Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #17045:
A čo tak radšej sa orientovať na elektrifikáciu MHD? 😉
Mišo: dlho som v tom "socializme" nežil. No ja som nepovedal, že ako som si ich ja naučil ale ako sme si ich MY naučili. Ja sa nedištancujem od všetkého zlého čo tento národ spravil. Kto to robí je úbohý, lebo chvastať sa úspechmi a odmietať neúspechy je naozaj úbohé.
No a tie kasery na každého kto by chcel vodiča ohroziť. Resp. kto robí vo voze bordel.

Andy: MHD a prímestká (SAD) budú môcť po Bajkalskej jazdiť tak na čo výluka? Najprv si over info.

Deregulácia cestovného je myslená tým systémom, že o zľavách si rozhodne daný kraj, mesto. Pôvodne mala byť fiškálna decentralizácia od 1.1.2004, ale bude až 2005. To znamená, že vytvorili ročné vákum vo financovaní z mestkých rozpočtových zdrojov. V podstate to čo bolo od štátu v podobe dotácie do mestkého rozpočtu si mesto vyberie na daniach a rozhodne sa či tie prachy dá do zliav alebo niekam inam. V BA to bolo vyše 900mil. a to po FD nebude pre BA žiaden problém. Fakt je ten že v zľavách je bordel. Poznám osobne človeka, ktorého otec už 9 rokov nerobí v ŽSR a on stále jazdí zadarmo!!!! Ale úplné zrušenie zľiav je blbosť. Podľa mňa by 100% zľava mala byť znížená dôchodcom nad 70 rokov a to na výšku 50% ako ju majú 55-69ročný. A ostatné nehať tak. No a po zrušení ZVS aj odobrať cestu zadarmo vojakom z povolania.

si: Ja ti rozumiem čo tým chceš povedať. Bývať pri nich by som tiež nechcel, lebo je to riziko. Sú od prírody hlučnejší, etc. Ale biť ich len preto, že sú čierny, ts ts ts, to je hlúposť. Ak sa chceme považovať za vyspelejších tak ich musíme učiť lepšie žiť. Si predstav, že by sem prišla mimozemská civilizácia o 10.000 rokov pred nami, čo stačilo by 1000 rokov. No keby videla ako sa správame k prírode a k samím sebe, tak by sa tiež zdalo jediné riešenie vyhladiť či biť nás. A páčilo by sa ti to? K našej zemi sa ľudia správajú ako cigáni k bytovkám. Tu nastáva rečnícka otázka: Čo je horšie?

Cigáni sem prišli niekedy v 15. storočí. Čiže žijú tu 5 storočí. Vieš si predstaviť aký bordel robili naši ľudia po piatich storočiach života na Slovensku. Čiže v tom 15. storočí. Keď sa hovná z nočníkov vyhadzovali von oknom. Všetko sa vyhadzovalo von oknom. Umývalo sa možno tak raz za dva mesiace a to človek už riadne páchol. Hygiena úst neexistovala. Vetdy sme spravili chybu, že sme ich nepriali medzi seba ale vyhnali za mestá. Nemali možnosť učiť sa spolu snami. Teraz zberáme plody našej práce v minulosti.
Čo si myslíš o ukrajincoch sú podľa teba čistotný a civilizovaný?
Sorry za ten OT, ale niekdy ma nevedomosť dokáže vyštvať.

