Nie, ja som písal o suburbanizácii ako takej (to len ufo reagoval na časť môjho príspevku, ktorej sa dalo chytiť). Šanca, že takýto človek využije VOD je minimálna. Hádam si nemyslíš, že niekto, kto denne dochádza z Rajky po diaľnici do BA minie na dopravu toľko, ako niekto, kto chodí do centra z Petržalky električkou. ?
Takáto prímes je do tejto diskusie úplne zbytočná.
Bez ohľadu na to, či sú to emigranti (terminus technicus) zahraniční, alebo vnútroštátni, Bratislava nemá suplovať ich samosprávu. Bratislava objednáva dopravu vo verejnom záujme pre svojich obyvateľov a návštevníkov. Dopravu do ostatných obcí by mali objednávať dotknuté obce. Je samozrejmé, že na to nemajú finančné prostriedky, keďže títo rezidenti si nemenia trvalý pobyt. Ale to nie je chyba Bratislavy. Môžeme sa baviť o tom, že by malo byť v záujme Bratislavy postarať sa aj o týchto ľudí, pretože tu míňajú svoje peniaze a tí, čo tu mylne majú trvalý pobyt aj priamo prispievajú prostredníctvom dane z príjmu do rozpočtu. Ale potom by bolo vhodné dohodnúť sa na spolufinancovaní. Je nonsens, ak toto bremeno znáša BA a ešte k tomu na podnikateľské riziko DPB.
DPH je europska dan, preto mozes podla slovenskeho zakona posudzovat aj ine clenske staty. Medzinarodna preprava osob je oslobodena od dane s narokom na odpocet. Takze DPH u vsetkych vstupov si mozes uplatnovat v plnej vyske.
Re #212361 - cestna dan je narodna dan. Musel by si poznat madarske zakony. Na Slovensku platia cestnu dan len vozidla so slovenskou SPZ. Som ale presvedceny, ze DPB preskumal madarsku legislativu a plati vsetky dane ako ma.
predmetom cestnej dane je vozidlo používané na podnikanie registrované v konkrétnej krajine. ..... to znamená, že sa zdaňuje ten konkrétny autobus, ktorý je používaný na podnikanie (DPB má tých autobusov samozrejme viac) .... zdaňuje sa tam, kde je registrovaný .... čiže, na prepravu sa používa autobus registrovaný na Slovensku, tak sa zdaňuje na Slovensku
.... medzinárodná preprava osôb je oslobodená od DPH, takže od tejto dane abstrahujeme ..
.... cestovné je príjmom, ktorý podlieha dani z príjmu právnických osôb, ktorú DPB platí na Slovensku
de facto to ostrovček je, ale technicky možno nebude, v dopravných stavbách sa až tak nevyznám ☺ rovnaký "ostrovček" je vlastne aj na opačnej strane, na električkovej zastávke v smere do mesta.
Otvorenosť hranice - (ne)fungovanie štátu , svoje postoje dávaš jasne najavo, ale máš právo na názor. Už len dúfam, že nie si nacionalistický úradniček v štátnej službe platený z daní.
Predmetom cestnej dane je vozidlo používané na podnikanie registrované v konkrétnej krajine. Ale veď DPB podniká na území Maďarska. Alebo cestovné od cestujúcich vyberá až za maďarskou hranicou?
ako som písal skôr, chodím tam pracovne .... nezaoberám sa Schengenskou zmluvou, je mimo môjho dosahu. Pokiaľ ide o hranicu, skús ju chápať v dvoch rozličných kontextoch - pohyb osôb (ten riešiš Ty a vidíš ho cez hraničné kontroly, resp. migráciu pracovnej sily) a pohyb tovaru (ten je zase pre niektorých zaujímavý z ekonomického aspektu - legálny obchod vs. nelegálne aktivity) ...... to, do akej miery otvorenosť našej hranice vplýva na (ne)fungovanie tohto štátu nech riešia zodpovední ..... treba si však uvedomiť, že hoci sú hranice otvorené, neznamená, že nie sú ....
Prečo niekto, kto žije podľa čiar zvaných hranice vôbec chodí do Brusselu? Pracuješ na zrušení Schengenu? Nechceš obnoviť doložky na vycestovanie, železnú oponu? Vadí ti, že sem dochádzajú pracovať cudzinci? Vadí ti, že sem dochádzajú pracovať Slováci žijúci v inej krajine?
predmetom cestnej dane je vozidlo používané na podnikanie registrované v konkrétnej krajine .... nemám relevantné zdroje zvnútra DPB, ale dovolím si tvrdiť, že vozidlá používané na linke 801 sú registrované v SR, čiže cestná daň sa platí v štáte registrácie ... ak máš ešte chuť sa strápňovať, pokojne pokračuj .....
Dochádzaš do Bruselu denne? Ak nie, diaľkovú dopravu ti tam úspešne rieši trh. Z Viedne niekoľkokrát denne Austrian a Brussel airlines. Od marca máš aj z BA lowcost Ryanair na Zaventem. Načo by sa do toho mala tlačiť nejaká dotovaná doprava?
Mizerná regionálna cezhraničná doprava je vizitka Balkánu, ktorý začína v Skalici/Kútoch...
Akykolvek madarsky dopravca moze na Slovensku vyberat medzinarodne cestovne bez toho aby tu odviedol na DPH co i len cent, kedze medzinarodna preprava je od DPH oslobodena.
DPB vykonáva túto činnosť pod slovenskou daňovou registráciou, čiže VŠETKY súvisiace dávky platí na Slovensku - je to v súlade s platnou komunitárnou aj národnou právnou úpravou ....
vieš mi prosím vysvetliť, prečo by mal DPB riešiť dopravu pre ľudí žijúcich v zahraničí ? .... ja napríklad chodím pracovne často do Bruselu, no nikdy by ma nenapadlo žiadať od DPB linku Bajkalská - Schuman ...... zmeniť bydlisko je každého individuálne rozhodnutie, ale musí znášať následky ....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
haló