Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: lili4444 #212395:
Ano, vacsinou to vzdy uznaju. Jedine ze cestujuci o takej moznosti nevie (spravidla turista) a revizor je slusne povedane "zakerna svina".
Reply on: Petto #212394:
Takže to znamená že ked mám ísť 13 minut a išla som 17, a stopne ma revízor, tak sa s ním môžem hádať, že to moja chzba nie je? Prejde to? Ci mame takzch ludich revizorov že im to je jedno? 🙂 Nikdz som taku sksuenost nemala, ale zväčša cestujem prave tých 12-13 minút 🙂
Reply on: lili4444 #212388:
Neoficialne sa vzdy listok predlzuje podla doby meskania , len ak neprestupis. 70centovy v spicke v centre je riziko,ale ked mas ist napriklad podla CP 12minut a zapchou sa to predlzi na 20minut, tak je to OK. A Ano na listku mas vstko , nielen cas. t.j. cislo zastavky, cislo vozidla,datum, pasmo.
Reply on: Jack #212386:
Projektilom zasiahnutý veľký operenec, využívaný často na kulinárske účely v obciach v okolí Bratislavy, vydal svoj charakteristický zvuk?
Reply on: MatejBA #212376:
Ad koniec príspevku - prečo by nemohol?
Reply on: ufo #212362:
Môžeš nejako zdôvodniť, prečo by Bratislava mala riešiť dopravu obyvateľov obce, ktorá sa na tom nijako nepodieľa inak, než na čiste komerčnom základe?
Reply on: kecho #212352:
Čítanie vo všeobecnosti nebola jeho obľúbená disciplína (s výnimkou telefónneho zoznamu, D1, D2, V15 a PPTŽ), o čítaní s porozumením ani nehovoriac.
Reply on: haló #212349:
Aké dane a odvody musí platiť v Maďarsku každý dopravca a DPB neplatí? Ty tomu nerozumieš, fabuluješ, si úplný hlupák posadnutý vláčikmi vždy, všade a za každú cenu a len sa teraz snažříš umelo vymyslieť niečo, čo by ospravedlňovalo vlak do Rajky.
Zdravím,
chcem sa opýtať takú vec. Jazdím MHD relatívne často, avšak stále sa mi neoplatí mesačný lístok, tak si kupujem jednorázové. V poobedných hodinách a zápchach stále váham, či je lepšie si kupiť 70centový, alebo 90 centový kvôli meškaniu spojov. Chcem sa opýtať, či si stále musím kupovať väčší lístok, lebo s istotou to bude meškať, alebo revízor má šancu z ťuknutého lístka zistiť, na ktorej zastávke som nastúpila, a podľa poriadku cestovného, sme tam už dávno mali byť?
Ďakujem
Lucka?
Reply on: Jack #212386:
Buď rád, že nevieš. A s tou husou máš recht.
Reply on: BigMac #212302:
Neviem, kto to je, ale zdá sa, že trafená hus zagágala 😉
Reply on: fanatikmhd #212318:
Podľa Teba pre linku 93 platí PP medzinárodnej prepravy?
Skús http://www.dpb.sk/_media/file/PP%20IDS%20BK__2_0_2015_NAJ_NOVY.pdf
odsek A.5.3 h) a A.5.4 a).
Reply on: haló #212382:
Posílení autobusové linky číslo 910 mezi Hodonínem a Veselím nad Moravou

Posílení na úkor 911, občanům z Rohatce byly zrušeny spoje,nahradily je spoje 910, po telefonátu na Kordis odpověděl na dotaz jak se dostanopu sestry z práce domů,např do Rohatce,když jim spoje zrušili nedostanopu se na 18h na noční,tak pan Vícha(Kordis) odpověděl: TAK BOHUŽEL OBČANÉ ROHATCE MAJÍ PROSTĚ SMŮLU. Arogantní chlap.


http://hodoninsky.denik.cz/diskuse/hodonin-holic-autobus-pojede-kazde-dve-hodiny.html
Reply on: 810zssk #212371:
Ake pravne vakuum? Pokial viem zakon o rozpoctovych pravidlach zakazuje minat peniaze mimo hranic obce. Ak si na linku prispieva Cierna Voda(CHG), nech tak robi aj Rajka.
Reply on: Petik #212380:
Skalica, Holíč a ani Myjava neprispievajú ani korunu do IDS JMK. A niektorí občania Juhomoravského kraja, sa proti tomu už aj náležite búria. Napríklad v takom Rohatci im kvôli zhusteniu medzištátnych spojov na Slovensko, zrušili niektoré spoje.
Zaujímavé je, že [už mesiace ak nie roky] je pri Rajke v CP aj na vnútornom informačnom systéme v autobuse písaná zóna 820, ktorá reálne neexistuje...
Reply on: MatejBA #212376:
Pokial su zony 965 a 975 IDS Juhomoravskeho kraja oficialne na Slovensku, tak neviem, preco by zony BID nemohli byt oficialne v Rakusku a v Madarsku.

