Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #137509:
Vladimír kedysi povedal, že keď sa pozrie na mapu mesta cudzinec a vidí tam trolejbus (zreteľne odlíšený od autobusu najmä číslom linky), tak napr. ak ide kamiónom s vysokým nákladom tak si domyslí že na tej ulici je trolejové vedenie a môže sa podľa toho zariadiť ak má nadrozmerne vysoký náklad. ?
(Ako príklad je Rožňavská ul podjazd pri Baumaxe kde po tom, ako tam bolo každý druhý mesiac strhnuté vedenie dali v pravom jazdnom pruhu zákaz jazdy nákladných áut... tí čo zapríčinili to strhnutie asi nepozerali do mapy Ba a nehľadali tam kde idú t-busy ? )
Reply on: Ámos #137510:
Som rád, že niekedy s tebou môžem súhlasiť ? .
Reply on: S499.1023 #137509:
no lebo to tak mame v Bratislave a teda tak je to najlepsie!
Reply on: no.ev.di. #137506:
A čo keby si si tie sedatíva dal ty a radšej nám vysvetlil, nečo je kua dobré číslovať trolejbusy extra od autobusov?
Reply on: hefec #137501:
Číslo linky má vyjadrovať číslo. Nič viac a nič menej.
Reply on: kecho #137496:
Nie je špak ako špak...
Reply on: 810zssk #137504:
Každé mesto si to čísluje po svojom, v Prahe nefunguje oblastné označovanie myslím a vadí to niekomu? Niekto kladie dôraz na oblastné označovanie, niekto na číslovanie podľa typov liniek (T,B,E) a niekto to vie skĺbiť dohromady. Ale ak to musí byť podľa teba a kto nezdiela tvoj názor, tak sorry, ale mal by si si dať sedatíva nejaké a ísť do kelu ty ?
Reply on: no.ev.di. #137499:

"- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199 "

Chod do kelu! Trolejbusy a busy kludne mozu byt v jednej rade. Povazujem za idealne trolejbusom proste znizit cisla o 100 (201-101, 202-102, atd., s*at na oblastne znacenie) ..
Reply on: kecho #137497:
V busoch nie su zatial ani Saleziani. Mozno od pondelka.
Reply on: hefec #137501:
a este jedno, ak nahradis autobusovu linku trolejbusovou 1:1 (t.j. postavis nad nou trolejove vedenie), budes ju precislovavat? Prikladom budiz 33.
Reply on: no.ev.di. #137499:
Trolejbus je len autobus pouzivajuci iny zdroj energie. Nevidim vyznamny dovod, preco by sa mal oznacenim lisit od autobusov - cislo linky ma vyjadrovat trasu a nie ci je prevadzkovana autobusom alebo konskym povozom...
Reply on: Preßburg.Germane #137498:
Pekný sumár (i keď sa tu v minulosti už viac krát vyskytol), akurát by som opravil, že:
- označovanie radiálnych liniek nie je podľa poradia, ale je oblastné,
- trojciferné označovanie liniek ani tak nesúviselo s tým, že boli na okraji mesta ako skôr s tým, že tieto linky priamo nadväzovali na kmeňovú linku s dvojmiestnym označením,
- WL vôbec nepotrebuje odstraňovať medzery v číselnej rade, keďže to číslovanie vychádza z oblastného označovania a v prípade (i keď toho sa vonkoncom neobávam) stavby trate do oblasti 8 by tie medzery opäť vznikli.
- súčasné prečíslovávanie bolo (v prípade liniek N a J) resp. malo byť (v prípade linky 71) sprevádzané aj so zmenou trasy. A keďže tangenciálne linky by zostali len 2 (z pôvodných takmer 20-tich) je zbytočné pre ne držať extra (a naviac písmenkovú) radu a tak by bolo jednoduchšie zahrnúť ich do rady 1-19.

