a ešte že by sa jednalo o 2koľajný tunel, resp jednokoľajný, ale v mieste zastávok o 2 koľajný, ale skôr celkovo 2 koľajný s tým, že filiálka a hlavná stanica by mla viacej nástupíšť, teda by to boli normálne stanice .. a úprimne dalo by sa veľa vlakov takto riešiť a všetci by boli spokojný ...
Jestvuje nejaký seriózny dôvod, prečo musia existovať v smere z Radlinského na Račiansku ulicu dva priebežné jazdné pruhy (okrem KDI)? Zriadenie jedného pruhu by vyriešilo viacero vecí počnúc
- eliminácie blokovania električiek vozidlami IAD,
- možnosti rozšírenia zastávky Račianske Mýto tak, aby bola aspoň trochu dôstojná.
Račianska ulica sa v smere Račianske Mýto - Pionierska viac krát zužuje z dvoch jazdných pruhov do jedného a problémy nie sú. Nerozumiem teda, prečo musia byť na jej začiatku práve dva.
Vsak tu nemusis rozpravat v kodoch Normalne si myslel kupu PCL bydlisko-Kuty Gr u ZSSK a PCL Kuty Gr-ciel u CD? Tam je jasne ze to je bez priplatku ked PCL ZSSK su bez priplatku a u CD su bez priplatku vsetky listky
Neviem, možno som to zle sformuloval. Ja som mal na mysli, pravidelné dochádzanie do ČR so SR a späť s použitím PCL bez využitia medzinárodnej prepravy. A to nemám na mysli ponuku slovenského dopravcu ktorú má v cenníku(a aj to len medzi stanicami Brno-Bratislava a Břeclav-Bratislava) Spôsob, ktorý som mal na mysli ja, hojne využívaný obyvatelmi Záhoria a Slovácka na dochádzanie do zamestnania a je podstatne lacnejší ako každodenné kupovanie si lístka alebo ponuky dopravcu, ktorú som spomenul.
Pre pravidelné cestovanie žiadny príplatok na EC nie je. Keď si kúpiš týždenný, mesačný, štvrťročný po prípadne ročný, môžeš na úseku trate pre ktorý ti lístok platí, využívať aj EC vlaky. Dokonca existuje aj spôsob, ako využívať EC vlaky na pravidelné dochádzanie do ČR bez akéhokoľvek príplatku.
ak by bola filiálka pod zemou, a hlavná tanica by sa spravila dvojpodlažne ako som to čítal v jednom návrhu tu, možno by vzniklo celkom zaujímavé riešenie červenou farbou sú možné zastávky, síce je to veľká obkľuka, ale bola by spokojná aj strana pre filiálku aj strana pre hlavnú stanicu amali yb sme "METRO" :d, ako takéto riešenie by bol skôr pre Rexy a osobné vlaky, rýchliky by som nechal v tej relácii ako sú
Neviete náhodou v ktorom meste sídli nonstop infolinka RegioJet SK? Páči sa mi, že pri emailovej odpovedi používajú Ticket. To ZSSK nemá. Vlastne používa ešte niektorý dopravca na infolinke na Slovensku pri emailovej komunikácii Tickety?
Stále nedokážem pochopiť ako je možné, že druhú infolinku (len PO - PIA, 8 - 18 h) majú iba pre vlaky Bratislava - Komárno. Tá je podľa mojich verejne dostupných informácií na Hlavnej stanici. V prípade potreby tam musia zastupovať aj na pobočke [predaj CL]...
Oni asi ako jediný dopravca na Slovensku majú aj online chat. Tam ma raz prekvapilo, že to robia ľudia na pobočke pravdepodobne na Obchodnej ul., lebo jediný krát čo som ten chat využil, tak som musel dlhšie čakať, lebo že mal klienta ktorému sa musel venovať osobne... Zaujímavé, že? ?
Ale EC vlaky by mali ponúknuť vyššiu kvalitu a rýchlosť. To, že tomu tak nie je, je chyba dopravcov a ŽSR/MÁV, treba na tom popracovať. EC vlaky by mali byť moderné, rýchle eu-vlaky medzi metropolami Európy. Keď také nebudeme mať, tak čo nám bude premávať rýchlejšie? Nesmieme zdegradovať ešte viac tieto vlaky na úroveň Senca, aj keď už tie vozne sú horšie, ako jeho osobáky, a slovenská intraštruktúra sa doslova pred našimi očami rozpadáva pri prechode EC vlaku...
EC, ako vlaky najvyššej kategórie po trati, k nim sa prispôsobujú diaľkové rýchliky (prestup do vzdialenejších metropol Slovenska) a REX/Os (obsluha tratí pozdĺž trasy EC). v EC aj tak sú príplatky, teda nevhodné na prímestskú dopravu - a to aj v Maďarsku, preto vo Váci skoro nikdy nikto nevy/nastupuje.
Suhlasim.
