Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #213051:
Hlavne pekna sprostost aj s pohladu plynulosti IAD + MHD. Dve linky oboma smermi s 8 min. intervalom je jednoznacne viac zelenej pre pohyb po nabrezi.
O situaciach, ked pridu elektricky na krizovatku naraz ani nevravim.
Zaroven plynuly prejazd je rychlejsi ako s rozbehom.
Reply on: Danny #213058:
Naprogramovat sa da vsetko. Dokonca vacsina krizovatiek v BA ma dynamicke riadenie. Z dovodov mne neznamych sa na CSS (ktore nie su vsuvislom rade) nevyuzivaju. Ak by ano, reagovali by plne na dopyt. Len by sa neplatilo kamaratom za signalne plany.
Uz dorazili nove oznacovace?
7919 ma totizto pri prednych dverach odmontovany stikac, povodna diera na kabel v tyci je prekryta a kusok nizsie pod nou je zatial len ta tmavoseda bedna pripominajuca drziak resp.zadnu cast novych oznacovacov, pred tym je polystyren, karton s dakym nacrtkom a cele to je previazane stahovacou paskou...
Reply on: Danny #213058:
Väčšina veľkých podobných križovatiek tak funguje... Iný signál cez deň, iný v noci...
Reply on: Mike #213054:
Mám otázku, keď už tu vidím tému preferencia na križovatke.
Či sa náhodou niekto nevyzná do programovania križovatiek.
Ide mi o križovatku za mostom cez Malý Dunaj - Popradská a Ul. svornosti (pri ČS OMV)
Ako iste dobre viete, je to nosná križovatka smer Vrakuňa a Podunajské Biskupice.
A doprava v tomto uzle je nárazová-ráno smer mesto, poobede von z mesta.
A otázka: či sa dá naprogramovať svetelná signalizácia trebárs takto: ráno dominantný smer mesto-t.j 2 alebo 3x dlhší interval smerom do mesta na úkor smeru von z mesta a poobede naopak. Inak povedané, či môže byť takto "dynamicky" nastavená signalizácia na rôzne časti dňa. Ak to predmetná signalizácia nedokáže, podľa mňa by výmenu zariadenia mala uhradiť samospráva. Lebo si už neviem predstaviť, čo je viac dôležitejšie pre obyvateľov príslušnej mestskej časti...
Reply on: Solider #213056:
System preferencie na zaklade signalov z PP mi je znamy, ale prekvapuje ma ze to vyzaduje aby bol vodic prihlaseny do sluzby, to povazujem za pomerne nestastne riesenie, specialne v bratislavskych podmienkach. Ovela vhodnejsie by bolo aby PP udaje radicu posielal vzdy ked prejde cez niektory z urcenych bodov, s tym ze ak by nebol prihlaseny v sluzbe, tak neposiela tie doplnkove informacie ako napr. meskanie/naskok..
Reply on: 810zssk #213049:
Preferencia sa neriadi senzormi, ale komunikáciou s palubákom, kde musí byť nahratá služba a samotný softvér s preferenciou, ktorý by už mali mať všetky nové vozy. Navyše, ako bolo spomínané, nemusí byť v chode, keďže aj na Štefanovičovej/Námestí slobody/Imricha Karvaša je stále vypnutá.
Reply on: Mike #213054:
Dakujem za vysvetlenie 🙂
Reply on: 810zssk #213051:
Preprogramovanie radiča je drahá vec, ale ak je ten nový spôsob riadenia - s preferenciou el. - v projekte, tak je to veľmi jednoduché. Kľudne môže byť, že tam tá dynamika (s preferenciou) nie je ešte zapnutá. A spustí sa +- so spustením riadnej premávky el. na most. Druhá možnosť je, že medzičasom tam niekto presadil, že namiesto preferencie to pôjde v pevnom cykle v rámci koordinácie, a teda tento stav bude trvalý..
Reply on: Ike #213048:
Povodne to bolo tak, ze zelena pre cyklistov naskocila vtedy, ked na oboch chodcovskych bola zelena. Ale zjavne to zmenili v neprospech chodcov teraz...
Reply on: 810zssk #213051:
Na Vinohradoch ide už dlhšiu dobu preferencia. Aj ,keď bola od prestavby celej križovatky vypnutá pre "vraj" zdržovanie IAD.

Momentálne ak bol dosiahnutý min.nastavený čas zelenej pre IAD tak hneď púšťa električku bez ohľadu či na predchádzajúcich dvoch je zelená pre IAD.

Šafko by mohlo fungovať podobne.
Reply on: david1 #213050:
Predmetom skusok nebola, ale predpokladam ze ak by tam mala byt, tak uz by bola funkcna. Preprogramovanie radica je vraj pomerne draha vec, pochybujem ze by to robili na dva krat.

Inak uprednostnenie IAD pred elektrickou v centre (nabrezie) je fakt krok vedla.
Reply on: 810zssk #213049:
Na Šafku je pevný signál v rámci zelenej vlny na nábreží.
V Petržalke z môjho pozorovania zatial tiež pevný signál. Preferencia asi nebola predmetom terajších skúšok.
Reply on: Ike #213048:
1:30 - Je to len moja teoria, ale kedze ten signal volno pre cyklistov je dost kratky, je mozne ze signal volno pre chodcov sa do tej fazy "nezmestil". Kedze chodec je pomalsi ako cyklista, potrebuje dlhsi medzicas.

Mna skor sklamalo to ze z toho co som videl pocas skusok tak ta preferencia tam nefunguje. V tomto videu sa to este da chapat, elektricka ide v protismere, senzory s tym mozno nerataju. Ale na krizovatke sa stalo aj pri skoro kazdej dalsej jazde, vratane tych v spravnom smere .
Reply on: Rubber38 #213032:
1:12: biely automobil mal zrejme chúťky odbočiť skôr
1:30: preco cyklisti v pozdlznom smere maju zelenu a chodci cervenu?
Reply on: Rubber38 #213032:
Carbanica na okne ?
Reply on: 810zssk #213045:
Čím viac výkričníkov, tým viac DPB ?
Reply on: dada688 #213042:
ANO!!!!!!!!!
Reply on: dada688 #213042:
Chcem sa spytat, preco sa nestazujete priamo v DPB a akym zazrakon sa Vam podarilo prejst registracnym procesom na stranke, ktoru DPB nevlastni a ktoru si neplatite...?
Reply on: dada688 #213042:
No neviem čo to bolo... Asi málo výkričníkov v tvojom príspevku, alebo zaúradovala astronomická noc. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.