Re #137499 no.ev.di.: Pri svojom výpočte regionálnych liniek rátaj aj s tým, že do budúcnosti by sa BIDka mala (a ministerstvo dopravy s tým priamo počíta) aj do TTSK, kde už ale číslovanie nebude vychádzať z BA. Takže je lepšie v tomto duchu ponechať navrhnutý stav, ako dnes naučiť ľudí že linky rady 220-239 smerujú do Trnavy a niekedy za 50? ? rokov k nim prifáriť aj linky 450-469, resp. 780-799 a pod.
Reply on: hoppusmark #137494:
Číslovanie liniek je treba udržať hlavne čo najdlhšie v takom stave aby sa nemenilo, teda nespôsobovalo chaos a linky sa očíslovali tak, aby nebolo treba každých 5 rokov meniť spôsob označovania liniek
Tieto varianty ma napadajú :
- električky : 1-19
- trolejbusy : 20-99
- autobusy MHD : 100-199
- autobusy REGIO : 200-299
- 200-219 : smer Stupava, Malacky, Rohožník
- 220-239 : smer Pezinok, Trnava
- 240-259 : smer Senec, Galanta
- 260-279 : smer Šamorín, Dunajská Streda
- 280-289 : Rajka, Mosonmagyárovár
- 290-299 : Wolfsthal, Hainburg
- prípadne linky smer Maďarsko a Rakúsko oddeliť očíslovaním v rade : 300-309 (smer Rajka) a 310-319 (smer Hainburg)
- REGIO vlaky : R1-10

alternatívne : rozdelenie REGIO busov na stovky 200-799 a zahranièné 800-999 a vlaky ako bolo v dokumente BID teda R20,25,... Toto delenie mi príde divné, lebo podľa plánu BID sa majú trolejbusy a autobusy (71 liniek) Bratislavskej MHD nacpať do radu 20-99 + nejaké stovky ak je číslo obsadené a 37 prímestských liniek idú rozhodiť na sedem stoviek číslených radov pričom ešte vynechaný ostáva rad 400 kvôli tomu, že čísla nočákov sa tak nahadzujú cez palubák ?
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Reply on: hoppusmark #137493:

K linkovaniu Wiener linien: Doterajší Viedenský systém označovania liniek platil už roky, takpovediac od začiatku 20teho storočia.
Udržal sa až dodnes.
Toto označovanie má nasledovné pravidlá.
Číselný rad 1-20 -určený pre okružné linky prechádzajúce Ring alebo Gürtel-typický príklad pre linky č. 1 a 2
linky 21 a vyššie - klasické radiálne linky. Ich číslovanie sa odvíja od Praterstern - Ausstellungsstraße - L21
Diametrálne linky, ako sa spomínalo, nesú označenie písmenami veľkej Abecedy.
Kedysi existovali aj rôzne kombinácie Radiálnych liniek, ktoré niesli tvar zlomku napr. 31/5 alebo aj kombinácie s diametrálnimi linkami napr. D2.
Linky ktoré boli zavedené v rámci okrajových štvrí boli označené trojciferne a nadväzovali obyčajne na tadiálne linky. Napr. L21 a L221.
Počas celej doby existencie električkovej siete vo Viedni prišlo samozrejme k redukciám aj v súvislosti s výstavbou metra či rozvojom autobosovej dopravy. Preto sú dnes značné medzery v číselnom poradí.
Vedenie Wiener Linien si zrejme zaumienilo odstrániť medzery v poradí 1-71 pričom liniek je už len 30 a z toho sú 2 písmenné (D, O). To však prináša i určité negatíva, už len tá linka D - ľudia to tak poznajú, aj "cezpoľní" a vedia kam tá linka roky ide. Preto až do nedávna bola Vieden v tomto dosť konzervatívna...
Ale čo je vidieť na Rozdiel od Slovenska, že občianský hlas v Rakúsku má aj nejakú váhu a aj Wiener Linien si nerobia všetko len tak svojvoľne.
nemala sa od 10/2009 premenovať Hroboňova naspäť na Prokopa V? lebo medzi CP k 1.10. 84 nie je a aj v busoch je Hroboňova...
Reply on: Pežot #137427:
netrápoš s tými kombináciami
"Najviac ľudí vystupuje pod Novým mostom a prestupujú na linky do Petržalky" takže tam ti bohate stačí 33+každú chvíľu idúca elina a prestúpiť musíš pod mostom tak či tak
"ľudia cestujú aj na Malú scénu" rovnako môžu prestúpiť na 50tku aj na šafku z eliny či na 78 na Krížnej/Trnavskom...
Re #137429 MatejBA: "ak vam ude elektricka" mi chceš povedať, že 12 minút ti nejde ŽIADNA elina? to nemyslíš vážne... aj mne ak ráno ujde bus, tiež musím čakať 8-10 minút, prípadne pôjdem na iný a prestúpim - to je taká vec, čo Petržalčania na rozdiel od električkárov ovládajú. A keď si nevieš zorganizovať čas tak, aby si bol na zastávke včas, tak nežiadaj DPB o linku každú minútu lebo "aby ti neušla"
Re #137435 Pežot: "L133 nieje problém."? práveže je dosť podstatný problém. miesto toho, aby ste si na zahradkára tlačili, že chcete posilniť elinu, ktorá by z druhej strany pomohla aj dajme tomu Rači, tak vám zalepil oči pseudolinkou, vďaka ktorej si ho zvolíte, ale to už je váš problém, možno potom aspoň zmizne z dpb...

