Reakcia na: Vladimír #17073:
Prosim? Aku znizenu podlahu? To akoze ta vanicka ma byt znizenie podlahy? Tak to je naozaj uchvatne, ze znizili podlahu zo 890 mm na 790 mm, a to tiez iba na kusku... Akoze nechcem tu liat olej do ohna, ale napr. aj stare Ik283 maju po celej dlzke podlahu nizsie, ako 890 mm, konkretne 835 mm. A Ik435 su na tom podstatne lepsie.
Turbo
Dovol mi jednu otazku. Aku mas skolu? Je to technicke zameranie - strojar? Ja som strojar a mozem zodpovedne prehlasit, ze Karosa trpi radou nedostatkou prave na urovnikonstrukcie. A pri tych vozoch, co boli dodavane do BA aj technologicky. Totiz mal by si poznat zakladny problem strojarstva vseobecne. Mas dvoch ludi - konstruktera a technologa. Konstrukter nieco navrhne (skonstruuje) a technolog podla tych vykresov musi danu vec vyrobit. A vsade plati pravidlo, ze konstrukter a technolog sa hadaju. Totiz konstrukter tvrdi "to musi byt tak, a preto, lebo to a to a to..." a technolog mu povie "to sa takto neda vyrobit, je to nakladne, a preco to nie je takto a tak a tak...". Ale v pripade Karosy B 9xx mam pocit, ze sa tito dvaja vobec nepohadali, konstrukter nieco navrhol (zvrhlost) a technolog si povedal: Nebudem sa s nim hadat, namocim to do kataforezy a ked sa to rozpadne, tak to nie je moja vina, ja som si svoju pracu splnil. Uznavam, ze Karosa ma naozaj moderne vyrobne postupy - z technologickeho hladiska, ale konstrukcia je naozaj prinajmensom "velmi divna", ak nie priamo zvratena, ako napr. pri B 961.