Predmetom cestnej dane je vozidlo používané na podnikanie registrované v konkrétnej krajine. Ale veď DPB podniká na území Maďarska. Alebo cestovné od cestujúcich vyberá až za maďarskou hranicou?
ako som písal skôr, chodím tam pracovne .... nezaoberám sa Schengenskou zmluvou, je mimo môjho dosahu. Pokiaľ ide o hranicu, skús ju chápať v dvoch rozličných kontextoch - pohyb osôb (ten riešiš Ty a vidíš ho cez hraničné kontroly, resp. migráciu pracovnej sily) a pohyb tovaru (ten je zase pre niektorých zaujímavý z ekonomického aspektu - legálny obchod vs. nelegálne aktivity) ...... to, do akej miery otvorenosť našej hranice vplýva na (ne)fungovanie tohto štátu nech riešia zodpovední ..... treba si však uvedomiť, že hoci sú hranice otvorené, neznamená, že nie sú ....
Prečo niekto, kto žije podľa čiar zvaných hranice vôbec chodí do Brusselu? Pracuješ na zrušení Schengenu? Nechceš obnoviť doložky na vycestovanie, železnú oponu? Vadí ti, že sem dochádzajú pracovať cudzinci? Vadí ti, že sem dochádzajú pracovať Slováci žijúci v inej krajine?
predmetom cestnej dane je vozidlo používané na podnikanie registrované v konkrétnej krajine .... nemám relevantné zdroje zvnútra DPB, ale dovolím si tvrdiť, že vozidlá používané na linke 801 sú registrované v SR, čiže cestná daň sa platí v štáte registrácie ... ak máš ešte chuť sa strápňovať, pokojne pokračuj .....
Dochádzaš do Bruselu denne? Ak nie, diaľkovú dopravu ti tam úspešne rieši trh. Z Viedne niekoľkokrát denne Austrian a Brussel airlines. Od marca máš aj z BA lowcost Ryanair na Zaventem. Načo by sa do toho mala tlačiť nejaká dotovaná doprava?
Mizerná regionálna cezhraničná doprava je vizitka Balkánu, ktorý začína v Skalici/Kútoch...
Akykolvek madarsky dopravca moze na Slovensku vyberat medzinarodne cestovne bez toho aby tu odviedol na DPH co i len cent, kedze medzinarodna preprava je od DPH oslobodena.
DPB vykonáva túto činnosť pod slovenskou daňovou registráciou, čiže VŠETKY súvisiace dávky platí na Slovensku - je to v súlade s platnou komunitárnou aj národnou právnou úpravou ....
vieš mi prosím vysvetliť, prečo by mal DPB riešiť dopravu pre ľudí žijúcich v zahraničí ? .... ja napríklad chodím pracovne často do Bruselu, no nikdy by ma nenapadlo žiadať od DPB linku Bajkalská - Schuman ...... zmeniť bydlisko je každého individuálne rozhodnutie, ale musí znášať následky ....
Myslím, že keby DPB musel Maďarom platiť všetky daňe a odvody, tak ako musí platiť každý dopravca, tak by sa cenová nevýhodnosť vlaku voči autobusu vynulovala. Chcel by som vidieť Ficiaka, ako by sa zachoval, keby sa dozvedel, že nejaký Maďarský dopravca vyberá cestovné na Slovensku a neodvádza DPH do jeho kasičky?
Medzinárodná preprava v HUN nie je oslobodená? Nepoznám HUN DPH zákon, preto sa pýtam... Pretože v SVK je § 46 ods. 2 Oslobodená od dane je doprava osôb na území tuzemska, ak ide o dopravu z tuzemska do zahraničia, zo zahraničia do tuzemska,
Ozaj - tým pádom si vlastne DPB nemôže uplatniť odpočet DPH na naftu spotrebovanú na SVK území pri 801 a 901...?
Kto platí ten autobus? Zaujímalo by ma, či DPB odvádza do Maďarského štátneho rozpočtu DPH z vybraného cestovného na Maďarskom území? Alebo ako to tam funguje?
ufo
Mizerná regionálna cezhraničná doprava je vizitka Balkánu, ktorý začína v Skalici/Kútoch...