K ECckam este poznamka. Ja naozaj nevidim dovod, preco by vlaky vo verejnom zaujme nemali od NZ nikde stat... EC dnes nie je ziadny premiovy produkt a ani nadvlak. Takze mnou navrhovane zastavovanie v zst Sala, Galanta, Senec by mohlo byt. Vsetko su to okresne mesta. Preco by mali mat NZ prednostne spojenie a lepsiu dostupnost do BA, ako trebars GA, alebo SC? Zastavovanie Sturovo-NZ a potom az BA hl. je prezitok z dob minulych, ked vo vlakoch IEx neskor IC,EC bola vylucena vnutrostatna preprava bud uplne, alebo iba v spravidla dvoch voznoch...
Dnesne EC treba zapojit normalne do obsluhy regionov, voznovo uz tomu zodpovedaju (Bdpee CZ-CD)?
Ak ráno pridáme v úseku SC - BA len tri vlaky, vznikne v priemere lepší, než 15 ´ interval, áno.
Popoludní môžeme pridať len jeden vlak navyše, vznikne 20 ´ interval, pretože v tých časoch sa jazdí husto v oboch smeroch, kým ráno len v smere do BA.
Košické a bystrické by nemali zastavovať nikde navyše už len z princípu, a EC už vonkoncom nie. Tieto vlaky nemajú riešiť prímestskú dopravu, proste treba nájsť iné riešenie.
Ale v tom súhlasím, že momentálne intervaly sú akurát tak dostačujúce s občasnými kapacitnými problémami počas špičiek, a to ešte žiaden IDS prakticky nefunguje. Samozrejme toto mi neuveria mestskí ľudia, ktorí cestujú max. rýchlikmi či EC. Akonáhle naviažeme nejaké busy v regióne na vlaky (a netreba príliš zredukovať súbežné do BA), nastanú problémy. Bez toho nech sa vykašlú na reorganizáciu busov, lebo zatiaľ to žel. doprava neutiahne. A ak nechce štát pridať žiadne ďalšie, tak smola, kruh sa zatvára a IDS naďalej v nedohľadne.
I keď je tam šanca bezplatných autobusov k vlakom, a tým pádom tlak zo strany štátu k reorg. autobusov.
Neviem ti sem teraz pastnut dokument s MinDopu, ale je taky a Kubacek ho aj niekde (re)prezentoval...
Valec, ty si tu za od(p)bornika, myslis si, ze sucasna vlakova doprava je na maxime? Ak sa bude seriozne zvazat k vlakom, tak toto sotva bude stacit... Rano v superspicke je uz teraz "vyprodano". Viem, si mestsky clovek z BA, takze sa s tymto denno-denne osobne nestretavas. A tabulky a grafy su ina vec. Minule mi taka mlada pipinka, co robila vo vlaku prieskum BID, vysvetlovala ako to scituju. Cize plati stare zname: verim len tej statistike, ktoru som sam sfalsoval?
Nechcu preto, lebo za ich vozne im platime cash a to je pre nich vyhovujucejsie. Navrhovali sme im na Marchegg este jeden nas vozen a ich by bol len riadiaci, nakolko taky ZSSK nema vo flotile. No a samozrejme aj loko OBB. Vyjadrili sa, strop su dva kocare v suprave... Takze takto....
A to su este gantlemani, lebo za Kittsee neplatime nic, aj ked tam je oficialne na slovenskej zemi dopravca ZSSK.
Mas to poratane aj platnymi jazdnymi a elektrickymi medzicasmi ?
Kapacita by sa dala teoreticky navysit aj jestvujucimi vlakmi. REX z Wieny zastavovat aj na TIOP Bory aj v Lamaci a na Zeleznej. EC PHA-BP-PHA zastavovat aj v MA a Zohore.
600-ve R(RR) BA-ZA-KE zastavovat aj v PK a Senkviciach (v takte so sucasnymi REX na tejto trati)
Na Seneckej streke: R od BB zastavovat aj Sladkovico, senec, Bernolakovo a EC navyse Sala, Galanta, Senec.
MAV to takto urobili na viacerych tratiach a funguje to. Zaroven ti odpadne aj cast prestupov na tieto vlaky v BHS, nakolko mozes nastupit priamo v spominanych staniciach.
Inak, uz dnes mame rano medzi 7-8h medzi PK a BHS v priemere lepsi, ako 15´ interval...
Prečo tam nechcú viac ako dva slovenské vozne? Veď z Petržalky jazdia čisto rakúske súpravy. A cez Marchegg sú lepšie práve tie naše vozne, lebo sú novšie (majú klimatizáciu, vákuové WC, elektrické zásuvky).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
dyspozytor
K ECckam este poznamka. Ja naozaj nevidim dovod, preco by vlaky vo verejnom zaujme nemali od NZ nikde stat... EC dnes nie je ziadny premiovy produkt a ani nadvlak. Takze mnou navrhovane zastavovanie v zst Sala, Galanta, Senec by mohlo byt. Vsetko su to okresne mesta. Preco by mali mat NZ prednostne spojenie a lepsiu dostupnost do BA, ako trebars GA, alebo SC? Zastavovanie Sturovo-NZ a potom az BA hl. je prezitok z dob minulych, ked vo vlakoch IEx neskor IC,EC bola vylucena vnutrostatna preprava bud uplne, alebo iba v spravidla dvoch voznoch...
Dnesne EC treba zapojit normalne do obsluhy regionov, voznovo uz tomu zodpovedaju (Bdpee CZ-CD)?