Vrchari tam chodia jak na hodiny klaviru a trva to uz asi rok. Viem o com hovorim, z bytu vidim priamo na danu vyhybku.
V drvivej vacsine ak elektricka potrebuje zmenit smer, tak vodic taha palicu von. Ak staci iba bloknut smer je to ok.
Neviete niekto ci planuju konecne opravit vyhybku na Nam. SNP smer Obchodna? Len malo ktoremu vodicovi sa podari vyhybku prehodit. Dost to spomaluje, blokuje sa prechod a to nehovorim o chudakoch vodicoch...
Hlavne pekna sprostost aj s pohladu plynulosti IAD + MHD. Dve linky oboma smermi s 8 min. intervalom je jednoznacne viac zelenej pre pohyb po nabrezi.
O situaciach, ked pridu elektricky na krizovatku naraz ani nevravim.
Zaroven plynuly prejazd je rychlejsi ako s rozbehom.
Naprogramovat sa da vsetko. Dokonca vacsina krizovatiek v BA ma dynamicke riadenie. Z dovodov mne neznamych sa na CSS (ktore nie su vsuvislom rade) nevyuzivaju. Ak by ano, reagovali by plne na dopyt. Len by sa neplatilo kamaratom za signalne plany.
Uz dorazili nove oznacovace?
7919 ma totizto pri prednych dverach odmontovany stikac, povodna diera na kabel v tyci je prekryta a kusok nizsie pod nou je zatial len ta tmavoseda bedna pripominajuca drziak resp.zadnu cast novych oznacovacov, pred tym je polystyren, karton s dakym nacrtkom a cele to je previazane stahovacou paskou...
Mám otázku, keď už tu vidím tému preferencia na križovatke.
Či sa náhodou niekto nevyzná do programovania križovatiek.
Ide mi o križovatku za mostom cez Malý Dunaj - Popradská a Ul. svornosti (pri ČS OMV)
Ako iste dobre viete, je to nosná križovatka smer Vrakuňa a Podunajské Biskupice.
A doprava v tomto uzle je nárazová-ráno smer mesto, poobede von z mesta.
A otázka: či sa dá naprogramovať svetelná signalizácia trebárs takto: ráno dominantný smer mesto-t.j 2 alebo 3x dlhší interval smerom do mesta na úkor smeru von z mesta a poobede naopak. Inak povedané, či môže byť takto "dynamicky" nastavená signalizácia na rôzne časti dňa. Ak to predmetná signalizácia nedokáže, podľa mňa by výmenu zariadenia mala uhradiť samospráva. Lebo si už neviem predstaviť, čo je viac dôležitejšie pre obyvateľov príslušnej mestskej časti...
System preferencie na zaklade signalov z PP mi je znamy, ale prekvapuje ma ze to vyzaduje aby bol vodic prihlaseny do sluzby, to povazujem za pomerne nestastne riesenie, specialne v bratislavskych podmienkach. Ovela vhodnejsie by bolo aby PP udaje radicu posielal vzdy ked prejde cez niektory z urcenych bodov, s tym ze ak by nebol prihlaseny v sluzbe, tak neposiela tie doplnkove informacie ako napr. meskanie/naskok..
Preferencia sa neriadi senzormi, ale komunikáciou s palubákom, kde musí byť nahratá služba a samotný softvér s preferenciou, ktorý by už mali mať všetky nové vozy. Navyše, ako bolo spomínané, nemusí byť v chode, keďže aj na Štefanovičovej/Námestí slobody/Imricha Karvaša je stále vypnutá.
Preprogramovanie radiča je drahá vec, ale ak je ten nový spôsob riadenia - s preferenciou el. - v projekte, tak je to veľmi jednoduché. Kľudne môže byť, že tam tá dynamika (s preferenciou) nie je ešte zapnutá. A spustí sa +- so spustením riadnej premávky el. na most. Druhá možnosť je, že medzičasom tam niekto presadil, že namiesto preferencie to pôjde v pevnom cykle v rámci koordinácie, a teda tento stav bude trvalý..
Povodne to bolo tak, ze zelena pre cyklistov naskocila vtedy, ked na oboch chodcovskych bola zelena. Ale zjavne to zmenili v neprospech chodcov teraz...
Predmetom skusok nebola, ale predpokladam ze ak by tam mala byt, tak uz by bola funkcna. Preprogramovanie radica je vraj pomerne draha vec, pochybujem ze by to robili na dva krat.
Inak uprednostnenie IAD pred elektrickou v centre (nabrezie) je fakt krok vedla.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk