Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dyspozytor #212657:
Ale EC vlaky by mali ponúknuť vyššiu kvalitu a rýchlosť. To, že tomu tak nie je, je chyba dopravcov a ŽSR/MÁV, treba na tom popracovať. EC vlaky by mali byť moderné, rýchle eu-vlaky medzi metropolami Európy. Keď také nebudeme mať, tak čo nám bude premávať rýchlejšie? Nesmieme zdegradovať ešte viac tieto vlaky na úroveň Senca, aj keď už tie vozne sú horšie, ako jeho osobáky, a slovenská intraštruktúra sa doslova pred našimi očami rozpadáva pri prechode EC vlaku...
EC, ako vlaky najvyššej kategórie po trati, k nim sa prispôsobujú diaľkové rýchliky (prestup do vzdialenejších metropol Slovenska) a REX/Os (obsluha tratí pozdĺž trasy EC). v EC aj tak sú príplatky, teda nevhodné na prímestskú dopravu - a to aj v Maďarsku, preto vo Váci skoro nikdy nikto nevy/nastupuje.
Reply on: Ámos #212578:
Takze Wiener Linien nie je slusny DP. Tam mi totiz elektrickar zdrhol predcasne ovela castejsie ako v Bratislave...
Reply on: Joyki #212656:
Suhlasim.
K ECckam este poznamka. Ja naozaj nevidim dovod, preco by vlaky vo verejnom zaujme nemali od NZ nikde stat... EC dnes nie je ziadny premiovy produkt a ani nadvlak. Takze mnou navrhovane zastavovanie v zst Sala, Galanta, Senec by mohlo byt. Vsetko su to okresne mesta. Preco by mali mat NZ prednostne spojenie a lepsiu dostupnost do BA, ako trebars GA, alebo SC? Zastavovanie Sturovo-NZ a potom az BA hl. je prezitok z dob minulych, ked vo vlakoch IEx neskor IC,EC bola vylucena vnutrostatna preprava bud uplne, alebo iba v spravidla dvoch voznoch...
Dnesne EC treba zapojit normalne do obsluhy regionov, voznovo uz tomu zodpovedaju (Bdpee CZ-CD)?
Reply on: dyspozytor #212653:
Ak ráno pridáme v úseku SC - BA len tri vlaky, vznikne v priemere lepší, než 15 ´ interval, áno.
Popoludní môžeme pridať len jeden vlak navyše, vznikne 20 ´ interval, pretože v tých časoch sa jazdí husto v oboch smeroch, kým ráno len v smere do BA.

Košické a bystrické by nemali zastavovať nikde navyše už len z princípu, a EC už vonkoncom nie. Tieto vlaky nemajú riešiť prímestskú dopravu, proste treba nájsť iné riešenie.

Ale v tom súhlasím, že momentálne intervaly sú akurát tak dostačujúce s občasnými kapacitnými problémami počas špičiek, a to ešte žiaden IDS prakticky nefunguje. Samozrejme toto mi neuveria mestskí ľudia, ktorí cestujú max. rýchlikmi či EC. Akonáhle naviažeme nejaké busy v regióne na vlaky (a netreba príliš zredukovať súbežné do BA), nastanú problémy. Bez toho nech sa vykašlú na reorganizáciu busov, lebo zatiaľ to žel. doprava neutiahne. A ak nechce štát pridať žiadne ďalšie, tak smola, kruh sa zatvára a IDS naďalej v nedohľadne.
I keď je tam šanca bezplatných autobusov k vlakom, a tým pádom tlak zo strany štátu k reorg. autobusov.
Reply on: Valec #212652:
Neviem ti sem teraz pastnut dokument s MinDopu, ale je taky a Kubacek ho aj niekde (re)prezentoval...
Valec, ty si tu za od(p)bornika, myslis si, ze sucasna vlakova doprava je na maxime? Ak sa bude seriozne zvazat k vlakom, tak toto sotva bude stacit... Rano v superspicke je uz teraz "vyprodano". Viem, si mestsky clovek z BA, takze sa s tymto denno-denne osobne nestretavas. A tabulky a grafy su ina vec. Minule mi taka mlada pipinka, co robila vo vlaku prieskum BID, vysvetlovala ako to scituju. Cize plati stare zname: verim len tej statistike, ktoru som sam sfalsoval?
Reply on: Peon #212650:
Nechcu preto, lebo za ich vozne im platime cash a to je pre nich vyhovujucejsie. Navrhovali sme im na Marchegg este jeden nas vozen a ich by bol len riadiaci, nakolko taky ZSSK nema vo flotile. No a samozrejme aj loko OBB. Vyjadrili sa, strop su dva kocare v suprave... Takze takto....
A to su este gantlemani, lebo za Kittsee neplatime nic, aj ked tam je oficialne na slovenskej zemi dopravca ZSSK.
Reply on: Joyki #212631:
Ze na toto ma niekto cas....? (heh, v dobrom)

Mas to poratane aj platnymi jazdnymi a elektrickymi medzicasmi❓ ❓ ❓ ?

