Na susedia.info ma zaujala nasledujúca otázka na ktorú neviem odpoveď. Tušíte niekto?
"Ako je možné, že na oboch linkách je jednotné plné cestovné 1,50 Euro, keď trasa Rajka - Rusovce je asi 3 km na železničnú stanicu a trasa BTS - Hainburg je cca 15 km a to prosím, ešte za výhodných podmienok, že cestujúci do Hainburgu si môžu dokonca vybrať aj cestu so Slovak Lines za 0,60 Euro polovičný lístok, pričom doprava do Rajky nemá žiadnu alternatívu...viete niekto, prečo je tomu tak?"
Mňa ešte zaujalo, že na 901 sa dá kúpiť aj 5-dňový lístok (12 €), ale na 801 taká možnosť nie je. To som im odporučil obrátiť sa na DPB.
K vyššie uvedenému som im odpísal iba nasledujúce:
"Vyjadrím sa iba k tej otázke na ktorú poznám odpoveď: Linka Slovak Lines cez Hainburg pokračuje až do Viedne. Pamätám si, že pred existenciou linky 901 a aj neskôr stál jednosmerný lístok z Bratislavy do Hainburgu až 3 €. Nepamätám si pre koho boli aké zľavy, ale určite pre nikoho nebola až 50 % zľava. Po čase Slovak Lines zlacnel na 1,50 € a neskôr dokonca podliezol cestovné 901-ky na súčasných 1,20 € a zaviedli 50 % zľavu pre študentov do 26 rokov a pre dôchodcov nad 60 rokov. Neviem či tam ŤZP mali niekedy zľavu - teraz nemajú.
Do Rajky nemôžete očakávať že by jazdili až dve linky. Niekedy tuším v roku 2008 ešte pred linkou 801 existovala linka dopravcu Blaguss z Bratislavy cez Rajku a Bezenye do Monmagyarováru k hypermarketu TESCO, ktorá premávala len zopár krát denne. Pre nazáujem cestujúcich existovala len niekoľko mesiacov (v závere tam namiesto autobusu jazdil väčší minibus).
A ani vlaky z Bratislavy do Rajky (a ďalej do Mosonmagyarováru a Gyoru) nevidím reálne keď tam sa žiadnemu dopravcovi neoplatí prevádzkovať ani len autobus. Navyše v rámci Rajky by sa vám asi nechcelo chodiť pešo zo železničnej stanice."
Jedna pani tam ešte napísala: "možno to súvisí (neviem, len si myslim) aj s prispením na dopravu z tej druhej strany...a s tým aj výška cestovného , .rakúska strana možno časť nákladov na túto dopravu hradí DPMB.. kdežto maďarská strana, konkrétne Rajka nie. Cestovné na takú krátku trasu - ZŤS Rusovce a Rajka je ozaj premrštené, a cestovné vyjde dennodenne cestovanie a nielen dôchodcov do dosť draho."
Ja som na to odpísal: "Dlhodobo sa zaujímam o verejnú dopravu a neviem o tom, že by sa na prevádzke komerčných liniek 801 a 901 niekto finančne spolupodieľal (či už zo Slovenska alebo zo zahraničia)." Je to tak, že?
"Ako je možné, že na oboch linkách je jednotné plné cestovné 1,50 Euro, keď trasa Rajka - Rusovce je asi 3 km na železničnú stanicu a trasa BTS - Hainburg je cca 15 km a to prosím, ešte za výhodných podmienok, že cestujúci do Hainburgu si môžu dokonca vybrať aj cestu so Slovak Lines za 0,60 Euro polovičný lístok, pričom doprava do Rajky nemá žiadnu alternatívu...viete niekto, prečo je tomu tak?"
Mňa ešte zaujalo, že na 901 sa dá kúpiť aj 5-dňový lístok (12 €), ale na 801 taká možnosť nie je. To som im odporučil obrátiť sa na DPB.
K vyššie uvedenému som im odpísal iba nasledujúce:
"Vyjadrím sa iba k tej otázke na ktorú poznám odpoveď: Linka Slovak Lines cez Hainburg pokračuje až do Viedne. Pamätám si, že pred existenciou linky 901 a aj neskôr stál jednosmerný lístok z Bratislavy do Hainburgu až 3 €. Nepamätám si pre koho boli aké zľavy, ale určite pre nikoho nebola až 50 % zľava. Po čase Slovak Lines zlacnel na 1,50 € a neskôr dokonca podliezol cestovné 901-ky na súčasných 1,20 € a zaviedli 50 % zľavu pre študentov do 26 rokov a pre dôchodcov nad 60 rokov. Neviem či tam ŤZP mali niekedy zľavu - teraz nemajú.
Do Rajky nemôžete očakávať že by jazdili až dve linky. Niekedy tuším v roku 2008 ešte pred linkou 801 existovala linka dopravcu Blaguss z Bratislavy cez Rajku a Bezenye do Monmagyarováru k hypermarketu TESCO, ktorá premávala len zopár krát denne. Pre nazáujem cestujúcich existovala len niekoľko mesiacov (v závere tam namiesto autobusu jazdil väčší minibus).
A ani vlaky z Bratislavy do Rajky (a ďalej do Mosonmagyarováru a Gyoru) nevidím reálne keď tam sa žiadnemu dopravcovi neoplatí prevádzkovať ani len autobus. Navyše v rámci Rajky by sa vám asi nechcelo chodiť pešo zo železničnej stanice."
Jedna pani tam ešte napísala: "možno to súvisí (neviem, len si myslim) aj s prispením na dopravu z tej druhej strany...a s tým aj výška cestovného , .rakúska strana možno časť nákladov na túto dopravu hradí DPMB.. kdežto maďarská strana, konkrétne Rajka nie. Cestovné na takú krátku trasu - ZŤS Rusovce a Rajka je ozaj premrštené, a cestovné vyjde dennodenne cestovanie a nielen dôchodcov do dosť draho."
Ja som na to odpísal: "Dlhodobo sa zaujímam o verejnú dopravu a neviem o tom, že by sa na prevádzke komerčných liniek 801 a 901 niekto finančne spolupodieľal (či už zo Slovenska alebo zo zahraničia)." Je to tak, že?
Ike