Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: m@rtin #163689:
a čo takto konkrétne čísla? ? uvedieš ich aj teda koľko má spotrebu taký Mercedes Citaro, MAN, Volvo, Van Hool, Solaris a Citelis, alebo budeme donekonečna počúvať iba "SOR má najnižšiu spotrebu" pričom sme ani nevideli čísla? Najlepšie bude ak to nájdeš na webe a dáš na to link, príp. z nejakého dopravného webu, kde bude napísané koľko pri teste v danom meste zožral daný bus na 100km.

Inak zaujímala by ma aj spotreba CNG klbákov jednotlivých výrobcov.
Reply on: Mike #163690:
o MBCC sa hovorí, že má spotrebu okolo 60L na 100km
Reply on: Solider #163702:
Moze sa ukoncit aj na Safku.
Reply on: Marek1978 #163700:
Ámosov návrh je lepší, keby končila pri Eurovei, mohli by cestujúci prestúpiť na L95, aj keď nie na hrane.
Reply on: Marek1978 #163700:
Minimalne po ASMN by som ju nechal...
Reply on: Ámos #163698:
Usetrili by sa minim. 2 vozy, ale podla mna ju staci useknut uz na Trnavskom, a cez Racko spat. Tam je prestup mozny na linku 68 do Petrzky a to by usetrilo minim. 4 vozidla.
Reply on: MatejBA #163696:
Skús navštíviť BB sekciu, niečo tam nájdeš.
Reply on: Marek1978 #163674:
vzhladom na povodny koncept a prepojenie L95 a L78 by stacilo keby L78 koncila pri Eurovea. Urcite by jej to prospelo a aj by sa nieco usetrilo. Mozno aj na jeden voz by to vyslo, no to by ini vedeli povedat presnejsie.
Reply on: MatejBA #163696:
Si mi pripomenul moju megaandulku, ktora je už in memoriam ?
Inak dnes nebude SciFi? Obvykle byva na 1 aprila ci koncom roka ... ?
Reply on: Hug0 #163693:
my ich mame iba 25, musime setrit 😃 - inak vsetko naj hugo ?
Reply on: Hug0 #163692:
A ikarus 4707 nepôjde zajtra na expres linku?
Reply on: TEDOM-1103 #163691:
1512 a 3350
Neviete ktory Kadar a ktora Esemka pôjde zajtra na expresy?
Reply on: m@rtin #163689:
To bude potom o tej nízkopodlažnosti. Lebo ten NB18 sor má vyššiu spotrebu ako akýkoľvek kĺbak, ktorý sme tu doteraz mali (IK 435 bol iba príklad, menej ako sorky žrali aj tambusy, karosy B941/961..)
zasa máme tu MBCC a tie majú rovnakú spotrebu ak sory... neviem, ako sú na tom O405 GN meďáky...
Reply on: kecho #163649:

Ano, je to tak. Složitost konstrukce pohonného ústrojí má jistojistě vliv na spotřebu. Ber jako fakt, že nízkopodlažní autobusy žerou nafty mnohem víc a nesrovnávej je s vysokopodlažními.

Pak je tu také jedna dost zásadní věc, která ovlivňuje spotřebu. Pokud vím, Ikarus 435 má výkon 198 kW. Sor NB18 má výkon 243 kW ! I to hraje významnou roli. Přesto se dá všeobecně říci, že spotřeba Sorek je mezi nízkopodlažními autobusy opravdu nejnižší.

Až nakoupíte i Sory NB12, budete to moct krásně porovnovat s vaším jedním Citarem, Citelisy, Tedomy a Crosswayi.
Reply on: Marek1978 #163674:
ja som ako návrh do DPB zaslal toto, po tom čo som si na google premeral koľko by sa podarilo ušetriť, L34 by mala trasu predĺženú no na L78,84 a zrušením L184 by sa dosiahli úspory v konečnom súčte.
L34 : Dúbravka - SAV - Nový most - Nám. hraničiarov - Dostihová dráha, iba PO-PI 5:00-20:30
L78 : od Dolné hony po ST Aréna bez zmeny a potom jednosmerne : Trnavské mýto - Karadžičova (zast. Krížna, priebežná konečná) - Záhradnícka - Jégeho - ST Aréna a pokračuje na Dolné hony
L84 : Hroboňova - Predstaničné nám. - Račianske mýto - Karadžičova - nové SND - most Apollo - EUBA - Ovsište, iba PO-PI 5:00-20:30 (zruší sa L184, v prípade potreby bude vložený spoj na najvyťaženejšie odchody, niečo ako vložené spoje na L87, môže ich vykonať 12m alebo 15m bus)

Dá sa ale uvažovať aj iba o tom, že bude L78 odklonená na Šafárikovo námestie a môže tak obsluhovať cez pracovné dni Euroveu zároveň. Určite bude chodiť viac využívaná ako na Muchovo nám.!

Čo sa týka L89 tak tam postačí minibus, po úpravách, ktoré by mali nastať bude nejaký ten minibus voľný, takže môže ísť na L89. Linku by som rušil až po nejakom relevantom prieskume, či ju vôbec ľudia z okolia cintorína využívajú aj pri ceste do práce. Predĺžením L80 k cintorínu by vznikla potreba jedného vozidla navyše. Aby bol zachovaný rovnomerný interval 4/12/7-8//12, tak by museli byť posunuté odchody z Kopčian a aj z Kúpaliska Matador, čo by chcelo navyše o jeden 12m bus na linke, preto je lepšie radšej tam poslať SORku malú alebo minibus, než plytvať 12metrákom.
Reply on: luky133 #163626:
najprv nám treba potrebné dokumenty s konkrétnymi číslami a pod., bez toho nemôžeme nič...
Reply on: kecho #163649:
stačí ak nejakú SORku naberie zboku kamión ako kedysi Ik415 pri Baumaxe pri Prístavnom moste na L70. Vlak radšej na SORku nechcem púšťať, lebo keby ju na priecestí na Ivanskej ceste trafila 263 v plnej rýchlosti, tak ju budú zbierať v obratisku na Súhvedznej a šoféra nájdu na sociálke Astronomická už pofajčievať? opýtajú sa ho iba ako ste sa sem dostal a on povie "zrazu som počul strašnú ranu, ostalo mi iba v ruke toto a zobral som po ceste toto" a ukáže na volant a kus steny čo má po ľavej strane ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.