Skúšali ste už niekto aplikáciu Wiener Linien v smartfóne na nákup cestovných lístkov? Zaujal ma tam Day Ticket za 5,50 € (dávnejšie o ňom Samo niekde písal), ktorý platí do 1 h nasledujúceho dňa a tak je výhodnejší ako Einkaufskarte (6,10 €) + platí aj v nedele a rakúske štátne sviatky.
Dá sa kúpiť aj online kartou VISA? Prekvapilo ma, že sa nemôže [nedá?] vytlačiť na papier, a teda iba zo smartfónu sa tým treba revízorovi preukazovať. V eshope na webe Wiener Linien som našiel rovnakú ponuku lístkov a za také ceny ako v automatoch a v novinových stánkoch = Day Ticket tam nevidím.
A vyskúšali ste už cestovať prímestským autobusom v rámci Viedne, ktorý pokračuje mimo mesta (napr. do Klosterneuburgu alebo Schwechatu) na cestovný lístok platný v meste = zóne 100? Nastupuje sa v takom prípade iba prednými dverami, vodičovi sa vizuálne ukáže cestovný lístok a treba aj povedať po ktorú zastávku v rámci Viedne cestujete?
V opačnom smere (v rámci Viedne smer konečná zastávka vo Viedni) vodiči otvárajú aj druhé dvere a netreba vodičovi ukazovať lístok? A v IDS JMK je to v tomto teraz ako?
Nerozumiem prečo "single ticket" je v aplikácii v ponuke až za 2,80 € a je v ňom aj uvedená časová platnosť 90 minút keď bežne v automatoch je naďalej taký lístok za 2,20 € bez uvedenej časovej platnosti? Viem, že na neho sa nesmie ísť cestu späť, ale tak koľko maximálne môže trvať cesta z jedného konca Viedne na druhý - viac ako 90 minút?
Pre porovnanie, bežný 24-hodinový lístok stojí 7,60 €. Zaujalo ma ešte porovnanie cien pri Slovak Lines a ZSSK, ktorí umožňujú si k cestovnému lístku dokúpiť aj lístok na MHD platný v daný deň.
- Slovak Lines: v prepočte ten lístok na MHD stojí 5,50 €
- ZSSK: v prepočte ten lístok stojí iba 14,80 €.
Keďže vlakom je aj na spiatočný lístok teraz cestovanie do Viedne drahšie než autobusom, tak moc sa to neoplatí.
Zaujímavé, že Blaguss ani RegioJet nezaviedli možnosť dokúpiť si zvýhodnený celodenný lístok na MHD.
Podľa mňa má Trnavské Mýto trocha lepšiu polohu. Ale každopádne, ak vhodnosť polohy kvantifikujeme nejakou mierou dostupnosti pre všetkých relevantných účastníkov a urobíme rozdiel týchto hodnôt pre HLST a TrMy, dostaneme veľmi malý výsledok, ktorý nie je hodný financií a prepokladaného časového rámca, ktorý by výstavba Filiálky so všetkými relevantnými úpravami vyžadovala. V ľudskej reči: návratnosť investície by sa počítala tak v stovkách rokov.
Ano, ak je cestujuci nesvojpravny a nevie prestupit tak sa dostane na zapad mesta len tou 32kou. Ja si ale myslim ze vacsina ludi zvladne prestupit napr. na 83/84...
Tak isto do Petrzalky je to rychlejsie zo stanice ako z Trnka.
Bavme sa o regionalke, samozrejme ze R+Ex by koncili na stanici. Ale vies sprejazdovat regionalku od TT na MA a do nejakej miery aj regionalnu od Galanty na Vieden. Teraz si spocitaj kolko dialkovych+regionalnych liniek do BA jazdi. Vychadza to.
Centralnejsia poloha. Okrem rychlejsie dostupneho centra je to podstatne blizsie do celej zapadnej casti mesta. Ano, okolo TrMy sa koncentruje vela cielovych bodov, ale od mnohych je zas velmi vzdialena.
