Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: martinah #218219:
Kvôli tomu, by mohol mať víkendovo aspoň 12... Myslím, že okrem nej už len zastávky Starý háj a Draždiak (98) majú v Pe víkendový int. 15

L99 (aj 84) chytí minimálne minútu až dve iba na samotnom dvojsemafore Lidl-Bosákova.
Síce svetlá pri Lidli ju pustia skôr odbočiť vpravo, ale je geniálne nastavená synchronizácia, keďže druhý semafor (na Bosákovej) jej akurát hodí červenú na ľavú odbočku, takže x desiatok sekúnd stojí zase zbytočne tam. Ideálne je, keď sú vypnuté semafory, akurát to je tak ešte potme (prac. týždeň) a tuším som to párkrát videl cez víkend.
A samozrejme pred TPD potom chytí ďalšiu a už sa to vezie...
Reply on: kecho #218215:
vdaka, na vikend som zabudla, tam je L99 jediny obsluzny spoj

co ale musim povedat, vyrazne sa zhorsilo cestovanie na tejto trase, podla vyhladavaca by mala trasa trvat 17 minut, standardne trva 30, v horsom pripade 40-45 minut, co je az neuveritelne vzhladom k tomu o aky kratky usek ide, navyse v petrzalke bez nutnosti prekrocit mosty, kolegovia sa divia, co si nekupim auto, som uz posledna z 9 ludi na oddeleni, vratane petrzalcanov, co cestuje s mhd

http://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia?z1x=Mlynarovi%C4%8Dova&z1k=1610&z2x=Kop%C4%8Dany&z2k=372&odpr=0&datum=5.12.2016+DNES%2C+pondelok&cas=07%3A30&mnp=2&np=5&ptyp=0&rch=1&dpre=true&dprt=true&dpra=true&dprv=true

napriklad dnes L99 prichod na mlynarovicovu s meskanim, farskeho 07:39 (07:35), jungmannova 07:42 (07:37) a zst petrzalka 07:45 (07:40), samozrejme L80 do kopcian davno prec a dalsia L99 v zavese, prakticky autobus nemusel byt vypraveny, lebo uz v case, ked stal na jungmanovej, bol dalsi na mlynarovicovej

je to coraz horsie, jednak meska uz z ovsista, dalsie zdrzanie naberie na krizovatke farskeho, dalsie v lieviku z farskeho smer jungmannova, kde uz vznikaju rano slusne prestoje 1-2 minuty, vobec sa nedivim, ze vacsina ludi voli coraz viac iad, lenze zaroven vdaka tomu sa zhorsuje cela situacia aj s mhd, zacarovany kruh
Reply on: 810zssk #218217:
Reálnosť takého niečoho sa ukázala už pri zverejnení platičov dane za psa.
Byty sú téma omnoho delikátnejšia. Pat dokáže nastať aj na malichernosti v malej bytovke, preto si neviem predstaviť dohadovanie sa vlastníkov v 72- či nebodaj 107-bytových vchodoch s veľkou fluktuáciou obyvateľov.


V princípe mi však nie je jasné, načo celá debata vznikla. MHD nemá závisieť len od počtu papierových obyvateľov, ale treba ju aj pre návštevníkov a dochádzajúcich. Takže keď modelujeme dáta kvôli nim, nejakâ čiastka nezahlásených obyvateľov by nás nemala rozhádzať, nie? Ak ide o dane, tým treba hlavne zmeniť systém - zohľadniť, že tunajšia infraštruktúra slúži celej republike, avšak zároveň kompenzovať regiónom vplyv firemných flotíl evidovaných v BA a užívaných mimo.
Reply on: kecho #218216:
Ha? Akoze co? Mas predstavu ze susedia nejakym zazracnym sposobom primeju niekoho kto sa nechce na TP prihlasit aby sa prihlasil?
Reply on: Ike #218213:
1) Dohodnut sa s ostatnymi vlastnikmi
2) Preto by bola dotacia na "dom" podla TP, aby si "svoju" cast dotacie nezinkasoval 2x. V druhej nehnutelnosti si zaratas naklad do prenajmu.

