Reply on: KLF #14284:
Sak nic, len sa mi nechcelo uz citat dalsi, n-ty prispevok, ktory obsahuje same nadavky kvoli prkotine a prd podnetneho. Ale, co sa rozculujem. Uznavaj co chces a mysli si co chces.Re #14285 m@rtin: Martine, ja absolutne suhlasim s nazorom, ze Karosa ma najlepsi pomer vykon/cena. To jest, ze za pomerne malo penazi kupis nove a relativne dobre vozidlo. Druha vec, ze je najlacnejsia a v istych ohladoch aj monopolna (u koho si kupis vysokopodlazny klbovy na rok 2003?). Keby sme mali viac penazi, kupim vysokopodlazak jedine od Ikarusu, a to seriu 4x5. Ale Ik ma zase strasne drahe nahradne diely. Takze pre chudobny DP, ako je Presov, moc ina volba nie je a preto ich povazujem pre sucasny Presov za idealne.
Spectre
Re #14270 Andy: Asynchronny pohon ma jasne vyhody. Takyto motor nema komutator, takze v nom netreba menit uhliky a pod. Navyse, pri dobrej vyzbroji ma trochu inu trakcnu charakteristiku, cize aj pri vysokej rychlosti by mal dat dobre zrychlenie, nie ako tie uboho shuntujuce 14Trky(62xx) a Kachny(705iii (3)).
Re #14277 ceco: Ale o tom ta trejsina je. Necakaj zazraky od takeho malinkeho agregaticku. To by muselo mat normalny motor, aby to tahalo vsade ako autobus, co by vyzadovalo taku "chutnu" velku krabicku, alebo kominik v zadnej casti vozidla, co teda podla mna nieje nic moc.
Inak trejsiny by sa u nas skor hodili na to, ked niekde vrbusti poseru nieco na vedeni. Vodic by zlozil palice a pomalicky by presiel usek bez prudu, potom by znovu nahodil palice a islo by sa dalej. To znamena, ze keby bolo na kazdej linke napr. tretina trejsin, bola by trolejbusova doprava nezavisla na debilite vrbustov a inteligencii dispecerov, ktori poslu zalozak najskor o hodinu, ked sa nieco stane (ak teda nieco vobec poslu)