Kapacita by sa dala teoreticky navysit aj jestvujucimi vlakmi. REX z Wieny zastavovat aj na TIOP Bory aj v Lamaci a na Zeleznej. EC PHA-BP-PHA zastavovat aj v MA a Zohore.
600-ve R(RR) BA-ZA-KE zastavovat aj v PK a Senkviciach (v takte so sucasnymi REX na tejto trati)
Na Seneckej streke: R od BB zastavovat aj Sladkovico, senec, Bernolakovo a EC navyse Sala, Galanta, Senec.
MAV to takto urobili na viacerych tratiach a funguje to. Zaroven ti odpadne aj cast prestupov na tieto vlaky v BHS, nakolko mozes nastupit priamo v spominanych staniciach.

Inak, uz dnes mame rano medzi 7-8h medzi PK a BHS v priemere lepsi, ako 15´ interval...
Reply on: dyspozytor #212641:
Čiže veta "Vyhladovo sa pocet vlakov zvysovat ma" je len tvojou domienkou.
Reply on: Ámos #212637:
A teraz tých 20 rozdeľ medzi dve stanice. ?
Reply on: dyspozytor #212644:
Prečo tam nechcú viac ako dva slovenské vozne? Veď z Petržalky jazdia čisto rakúske súpravy. A cez Marchegg sú lepšie práve tie naše vozne, lebo sú novšie (majú klimatizáciu, vákuové WC, elektrické zásuvky).
Reply on: david1 #212635:
Obe vraj skončili rovnako. Jaguar môže všetko zmeniť, ale to sa bude musieť robiť všetko na novo.
Reply on: dyspozytor #212641:
Ide o to, či bude štát chcieť ďalšie vlaky objednať.
Reply on: dyspozytor #212646:
* oprava: Prestupy (vacsie baliky) na hlavnej... su vacsinou...
Reply on: 810zssk #212602:
Prestupy (skutona hlavnej su vacsinou medzi EC a R, R a RJ, RR a RJ, a pod. Prestupy od osobnych na dialkove su skutocne marginalne. Empiricky odpozorovane za roky stravene na peronoch hlavnej šťanice?

Ak by bola spustena regio Bf. Filialka, asi by sa reorganizovala aj MHD v dotknutej oblasti, logicky mi vyplyva... Nem?
Reply on: Peon #212636:
Vsetky tieto dobijacie riesenia su podla mna dost krok vedla. Pokial ti nestaci bezkontaktna karta na jeden listok, tak to riesenie bude vzdy nestastne. Vid. kupa viedenskeho Parkscheinu cez mobil ci web. Mam dojem, ze tam sa to nejakemu zahranicnemu este nepodarilo a miestnym iba tym, co to riesenie navrhovali...
Reply on: 810zssk #212614:
Sprejazdnovanie vlakov z Viedne dalej smer TT alebo GA je absolutne nerealne! Ako by tento vykon hradila ZSSK OBB? UZ teraz si to nemaju ako vyrovnat, tak platia rakusanom. A OBB nechce viac ako dva vozne od ZSSK (logicky) To uz nehovorim o dodani trakcneho vykonu... Preplacal by to akcionar IDS BK tuto srandu zeleznicnej spolocnosti? Odpoved je asi jasna...
Reply on: dyspozytor #212642:
Ja o tom nesnívam ?
Videl som návrhy myslím že dvoch variantov pre tú spojku...
Patrili pod plány rýchleho spojenia Nitry s Bratislavou.

Reply on: david1 #212627:
Mas pravdu, aj rok 2089 je po roku 2020?
Nesnivaj, jedine, ze by nam to cinan postavil v ramci zbytkov stavby Belehrad-Budapest... ale asi ani to, kedze cinan si vybral v ost-europe madarov - btw., uz zalozili v HU aj kamennu Bank of China ?
Reply on: AAA #212639:
Progres potvrdzuje pocet vlakov za spominanych 20r. dozadu. Myslis, ze toto je maximum na veky vekov?
Reply on: david1 #212635:
Jaguar elektrifikaciu neprinesie. V subehu s Jaguarom a jeho vleckou, ktoru mmch. skryto zaplati stat vo forme stavby verejneho TIP-u ZSR v susedstve J-LR...
V Luziankach sa upravi Leopoldovske zhlavie s predlzenim kolaji a rovnako tak aj Risnovce, mozno Hlohovec, aby sa dlhe vlaky vedeli vykrizovat a celkovo zlepsila momentalne katastrofalna priepustnost tejto trate. Toto slubila vlada SR Jaguaru, tak uvidime. Inak, Jaguar bude napojeny na R1, cize eventualne urcite pocita aj s planom, vozit 100% TIR.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.