Podla mna je cely problem MHD do Madarska ovplyvneny malomestskou zavistou. Ked si niekto kupil vyhodne dom v Rajke a my mame drahy byt v petrzalskom/ruzinovskom/karloveskom panelaku, tak mu to musime nejak osladit. Napriklad v doprave.
Ano, Zlosuk ma pravdu, je tu trochu pravne vakuum, nie je uplne bezne, aby mesto "prerastalo" cez hranice statu. Ale pri troche dobrej vole je mozne najst aj koncepcne riesenie.

Prijmime tezu, ze bratislavsky usek by mala financovat Bratislava, pripadne bratislavsky kraj (rovnako ako u ostatnych primestskych liniek BID) a madarsky usek madarska strana (napriklad obec Rajka).

Zamyslime sa nad moznostami a ochotou obce Rajka na financovani takejto linky. Obec nema taku financnu silu ako hlavne mesto. Pokial rajciansky Slovaci cestuju za pracou do Bratislavy, tak aj dane platia v Bratislave resp, na Slovensku a v Rajke platia maximalne miestne dane. Na druhej strane vsak Rajka profituje z predaja pozemkov z coho vyplyvaju aj potreby jej obyvatelov a to aj vtedy, ak tam nemaju trvaly pobyt.
Kazdopadne obec Rajka musi byt zapojena do riesenia problemu s dopravou svojich obyvatelov. Zaujimalo by ma, ci s nimi niekto jedna. Iniciativa by mala vychadzat z BIDu.

Linka do Rajky musi byt zaintegrovana. Sucasny stav je nezavisla linka so samostatnym tarifom.
Pokial by obec Rajka bola ochotna financne sa podielat na prevadzke linky, malo by sa tam nakreslit dalsie pasmo.

Co vsak, ak nebude ochotna (alebo schopna) prispiet?
Myslim, ze stale existuje riesenie.
Nakreslime pasma v Rajke nahnusto (napriklad 1 pasmo medzi Rusovcami a Rajkou a 1 pasmo samotna obec). Tym padom bude doprava za hranicou drahsia a cestovne na mimobratislavsky usek by mohlo pokryt naklady.
Na rozdelenie nakladov a vynosov medzi jednotlive pasma musi byt nejaky mechanizmus uz dnes v ramci BID.

Carovanie s pasmami je najlepsi sposob, ako vyriesit rozdielne predstavy samosprav o financovani dopravy.
Napriklad v Prahe v minulosti ziadne pasmo B neexistovalo. Lenze potom Praha chcela zdrazovat a Stredocesky kraj to odmietal a preto sa v Prahe nakreslilo medzi pasmom 0 a 1 este pasmo B. Praha tak mala miesto 3 pasiem 4 pasma (B, 0 a dvojnasobne pasmo P). Cestovne sa formalne nezmenilo, ale v Prahe bol po novom nutny 4-pasmovy listok namiesto 3-pasmoveho.
Reply on: haló #212361:
Takze za kazdu cestu na sluzobku do Prahy alebo do Viedne ides platit dan v CR ci AT? omg
Reply on: MatejBA #212376:
1. Kde si prisiel na to ze ten rozdiel nechape?
2. Hranica je stena? Konci nou potreba cestovat? Halo, je rok 2016. Jasne, treba sa zaoberat tym ako to financovat, ale cesta do Trnavy neni o nic viac verejnym zaujmom ako napr. cesta do Mosonmagyarovaru.
3. Preco by akoze IDS nemohol fungovat na uzemi Madarska, ked napr. IDS JMK moze zasahovat na uzemie Rakuska a Slovenska? A prikladov IDS presahujicich hranice by sme v Europe este niekolko nasli.
Reply on: ufo #212374:
Velmi podobne funguje Zwardon (kde ale vlaky jazdia prakticky len z dopravnych dovodov).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement