Turbo: Oukej, strojár nie som a svojimi znalosťami v tejto oblasti Ti, zdá sa, nemôžem ani náhodou konkurovať. Ak teda tvrdíš, že konštrukcia Karosy je "divná", či "zvrátená", beriem to, a dokonca som náchylný tomu veriť.
Myslím, že ak by jednoltivé DP mali dostatok peňazí, Karosu by nekupovali. Žiaľ je jediná na trhu, ktorá oproti dodávkam do roku 1992 (v tomto roku sa prerušila väčšia obnova slovenského autobusového parku) ponúka zmenu - zmenu k lepšiemu a za rozumnú cenu. Myslím, že ak by som sa spýtal v nejakom DP, či SAD, tak určite by chňapli po Mercedese, ale financie ich, žiaľ, nepustia.
Úspech Karosy totiž spočíva v biede jednotlivých dopravcov (!), pretože kto na to má, tak si vyberie niečo iné. Ale žiaľ, zatiaľ nevyzerá, že by Karose zmrákalo na horšie časy. Pre väčšinu dopravcov ešte dlho bude jediným dostupným autobusom.
I keď prvé lastovičky šťastných zajtrajškov sú už tu. Pozorujem, že niektoré SAD-ky, ba dokonca súkromníci už dnes kúpia Mercedes, aby prilákali nových zákazníkov.
Myslím, že ak by jednoltivé DP mali dostatok peňazí, Karosu by nekupovali. Žiaľ je jediná na trhu, ktorá oproti dodávkam do roku 1992 (v tomto roku sa prerušila väčšia obnova slovenského autobusového parku) ponúka zmenu - zmenu k lepšiemu a za rozumnú cenu. Myslím, že ak by som sa spýtal v nejakom DP, či SAD, tak určite by chňapli po Mercedese, ale financie ich, žiaľ, nepustia.
Úspech Karosy totiž spočíva v biede jednotlivých dopravcov (!), pretože kto na to má, tak si vyberie niečo iné. Ale žiaľ, zatiaľ nevyzerá, že by Karose zmrákalo na horšie časy. Pre väčšinu dopravcov ešte dlho bude jediným dostupným autobusom.
I keď prvé lastovičky šťastných zajtrajškov sú už tu. Pozorujem, že niektoré SAD-ky, ba dokonca súkromníci už dnes kúpia Mercedes, aby prilákali nových zákazníkov.
Turbo
Dovol mi jednu otazku. Aku mas skolu? Je to technicke zameranie - strojar? Ja som strojar a mozem zodpovedne prehlasit, ze Karosa trpi radou nedostatkou prave na urovnikonstrukcie. A pri tych vozoch, co boli dodavane do BA aj technologicky. Totiz mal by si poznat zakladny problem strojarstva vseobecne. Mas dvoch ludi - konstruktera a technologa. Konstrukter nieco navrhne (skonstruuje) a technolog podla tych vykresov musi danu vec vyrobit. A vsade plati pravidlo, ze konstrukter a technolog sa hadaju. Totiz konstrukter tvrdi "to musi byt tak, a preto, lebo to a to a to..." a technolog mu povie "to sa takto neda vyrobit, je to nakladne, a preco to nie je takto a tak a tak...". Ale v pripade Karosy B 9xx mam pocit, ze sa tito dvaja vobec nepohadali, konstrukter nieco navrhol (zvrhlost) a technolog si povedal: Nebudem sa s nim hadat, namocim to do kataforezy a ked sa to rozpadne, tak to nie je moja vina, ja som si svoju pracu splnil. Uznavam, ze Karosa ma naozaj moderne vyrobne postupy - z technologickeho hladiska, ale konstrukcia je naozaj prinajmensom "velmi divna", ak nie priamo zvratena, ako napr. pri B 961.