No a ešte k MHD. Zásoby zemného plynu sú ešte na 200 rokov pri súčasnej spotrebe. Ak zoberieme do úvahy fakt, že o 30 rokov sa minie ropa, je najvyšší čas orientovať MHD na pohon CNG. To je len pre CNGskepitkov.
Reply on: xxx #17043:
hlavne odlahci rozpocet mesta o par mld. (pripadne zvysi zadlzenie mesta) tak pri vystavbe ako aj pri prevadzke... Nestacila by ti nahodou segregovana kolajova doprava premavajuca v rovnakom intervale ? (segregovana = na vlastnom telese s mimourovnovymi krizovaniami) - ma to rovnaku prepravnu kapacitu a komfort pre cestujucich pri nizsich stavebnych a prevadzkovych nakladoch...
Docka sa raz i bratislava metra??? Je to dost divne a nemozne. Nastastie nejazdim mhd tak casto, ale je to predsa len blbe ak sa clovek na to ci one miesto nemoze tak dobre dostat autom. Metro by predsa len odlahcilo celkovu situaciu a i zjednodusilo dostat sa na to ci one miesto, kedze je to akosi lahsie koordinovatelne a samozrejme jazdi pomerne castejsie(ca. kazde 2 min). Ved ktore hlavne mesto sa dnes obide bez toho???
Reply on: ufo #17036:
No asi sa potvrdi teoria, ze MHD sa o par rokov zrusi (ako lokalky)... Chvilu tu bude behat nieco z mestskych penazi, a potom sa zrusi uplne 🙂
Reply on: PvvS #17040:
ok
Reply on: ufo #17038:
Ale tak to označuje i Ostrov . Pro něj existuje 21Tr, 21Tr AC (bez dieselu) , 21TrACi (s dieselem) a 22Tr. To označení prej vychází ze zanščení AC/DC tedy průběhu napětí v čase (St/SS).
Reply on: Spectre #16997:
kde som tvrdil, ze tam ma byt nieco ine ako IGBT? Teoreticky by este mohli byt SKiiP. Ale o to neslo. Proste som o 21Tr cital co tie pismenka znamenaju, tak som to sem na upresnenie hodil.
Reply on: Igorko #17005:
to, ze si to tak oznacuju v HK viem, napr. z Dopr magazinu, mozno im je to tak lepsie pre odlisenie stried.troflaca od od toho striedaveho s motorom. Mne islo len o to , ze sa tu odlisovala verzia s pomocnym pohonom prave tym I-ckom, lenze to I nema nic s pomocnym pohonom. ACI by mali byt obidva a je mi to v podstate uplne jedno, nech si to oznacuju ako chcu, netrapi ma to...
Reply on: ufo #17036:
klasicky k.k.t ekonom, vidi len to ze niekam idu dotacie ale to ze ked ich zrusi budu vacsmi pretazene cesty autickarmi a budu vyssie naklady na ich udrzbu a budovanie novych, to si uz nezrata, a taktiez zabuda na to ze ten smrad vyprodukovany zo spalovacich motorov budeme dychat vsetcia...
Co vravite na to, ze MFSR od buduceho roka rusi dotaciu pre podniky MHD, cestovne v MHD prestane byt regulovane (ocakava sa narast cien 30-40%), zrusia sa studentske zlavy. Takisto sa budu deregulovat ceny za dopr.cestu na ZSR, zdrazovanie cestovneho a rusenie zliav. Myslim, ze tento zchizofrenicky liberalizmus so statnymi zasahmi toho trafeneho Miklosa polozi nasu verejnu dopravu.
Reply on: J #17027:
poviem ti to inac: my sme mali moznost byvat vyse 10 rokov vedla este takych slusnejsich, ale cele schodiste bolo velmi happy ked sa odstahovali (a take zazracne vykupenie asi vela schodist nezazije). mnozstvo tych slusnych by som odhadol tak na asi 5 - 10% (ono ti slusni sa zvycajne ani natolko nemnozia a tak ak aj daju slusnu vychovu detom, ti horsi ich predbehnu mnozstvom potomstva).
To ze maju problem sa zamestnat aj ked maju vzdelanie - ano to mas pravdu, pretoze po mnohorocnych skusenostiach s nimi (ako etnikom) kazdy normalny zamestnavatel prijme do prace rovnako kvalifikovaneho bieleho zamestnanca ako potmavsieho, lebo je mensia pravdepodobnost ze bude mat neake problemy s bielym (a naco by si pridaval zbytocne problemy). Ako vsak vravim, tato prax je dana prave na zaklade skusenosti z minulosti, takze si za to mozu sami (a vacsine to aj vyhovuje, negativne to postihuje iba tu slusnejsiu minoritu)

