Turbo: Oukej, strojár nie som a svojimi znalosťami v tejto oblasti Ti, zdá sa, nemôžem ani náhodou konkurovať. Ak teda tvrdíš, že konštrukcia Karosy je "divná", či "zvrátená", beriem to, a dokonca som náchylný tomu veriť.
Myslím, že ak by jednoltivé DP mali dostatok peňazí, Karosu by nekupovali. Žiaľ je jediná na trhu, ktorá oproti dodávkam do roku 1992 (v tomto roku sa prerušila väčšia obnova slovenského autobusového parku) ponúka zmenu - zmenu k lepšiemu a za rozumnú cenu. Myslím, že ak by som sa spýtal v nejakom DP, či SAD, tak určite by chňapli po Mercedese, ale financie ich, žiaľ, nepustia.
Úspech Karosy totiž spočíva v biede jednotlivých dopravcov (!), pretože kto na to má, tak si vyberie niečo iné. Ale žiaľ, zatiaľ nevyzerá, že by Karose zmrákalo na horšie časy. Pre väčšinu dopravcov ešte dlho bude jediným dostupným autobusom.
I keď prvé lastovičky šťastných zajtrajškov sú už tu. Pozorujem, že niektoré SAD-ky, ba dokonca súkromníci už dnes kúpia Mercedes, aby prilákali nových zákazníkov.
Turbo: Myslím si že by si mal napísať o koho išlo, tak aby si to prečítal niekto z DPB. Vodič nemá, čo za jazdy fajčiť. Hlavne keď má kabínku, ktorá nezabráni aby to všetko išlo do voza. Nech si húlia na konečných.
Vláda rozhodla o fiškálnej decentralizácií k 1.1.2004. To by mohlo znamenať viac peňazí pre DPB a hlavne viac nových vozidiel. Som však zvedavý v akej miere to bude. Či hned 50:50, alebo tam bude ešte prechodné obdobie napr. 70štátu a 30obciam.
Inac, dalsia zvrhlost Karosy B 9xx je ta "kabinka" vodica. Pokial je taka ista, ako v serbloch B 7xx, tak je to o nicom. Totiz, prave dnes rano som zazil, teraz nenapisem linku/poradie ani c. voza, ze vodic si zapalil cigaretu (pocas jazdy) a do voza isiel taky zapach, ze to hadam ta kabinka ani nemusela byt. Ci nie? A este nieco: Spytajte sa vodicov, ake su tie kabinky v zime dobre... Ako tam krasne taha... Iba tolko ku konstrukcii...
no, slovensky "vyrobcovia". Nie su relevantnym hracom na trhu, takze velmi ani nestoja za pozornost. Este tak Slovbus vyzera, ze nieco dokaze vyrobit. Precitaj si bb diskusiu a uvidis, ze pri podpore slovenskych vyrobcov treba niekedy dost zhovievavosti a trpezlivosti.
Prosim? Aku znizenu podlahu? To akoze ta vanicka ma byt znizenie podlahy? Tak to je naozaj uchvatne, ze znizili podlahu zo 890 mm na 790 mm, a to tiez iba na kusku... Akoze nechcem tu liat olej do ohna, ale napr. aj stare Ik283 maju po celej dlzke podlahu nizsie, ako 890 mm, konkretne 835 mm. A Ik435 su na tom podstatne lepsie.
nemusis prepocitavat ceske ceny. Ja viem dost presne realne slovenske ceny:
B952 - standardna vybava, bez BUSE - skoro 6 mil Sk
B961 - standard, BUSE aj bez BUSE - 8,5 mil Sk
Citybus Euro 3 - standard, BUSE. hlasenie - 7,8 mil Sk
Ale skor ako sa zacnes tesit, ta vsade rozhlasovana cena Citybusu (tlacove spravy) je bez DPH, kym ceny B950 su vratane DPH! K nakupnej cene si pripocitaj udrzbu a rozdiel bude este vacsi. Nie bezdovodne sa jeden nemenovany pracovnik nemenovanej MHD vyjadril na adresu Agory CNG ze je to draha hracka. A radsej nakupuje VP Karosy.
Dovol mi jednu otazku. Aku mas skolu? Je to technicke zameranie - strojar? Ja som strojar a mozem zodpovedne prehlasit, ze Karosa trpi radou nedostatkou prave na urovnikonstrukcie. A pri tych vozoch, co boli dodavane do BA aj technologicky. Totiz mal by si poznat zakladny problem strojarstva vseobecne. Mas dvoch ludi - konstruktera a technologa. Konstrukter nieco navrhne (skonstruuje) a technolog podla tych vykresov musi danu vec vyrobit. A vsade plati pravidlo, ze konstrukter a technolog sa hadaju. Totiz konstrukter tvrdi "to musi byt tak, a preto, lebo to a to a to..." a technolog mu povie "to sa takto neda vyrobit, je to nakladne, a preco to nie je takto a tak a tak...". Ale v pripade Karosy B 9xx mam pocit, ze sa tito dvaja vobec nepohadali, konstrukter nieco navrhol (zvrhlost) a technolog si povedal: Nebudem sa s nim hadat, namocim to do kataforezy a ked sa to rozpadne, tak to nie je moja vina, ja som si svoju pracu splnil. Uznavam, ze Karosa ma naozaj moderne vyrobne postupy - z technologickeho hladiska, ale konstrukcia je naozaj prinajmensom "velmi divna", ak nie priamo zvratena, ako napr. pri B 961.
To je teraz v podstate jedno, mne ide o to, aby sa to vobec este vyrobio. Lebo na experimenty typu SM11 neverim. Vsak ono to dopadne presne tak ako ona spominana T11. Shithnis je shithnis!
Neboj sa, ked ten sudruh ekonom za par rokov zisti, kolko bude treba investovat do ciest, dialnic, a podobnych veci s tym suvisiacich, tak velmi rychlo zisti, aku *****inu to vlastne spravil, lebo keby bol dotoval verejnu osobnu dopravu, tak by ho to vyslo lacnejsie. Ale tot na Slovensku je to tak - spravim nieco a sledujem ako to dopadne.
nemám dôvod klamať, ale napíš m@rtinovi a on ti pošle históriu dodávok pre Prahu od 1992 aj s cenami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Myslím, že ak by jednoltivé DP mali dostatok peňazí, Karosu by nekupovali. Žiaľ je jediná na trhu, ktorá oproti dodávkam do roku 1992 (v tomto roku sa prerušila väčšia obnova slovenského autobusového parku) ponúka zmenu - zmenu k lepšiemu a za rozumnú cenu. Myslím, že ak by som sa spýtal v nejakom DP, či SAD, tak určite by chňapli po Mercedese, ale financie ich, žiaľ, nepustia.
Úspech Karosy totiž spočíva v biede jednotlivých dopravcov (!), pretože kto na to má, tak si vyberie niečo iné. Ale žiaľ, zatiaľ nevyzerá, že by Karose zmrákalo na horšie časy. Pre väčšinu dopravcov ešte dlho bude jediným dostupným autobusom.
I keď prvé lastovičky šťastných zajtrajškov sú už tu. Pozorujem, že niektoré SAD-ky, ba dokonca súkromníci už dnes kúpia Mercedes, aby prilákali nových zákazníkov.