Dnešnú expresnú akciu hodnotím veľmi pozitíve, najviac sa mi páčilo to točenie na kruháči pri Prístavnom moste a ešte prejazd tunelom Sitina. Takže palec hore... ?
No tak by sme mali Ikarus 260, to by bolo len dobre
Tiez by som rad podakoval organizatorom za nadhernu akciu, dokonca by som povedal, ze aj lepsiu ako rozlucka z 2008 Verim, ze coskoro pride dalsia (osobne by som privital aj nieco regionalne, SMka a 280ka cez Pezinsku Babu by mohli byt celkom fun :)).
Re #163716 Peon: Za nie zrovna najšťastnejšie považujem blokovanie zastávok "Dulovo nám." a "Malá scéna". Bežné autobusy MHD preto zastavovali v jazdnom pruhu a ľudia tam vystupovali a nastupovali na cestu pri historických autobusoch pod dohľadom dispečera.
Podľa mňa by bolo lepšie, keby bežné autobusy MHD zastavili na tú chvíľku pár metrov za zastávkou, aby ľudia mohli vystupovať na chodník (je tam). Upozornili by na seba trúbením a nastupujúcich by k autobusu navigoval dispečer.
Akcia bola podľa mňa parádna. Ešte keby to aj tá druhá ŠM-ka vydržala až do konca... ? Ale inak ma tiež prekvapila dĺžka a rozmanitosť trás. Celkom som si užíval dlhé medzizastávkové jazdy. ? Na tom kruháči to naozaj nemalo chybu! ?
Sprievodné vozidlo - absolútne plus (správny výber dispečera, pozdravujem ? ), chaos v ne-/obsluhovaných zastávkach - absolútne mínus. Zbytočné robiť trasovanie a časy, keď sa podľa nich neriadi, niektorí cestujúci chceli vystúpiť, ale zrazu autobus nezastavil... A taktiež by sa mohol redukovať počet osôb nacapených na prednom skle, samozrejme okrem druhého vodiča alebo personálu atď. - dosť to vadilo, keď bola vpredu taká masa ľudí. Inak to bola po dlhšom čase zase zaujímavá akcia - určite mohla byť trošku viac propagovaná, zaslužila by si to, naozaj veľmi dobre bolo. ? ?
Re #163713 Peon: Nezabudnuteľné sú neplánované udalosti. Myslím tým to "uväznenie" Karosy SM 11 pri Volkswagene medzi dvoma autobusmi zmluvnej dopravy. Zrejme sme tam prišli v nevhodnom čase. ?
A taktiež to, ako nás pred Povodím Dunaja dispečer nestihol predbehnúť, ale zostal visieť pred železničným priecestím -musel počkať kým prejde nákladný vlak. ?
Já ty čísla neznám, protože výše uvedené vozy v Praze nejezdí. Těžko ti někdo taková čísla vůbec dá, když spotřeba se liší linka od linky a město od města. V Praze jsou kloubové linky, kde je denní spotřeba okolo 65 l/100 km. Stejně tak se najdou v Praze linky, kde je spotřeba i 33 l/100 km.
"Najlepšie bude ak to nájdeš na webe a dáš na to link"
A co kdyby sis ty čísla vygůgloval ty sám?
Spotřeba Solarisu bude v Ostravě úplně jiná než kdyby tentýž Solaris jezdil v Praze. Praha je kopcovitá a dnes a denně tu skáčou autobusy v kolonách mezi auty.
V Praze máme Citybusy/Citelisy a Sorky. Měli jsme tu ve zkušebním provozu z krátkých vozů ještě Mercedes Citaro. Ze všech výše uvedených značek byla spotřeba na lince 135 (Citelis-52 l/100 km, Citaro-48 l/100 km, Sor 45 l/100 km). Vzhledem ke hmotnosti Solarisu neočekávám, že by byla spotřeba nižší než cokoliv z výše uvedených vozidel.
Aké máte dojmy z dnešnej šotoakcie? Som prekvapený, aká dlhá bola (od cca 10:15 h do cca 16:30 h - približne 6 hodín 15 minút). Podľa zloženia cestujúcich a dĺžky fotozastávok mám dojem, že DPB spravil (s KPMHaRD) akciu hlavne pre šotoušov z imhd. ?
Príjemne ma prekvapilo, že historické autobusy sprevádzal na aute oblastný dispečer DPB. Na vybraných miestach stáním cez cestu zabezpečil ich plynulý prejazd a keď sa čakalo na zmeškaný bus na okraji cesty, tak okoloidúcim autám umožnil bezpečný prejazd. K dokonalosti podľa mňa chýbalo iba zapnutie sirény a majákov, aby kolóna historických autobusov na seba viac upútala. ?
Sklamalo ma, že sa vynechala zachádzka k Spaľovni. Ale oceňujem, že sa nešlo na Opletalovu ani do Čunova, to by už bolo zbytočne veľa podľa mňa.. Úžasné bolo to tuším 3-násobné otočenie sa na kruháči pri Prístavnom moste. ? Škoda, že pri jazde tunelom nešla oproti električka - bolo by to ešte kurióznejšie.
Viaceré zastávky boli oproti plánu vynechané. Namiesto nich však boli na požiadanie niektoré iné.
vo vseobecnosti Ti tu bolo x krat vysvetlene, ze autobus porovnatelnej konstrukcie a vykonu s nizsou hmotnostou (ci priemerom kolies) ma nizsiu spotrebu (s klimatizaciou ci bez klimatizacie) oproti tazsiemu autobusu. Co tu furt trollujes s cislami, ked by si spochybnoval aj vysledky merani spotreby robenych na tej istej trase - keby take existovali ? Udaje vyrobcov ti posluzia jedine na tvoje nekonecne lamentovanie, prevracanie fyziky a spam tohto fora. Si najdi zensku alebo chlapa a daj uz pokoj.
DPB má šetriť ale jeho členovia predstavenstva a dozorných rád majú najväčšie odmeny spomedzi všetkých mestských podnikov. Len somár by si myslel, že všetci berú spodnú hranicu ?
a čo takto konkrétne čísla? ? uvedieš ich aj teda koľko má spotrebu taký Mercedes Citaro, MAN, Volvo, Van Hool, Solaris a Citelis, alebo budeme donekonečna počúvať iba "SOR má najnižšiu spotrebu" pričom sme ani nevideli čísla? Najlepšie bude ak to nájdeš na webe a dáš na to link, príp. z nejakého dopravného webu, kde bude napísané koľko pri teste v danom meste zožral daný bus na 100km.
Inak zaujímala by ma aj spotreba CNG klbákov jednotlivých výrobcov.
no.ev.di.
Inak zaujímala by ma aj spotreba CNG klbákov jednotlivých výrobcov.