89roku a tesne po keď ešte existovala ako taká preferencia MHD.Dnes sa asi nedostanes z Dubravky na Zlaté piesky za 30-35minut ako vtedajším expres busom ktorý mal interval 10minut v špičke...Alebo priamy spoj z DNV do Karlovej vsi.Z Petržalky Matadorky do Prievozu (exL86) a pod...Ďalej no comment...uznavaj si svoje ++++plusy týchto novodobých zmien...Viac ľudí je proti ako za... Zrušená L90 na vysehradskú z mosta snp...hm??? Dnes sa priamo bez prestupu nedá dostať...Zrušená L89 z kopčian na AsMN...bez priameho spoja...hm?Zrušená L86 do prievozu...bez priameho spoja...hm?Zrušená L97 z Lúk do Ruzinova...Zrušená L81 hm?...Prestupovanie 1-2 alebo 3 krát ti zaberie viac času aj keď tie spoje chodia často ako keby išiel priamo spoj ako kedysi s intervalom 10-12 v špici...Sa pochop konečne...Ak zastavas túto politiku tak asi si zamestnanec DPB alebo prívrženec niektorých osôb stajacimi za týmito "skvostnymi" zmenami z roku 2005...
Reply on: MatejBA #218165:
Iba magor si dáva okruznu trasu po Bratislave...Mohol by si robiť sprievodcu po meste pre turistov 🙂
Reply on: MatejBA #218165:
PSS: Pre tych co by chceli rypat - okruh robim preto, lebo mam viacero zastavok vo viacerych obchodoch, nie len pre ten vylet (az taky psycho niesom)
Reply on: Doprava.Dolava #218162:
Na akej trase prestupujes 2x z Petrzalky? Prosim, uved mi aspon 1 trasu, ktoru pravidelne cestujes a musis urobit tak neskutocne hrozny ukon, akym je prestup na zastavke?

PS: Ja si chodim s batohom pre veci (nakupeny tovar pre moj job) MHDckou. Nemusim riesit, kde zaparkujem auto v centre mesta a vzdy si urobim krasny okruh (napriklad Mlynska Dolina - Blumental - Kamenne Nam. - Farskeho - Kremnicka - Einsteinova - Mlynska Dolina bol moj posledny okruh) - prestupujem tolko krat, ze podla tvojej logiky som chodiaca smrt, bezmozog co prestupuje, a pod clovek lebo nepytam expresne linky vsade s intervalom 1 spoj za 5,5 dna.
Reply on: Doprava.Dolava #218162:
Už zase...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.