Na ake obraty nie je priestor? Prevazna vacsina vlakov by mohla prejazdovat dalej, tych par zostavajucich by sa obsadilo pushpullmi, pripadne jednotkami. Spocitaj si pocet liniek, pocet hran a zistis ze z pohladu hran tam kapacita je. Trate su druha vec, ale riesitelna za menej penazi ako Filialka.
Ano, spojenie mas na Trnku vyborne, akurat "jemne" plne.
"Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica"
Tento argument ma vzdy zaujal - v com je poloha Hlavnej Stanice lepsia ako Filialka? Nie, vazne sa pytam. Pretoze mne prave naopak pride Filialka v lepsej polohe (Trnavske Myto, Nakupne centrum, viac elektrickovych smerov, o nieco blizsie k letisku, blizsie k zimnemu stadionu, atd).
Problém je v tom že Hlavná nebude schopná vypravovať vlaky na všetky smery v 15 min.int.
Priestorové možnosti nepustia.
Hneď za už teraz krátkymi nástupišťami sa to zbieha do dvoch tunelových rúr smer trať 110. Nemáš priestor na obehy. Všetko pri 15 min.int. z dvoch tratí nedostaneš ďalej na 110 napr. do DNV.
Rekonštrukciou docieliš posunutie nástupíšť do opačného smeru. No vznikne ti dlhšia dostupnosť na mhd ako je tomu už teraz pri neoblúbenom nástupišti 6.
Z Trnavského mýta máš výborné a husté spojenie do centra a východnej časti mesta. Plné ako hovoríš na Šancovej sú aj vďaka návozom a zvozom ludí z Hlavnej.
Kazdy nie, ale pocet prestupujucich je pomerne velky. Ak by si dal na Filialku vsetko namiesto hlavnej stanice, tak uplne zabijes spojenie napr. do Ceska, alebo Viedne.
Jedine riesenie by bolo vybudovat naozaj kvalitny prestupny terminal v uzle Predmestie/Filialka (s moznostou prestupu suchou nohou), pravdepodobne s odbavovaciou halou pod zemou, kde by stalo vsetko. Stalo by to ale vela penazi a prinos je podla mna otazny. Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica, preto je lepsie vlaky vozit tam.
A opakujem: Stale tu nikto nevymyslel ako chcete odviezt tych ludi z Trnavskeho myta.
No vidis a teda ides az na druhy dostupny spoj, hoci keby jazdili z jednej stanice by si mal nejaku sancu stihnut uz ten prvy. V meste totiz zial nevies presne na minutu kedy stihnes prist na stanicu.
a to z tych regioanlnych vlakov kazdy potrebuje prestupit na stanici na iny vlak ? Z regio vlakov tipujem idu skor ludia do mesta BA / do prace/skol a nie prestup na iny vlak a ci vystupia na HS albo na Filialke je jedno. Takmer vsetky busy co idu Trnkom idu aj okolo HS + zaujimavejsie spojenie na elek.radialy.
Je to len o pohodlnosti, lenivosť je tá najväčšia prekážka každodenného života.
Keď odchádzam z práce a viem že by mi mohol odisť ten spoj skôr ako prídem na stanicu nedaj bože ma bude zdraviť koncovými svetlami, tak sa asi rozhodnem ísť na tú druhú stanicu (nie sú od seba až tak ďaleko)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Jedine riesenie by bolo vybudovat naozaj kvalitny prestupny terminal v uzle Predmestie/Filialka (s moznostou prestupu suchou nohou), pravdepodobne s odbavovaciou halou pod zemou, kde by stalo vsetko. Stalo by to ale vela penazi a prinos je podla mna otazny. Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica, preto je lepsie vlaky vozit tam.
A opakujem: Stale tu nikto nevymyslel ako chcete odviezt tych ludi z Trnavskeho myta.