Re #137441 MatejBA: to mu robili pracovníci DPB v rámci pracovného času? ?
Re #137445 Mischo1: DD-hlavná stanica spojenie existuje a DD-ASMN je "až" na jeden prestup, takže aj to vám vadí? tým samozrejme nepopieram to, že by sa Tbusy mali napojiť an zvyšok trate.
Re #137453 MatejBA: kopíruje ti 94 električkovú trať na 80-90% trasy?
Re #137457 klasIK: ono by stačilo, keby 133 mala všetky zastávky ako elina a potom by sa videlo, ako je ňou rýchle spojenie...
Re #137469 no.ev.di.: "Je to .... dočasné riešenie " práve toho sa bojím, že nejaký blb vymyslí "dočasné riešenie" a potom sa už nenájde nikto, kto by to dal do normálneho stavu "lebo cestujúci si zvykli"?
Re #137475 S499.1023: si pamätám, že nejaký Weigel hrá (hrával) v Divadle Járy Cimrmana? ?
Re #137477 ivanbuto: obávam sa, že Metro si ho robí na vlastnú päsť a potom ho dá magoriátu preplatiť ako "rekonštrukciu mosta"...
Re #137489 no.ev.di.: ja som zas včera popoludní videl dvojicu práve na križovatke Šustekova (Lidl) oproti zastávke 96/196
Re #137492 luky133: posranec KV, mesta, teraz idú voľby VÚC... a čo nrsr, tam sa nechystá kandidovať? 😉 normálne žasnem, ako ešte stíha byť na čele dpb, ten človek má asi 36hodinový deň, nie? 🙂
Re #137463 Pežot: "BTW. robím v Dopravnom podniku" tak už je to jasné. pozdravuj odo mňa súdruha Zahradníka a odkáž mu, nech si volebnú kampaň v KV a špeciálne na DD nerobí z peňazí mesta ❗
Inak ja som aj proti precislovaniu trolejbusov v BA. Ak nejaka linka nemeni svoju trasu, precislovanie nema ziadne opodstatnenie.. Rad 2xx by sa mal zostat trolejbusom aj po zavedeni BID..
Reply on: Valec #137486:
takze preznacenie D-cka nebude:
http://derstandard.at/fs/1246543287389/Bim-Umbenennung-Aus-D-Wagen-wird-doch-kein-3er

Preklad clanku(jeho casti):
Wiener Linien ustupili peticii. ... Elektrickova linka D si predsa ponecha svoje meno a nebude premenovana na linku 3. ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.