Re #17030 J: pochop, ze ani ikarus uz nevyraba tanky 28x a ked sa pozries na stav vozidiel rady 4x5 ktore u nas jazdia tak tiez uz mozes pomaly zacat nadavat ze v akom stave su tie vozy... to nie je ale problem vysokeho myta alebo ineho vyrobcu ale je to problem udrzby... (a neboj, aj solaris po par rokoch by tu pri nasej udrzbe vyzeral rovnako)
Reply on: Andy #17033:
Teda dnes
Hehe, DPB zabudol, ze zajtra bude uzavreta Bajkalska 🙂 Ziadnu vyluku neprichystali, som zvedavy, ako to bude chodit (53):)
Reply on: J #17027:
Kolko mas rokov, ze pises, ze si niekoho niecomu v socializme ucil ? Vdaka.
Reply on: J #17021:
Ty budes nejaky pomyleny. Ja byt vodicom v DP, tak ten kaser pouzivam na cigansku chamrad a nie na skinov.
Spectre: Ale tie determálne stoja očosi viac, ako nalepenie tmavých fólií.

Presne tak, ako píšeš. Iakrus mal geniálnu radu 400. Mohol si si kúpiť v podsate identické vozy a to VP aj NP. A nielen to, aj troliky. Keby niekto kupoval vozy tak ako Praha, že istý počet VP a istý NP, tak mohol brať vozy od Ikarusu. Aj keď podľa mňa I412 je nahovno. Málo miesta. I417 som sa neviezol. Avšak keď má niekto názor, že vždy sme kupovali busy od Vysokého mýta, tak to tak budeme robiť aj naďalej a nepozerá na kvalitu vozu 😞
Čo sa 21Tr týka neviem porovnať a takisto nevieme porovnať 14Tr 15Tr a 9tr bo u nás nič iné nebolo. Možno v Budapešti či v bývalom ZSSR by vedeli povedať, čo im viac vyhovovalo.
Reply on: J #17026:
Ani tak nie tmave skla, ale skor determalne - take, ako maju trebars K2S alebo SORy
Reply on: J #17020:
V ostrove socializmu doplacaju na podobne veci, ako Ikarus. Najma nedostatocny marketing. Pozri sa na taku Karosu - vyrabaju prakticky vraky, ale napchaju sa do kazdej riti. Skodovka ma podla mna velmi velky technicky potencial, co plne dokazala trolejbusmi 9Tr, 14Tr a 15Tr. 21Tr jazdi v Brne a je velmi dobre vyrieseny, vodici aj udrzbari su tam s nim celkom spokojni. Ale z Slintaku trolejbus?? Vsak to je na ***** autobus (s prepacenim), a oni z toho chcu robit dratolez? To nemoze dopadnut dobre....
si: máš pravdu, ako sme si ich v solcializme naučili, takých ich máme. Ale fakt je ten, že veľa cigánou má problém si prácu nájsť. Môže mať aj gympel, ale nič iné ako kopať kanále ho nečaká. Je to uzavretý kruh a ak mi sa nad nich chceme povyšovať a nadávť na nich, tak mi musíme nájsť z toho kruhu cestu von.
No a o tých slušných vínimkách, nenehaj sa zmanipulovať médiami, ktoré keď je reč o cigánoch ukazujú ich osady na východe. Nedávno bolo o nejakých z Plaveckého Štvrtku a tý mali doma čistejšie ako niektorý naši susedia. Keby si do toho domu vošiel, tak si povieš tu bývajú slušný ľudia. A takých je viac. Len 30% znich žijú v tých osadách a rozbitých panelákoch. 70% je integrovaných.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.