To bude potom o tej nízkopodlažnosti. Lebo ten NB18 sor má vyššiu spotrebu ako akýkoľvek kĺbak, ktorý sme tu doteraz mali (IK 435 bol iba príklad, menej ako sorky žrali aj tambusy, karosy B941/961..)
zasa máme tu MBCC a tie majú rovnakú spotrebu ak sory... neviem, ako sú na tom O405 GN meďáky...
Ano, je to tak. Složitost konstrukce pohonného ústrojí má jistojistě vliv na spotřebu. Ber jako fakt, že nízkopodlažní autobusy žerou nafty mnohem víc a nesrovnávej je s vysokopodlažními.
Pak je tu také jedna dost zásadní věc, která ovlivňuje spotřebu. Pokud vím, Ikarus 435 má výkon 198 kW. Sor NB18 má výkon 243 kW ! I to hraje významnou roli. Přesto se dá všeobecně říci, že spotřeba Sorek je mezi nízkopodlažními autobusy opravdu nejnižší.
Až nakoupíte i Sory NB12, budete to moct krásně porovnovat s vaším jedním Citarem, Citelisy, Tedomy a Crosswayi.
ja som ako návrh do DPB zaslal toto, po tom čo som si na google premeral koľko by sa podarilo ušetriť, L34 by mala trasu predĺženú no na L78,84 a zrušením L184 by sa dosiahli úspory v konečnom súčte.
L34 : Dúbravka - SAV - Nový most - Nám. hraničiarov - Dostihová dráha, iba PO-PI 5:00-20:30
L78 : od Dolné hony po ST Aréna bez zmeny a potom jednosmerne : Trnavské mýto - Karadžičova (zast. Krížna, priebežná konečná) - Záhradnícka - Jégeho - ST Aréna a pokračuje na Dolné hony
L84 : Hroboňova - Predstaničné nám. - Račianske mýto - Karadžičova - nové SND - most Apollo - EUBA - Ovsište, iba PO-PI 5:00-20:30 (zruší sa L184, v prípade potreby bude vložený spoj na najvyťaženejšie odchody, niečo ako vložené spoje na L87, môže ich vykonať 12m alebo 15m bus)
Dá sa ale uvažovať aj iba o tom, že bude L78 odklonená na Šafárikovo námestie a môže tak obsluhovať cez pracovné dni Euroveu zároveň. Určite bude chodiť viac využívaná ako na Muchovo nám.!
Čo sa týka L89 tak tam postačí minibus, po úpravách, ktoré by mali nastať bude nejaký ten minibus voľný, takže môže ísť na L89. Linku by som rušil až po nejakom relevantom prieskume, či ju vôbec ľudia z okolia cintorína využívajú aj pri ceste do práce. Predĺžením L80 k cintorínu by vznikla potreba jedného vozidla navyše. Aby bol zachovaný rovnomerný interval 4/12/7-8//12, tak by museli byť posunuté odchody z Kopčian a aj z Kúpaliska Matador, čo by chcelo navyše o jeden 12m bus na linke, preto je lepšie radšej tam poslať SORku malú alebo minibus, než plytvať 12metrákom.
stačí ak nejakú SORku naberie zboku kamión ako kedysi Ik415 pri Baumaxe pri Prístavnom moste na L70. Vlak radšej na SORku nechcem púšťať, lebo keby ju na priecestí na Ivanskej ceste trafila 263 v plnej rýchlosti, tak ju budú zbierať v obratisku na Súhvedznej a šoféra nájdu na sociálke Astronomická už pofajčievať? opýtajú sa ho iba ako ste sa sem dostal a on povie "zrazu som počul strašnú ranu, ostalo mi iba v ruke toto a zobral som po ceste toto" a ukáže na volant a kus steny čo má po ľavej strane ?
toto už nevyzerá, že dakto zverejňuje normálne veci, ale si vyslovene robí peknú veľkú P... z nás všetkých! ? aby 0,30€ stála klíma do autobusov, tak to potom mohol aj Solaris takto šalamúnsky spraviť, že by dodal klímu v symbolickej cene za kus pár € a stále by nás vyšiel jeden kus Solarisu 18+klíma lacnejšie než SOR bez klímy. Moment! Však dnes je 1. Apríl, tak to by veľa napovedalo ?
Admin, nedalo by sa ku kazdemu prispevku prirobit tlacidlo "paci sa mi"?
Usetrilo by to polovicu naslednych komentov. A nie kazdy kto by dal hlas takemuto komentu je ochotny ho aj komentovat
Veľkosť displeja ako aj šírka papierového lístka je normálnou technickou požiadavkou budúceho prevádzkovateľa zariadenia. A myslím, že aj celkom oprávnenou, naviac nikoho nediskriminujúcou.
Re #163661 810zssk: Náhodou, ja som už niekoľko krát využil 50 z Mostu Apollo, celkom fajn na spojenie do Auparku z východnej časti mesta.
m@rtin
Ano, je to tak. Složitost konstrukce pohonného ústrojí má jistojistě vliv na spotřebu. Ber jako fakt, že nízkopodlažní autobusy žerou nafty mnohem víc a nesrovnávej je s vysokopodlažními.
Pak je tu také jedna dost zásadní věc, která ovlivňuje spotřebu. Pokud vím, Ikarus 435 má výkon 198 kW. Sor NB18 má výkon 243 kW ! I to hraje významnou roli. Přesto se dá všeobecně říci, že spotřeba Sorek je mezi nízkopodlažními autobusy opravdu nejnižší.
Až nakoupíte i Sory NB12, budete to moct krásně porovnovat s vaším jedním Citarem, Citelisy, Tedomy a Crosswayi.