Existuju, samozrejme, lenze mentalita Slovaka je, ze sa o vec zacne zaujimat az vtedy, ked mu niekto siahne do penazenky... Rovnako ako s dansmi a odvodmi - ak by zamestnanec dostaval celu sumu z pasky a sam si z nej platil odvody+dan, tiez by boli fukoty.
Reply on: martinah #218214:
Plus cez vikend nemozes ratat s L84, cize len 99 s int 15...
O kolko by sa zvysila vyprava pri vikendovom int12? Ani neuvazuje o optimistickom 10...
Reply on: Doprava.Dolava #218192:
ako mozes napisat taku blbost, ze je L99 zbytocna? vidno, ze s nou necestujes, inak by si nieco take nenapisal, najdi alternativu pre trasu mlynarovicova - kopcany, kolkokrat nadavam, ked vynecha L99 a nemam ako sa dostat k zst petrzalka, aby som prestupila, ci je podla teba idealnejsie L84 - jungmanova prestup L88 na zaporozsku a este podchodom zbehnut na druhu stranu na L80? to je alternativa od cloveka, co banuje za expresnymi linkami a efektivitou cestovania? ved aj premyslaj nad tym, co pises

ad. tri ciele L80, cestujem touto trasou poslednych 9 rokov, a nestalo sa, ze by som ich poplietla, skor sofer sa zabudol prehodit a otacal z udernickej do kopcian, ciele su dostatocne citatelne a hlavne, vies kedy ti ide spoj, takze aj ked narychlo prestupujes z L99 na L80, ktorej vidis iba chrbat bez panela s cielom, vies, ze v tom case ide do kopcian
inak skratenie intervalov roky dozadu v rannej spicke velmi pomohlo, netusim, ci ho zadotovali firmy v kopcanoch, predsalen za tie roky sa ich pocet znasobil, rovnako pocet cestujucich do tejto casti, stava sa, ze v poobednej spicke je L80 plna uz tretiu zastavku od kopcian smer mesto, ale cast sa odfiltruje pri prestupe zst petrzalka
Reply on: kecho #218212:
Mňa by zaujímalo
1) aký mám, ako vlastník BaNP dosah na rozhodnutie iných (to nemám ani ako zástupca vlastníkov),
2) ak vlastním dve nehnuteľnosti, zákonite nemôžem v oboch bývať a chcieť od podnájomníkov, aby si zmenili TP mi príde trocha uletené.

Na vymáhanie TP existujú aj účinnejšie nástroje. Napr. spomínaná električenka alebo parkovacia politika.
Reply on: S499.1023 #218211:
Nepokutujem susedov. Vsetci v dome su vlastnici bytov a NP, maju za dom vlastneho spravcu, maju "osobomesiace". Maju schodze, tak tam si predsa sami mozu nastavit sposoby uhrad pre jednotlive byty - vlastne, prenajate, nech by to mali aj podla osobomesiacov... Pocet osob pre dom A je s trvalym pobytom (statistika mesta) X, pocet osob nahlasenych spravcovi casto X+Y. Takze uz zavisi od vacsiny pri hlasovani. Dom jednoducho dostane "dotaciu" z mesta podla poctu osob s TP. A je na vlastnikoch, ako sa vedia dohodnut na tom, ako si pokryju kompletne naklady u OLO.
Reply on: kecho #218209:
Čo je to olna duma? A ako chceš pokutovať nezainteresovaných susedov za to, že majú v dome neprihlásených? Svätá prostata.
Reply on: kecho #218209:
Elektricenka so zlavou 10% by sa dala zaviest v priebehu tyzdnov. Cely technicky mechanizmus na to uz existuje (preplacanie zliav TZP, plaketarom a podobne). Staci rozsah takto poskytovanych zliav rozsirit o dalsiu, 10%nu.
Reply on: Ike #218208:
Prave toto by bolo mozne riesit roznymi cenami za sluzby, ale nie v style BMK, ze "najprv si zaplat avyber si spriaznenu banku".
Jednoducho zlava na salinkartu minus 10% na zaklade predlozenia OP, prenajom parkovacieho miesta za nizsiu cenu pri TP v BA+dane auto musi byt napisane na osobu s TP tu. Samozrejme pri dvoch podanych ziadostiach uprednostnit domacu.
Zacat konecne odtahovat parkujucich "hocikde", potom sa zvysi tlak na realizaciu predchadzajuceho bodu.
Sluzby OLO podla poctu osob TP na danej adrese koeficient minus 10% z ceny, jazdy navyse za olnu dumu, potom by sa spamatali aj obyvatelia panelakov, ktori maju neprihlasenych susedov.
Dan z nehnutelnosti zlava pri majiteloch s TP v BA alebo vyssia sadzba pri majiteloch "odinakial".

Keby sa chcelo, je mozne vymysliet vela motivatorov pre migrantov.
Reply on: kecho #218206:
Problémom je nedisciplinovanosť migrantov, ktorí si častokrát nemenia TP a teda oficiálne sa nachádzajú v častiach, ktorých verejné služby nevyužívajú a využívajú služby tam, kde nie sú činiteľom zvýšenia pri prerozdeľovaní daní. To by platilo, aj keby bolo sčítanie superdokonalé.
Reply on: kecho #218206:
Presne tak. To s cim sa rozmyslalo, ked sa nariadilo, ze sa pri prerozdelovani bude pouzivat scitanie?
Reply on: MatejBA #218204:
Sčítanie je podľa mňa v súčasnej podobe hlúposť (a ešte väčšia je viazať na jeho údaje transfer z daní), keďže prvé dáta z neho ti vypľujú najskôr po roku a to už je situácia úplne iná.
Máme predsa centrálny register obyvateľstva, máme MČ s ohlasovňami pobytu, matriky (narodenia/úmrtia), takže mesto by mohlo mať dáta o počte obyvateľov v pohode aj na dennej báze. ?
Reply on: Doprava.Dolava #218203:
Počúvaj, ty "trebalo" #218191)

Predpokladám, že magistrát by mal mať predsa v pohode čísla o počtoch obyvateľov - predsa niekde máš nahlásený trvalý pobyt, čiže nemôže byť problém zo 17 MČ získavať dáta dajme tomu s ľubovoľnou periodicitou a na základe toho zistiť "kde koľko" ľudí je, dokonca v akej vekovej štruktúre (t.j. školy, práca, "dôchodci")

Petržalka má okolo 25% obyvateľov BA, v tomto prípade povedzme, že "našťastie" sú väčšinou v panelákoch a nie RD, čiže nie sú roztrúsení na veľkej ploche, takže nie je potrebných relatívne veľa vozov na dlhé vzdialenosti. A tým pádom nie je nutné 25% vozov DPB použiť iba pre Petržalku.
Reply on: Doprava.Dolava #218203:
A koho je to chyba? Magistratu, ze ludia nevyplnali scitanie tak, ako mali. Prosto momentalne riesis problemy, ktore nie su. Tak ako sa moze stat v spicke, ze sa do L80 nedostanes, tak su aj ine linky. A v niektorych to je celodenny problem.

A ked uz mienis pindat na to, ako sa musis chudacik tlacit, tak si vyskusaj L21/28/31/32/33/37/39 a dalsich XYZ liniek. Pretoze pri tych linkach by si nevolal po vacsich autobusoch, ale rovno po metre. A narozdiel od L80 je L31/39 plna permanentne pocas skolskeho roka.
Reply on: Doprava.Dolava #218202:
Pokiaľ nebude Magiostrat vedieť koľko obyvateľov je v BA ťažko navýšia rozpočet a tým aj počet vozidiel DPB
Reply on: Error 0x007 #218200:
Z rozrastajucou sa tendenciou BA by mali aktuálny stav vozového parku reálne navýšiť.Ale to by muselo byť sčítanie ľudí skoro 100℅ presné
Reply on: Error 0x007 #218199:
Hlavné že ty to vieš!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.