Na základe čoho má ísť do kelu? Lebo šotouši zavelili, že chcú fotiť tramvaje a že metro tu nemá čo hľadať, lebo na to máme málo obyvateľov? Kto má tieto bludy donekonečna čítať...
"Ono to bude do budúcnosti dobré aj ako alternatíva vedenia el. liniek pri výlukach ako napr. teraz." - Hej, uz vidim ako budu tie hufy cestovat z Krasnan do mesta cez Vajnory ?
"Preberali sme to tu, že by električková trať na Pražskej bola ťažko riešiteľná (kvôli stúpaniu) ..."
Ale to stupanie by nmal byt problem. Ved ako potom vysvetlis, ze povodne chceli dat na DD elektricku a udajne by vysla, pricom je zname, ze Molecova je prudsia ako Prazska ?
)Re #129538 21Tr: kto a kedy povedal, ze je obtiazne postavit trat z DU cez Patronku k SAV?
dnes je to narocne po stranke organizacie v uzemi, ked su peniaze a existuje priestor, tehnicke riesenie sa najde,
tras je vy vyborna, na metro (ani tzv. lahke) vsak asi nevyda dost cestujucich v priebehu celeho dna (aspon 18 hod.)
zel. trat netreba zakopavat, krizovanie kolaji zeleznice s elektrickou po technickej strake i organizacnej sme mali v BA davno vyriesene, bolo to na dnesnej Kriznej pred byvalo stanicou konskej zeleznice, netvrdim, ze to bol jediny spravny sposob a ze sa nemalo ci nemohlo hladat ine riesenie,
Riazanska je nevhodnymmiestom pre prepojenie, preto jej stiesnene pomery si netreba vsimat, existovala moznost dvoch i nych linii, aj ked nie pri oboch pre spojenie vsetkych 3 radial
mozno dalo, mozno nie, vysledok pozname teraz, nevieme ako k nemu doslo, je to evidencny stav k 31.12.2008, dnes uz moze byt vacsina z tych "usetrenych" penazi na uctoch obchodnych partnerov, lebo im mesto muselo zaplatit podla zmluv, len hra zvana rozpocet ajeho cerpanie umoznil oznamit ludom: ajhla ako sme dobre hospodarili,
ak aj to su skutocne uspory, aj tak sa v sucasnej krizovej situcii asi nebudu dat pouzit vsetky na jeden ucel, opatrny hospodar by to ai neurobil,
pre posudenie financnej stability a zdraveho financovania chodu mesta by sme potrebovali vediet aktualny stav penazi na baknovych uctoch, sumu znamych zavazkov (po i v lehote splatnosti) a ocakavane trzby, vsetko najmenje v najblizsich 3 mesiacov, este lepsie v 6-ich,
rovnako by bolo potrebne poznat ci za "nizsie" vydavky mesto ziskalo rovnake uzitky, ako planovalo, efektivnost nie je o absolutnych sumach, ale o pomeroch,
Minulý rok mesto hospodárilo s prebytkom, ktorý bol 10,5mil EUR. Za to sa dalo nakúpiť 30-40 kĺbových autobusov alebo mohli radšej ušetrené peniaze KONEČNE POUŽIŤ NA ZOBOJSMERNENIE TROLEJOVEJ STOPY NA PATRÓNKE. (CPSLCK som použil aby to bolo vidno aj pre ostatných)
Račianska ulica je však od južnejšie položených ulíc odrezená železničnou traťou a tá aj keby sa zakopala neviem ako by sa to riešilo v prípade odbočenia na Riazanskú, keď práve tam je už teraz málo priestoru, rovnako ako aj na križovatke Riazanská x Vajnorská. Jediné miesto kde by to šlo by bola križovatka Jarošova x Račianska, ale jedine ak by tam bolo mimoúrovňové križovanie s vlakovou traťou, tak by sa podarilo spojiť Račiansku a Vajnorskú radiálu mimo centra. Spojenie Ružinovská - Vajnorská radiála sa dá stále riešiť po Tomášikovej ulici, aj napriek tomu, že od Trnavskej po Ružinovskú je samotná cesta je úzka, ostáva tam široký pás zelene, kde by sa dala trať položiť. Električku si na Bajkalskej neviem predstaviť s tým, že by to bola spojka medzi Ružinovskou a Vajnorskou radiálou a v predĺžení aj s Račianskou, nakoľko sa Bajkalská a Ružinovská križujú mimoúrovňovo, neviem ako by sa to riešilo vzhľadom na výškové pomery.
kde na to vziat a nekradnut?
teraz je prioritou (konecne) tunel, este pocas jeho obnovy Stary most, potom je naplanovana trat v Petrzalke a este niekolko dopravnych stavieb z priorit na roky 2006 az 2010, uverove zatazenie BA na hranici dovoleneho
bohati investori uz postavili, pre seba lukrativne diela a mesto pred problemy s dopravou,
To prepojenie Zlatých Pieskov a Rače je uvažované pre výstavbu Industrial Parku. Ono to bude do budúcnosti dobré aj ako alternatíva vedenia el. liniek pri výlukach ako napr. teraz.
Ono určite by sa električková trať aj uživila po Gagarinovej do Vrakune. Žial realizácia v nedohľadne. Ono sa veľa prepáslo u nás v už 70tich rokoch kedy iné Československé mestá budovali podobné trate. Síce u nás sa stavala vtedy Dúbravská a Račianska radiála a na Vrakunskú ak bola vôbec niekedy projektovaná už neboli prostriedky.
Podľa mňa sa aj nezmyselne v r. 1961 vytrhali kolajnice zo starého mosta do Petržalky aj ked trať bola len po Sad Janka krála. Ako by to teraz pomohlo keby sa tá trať síce aj ked neprevádzkovala ale len udržiavala. V čase rušenia práve boli prvé úvahy o rozsiahlej výstavbe v Petržalke.
Síce neviem či vtedajšia trať do Petržalky vôbec spĺňala paremetre električky typu T a kde bola konkrétnejšie konečná.
prepojenie "konecnych" nemoze byt na zavadu, a to nielen pre zmyslanu vystavbu, je to prispevok k zokruhovaniu kolajovych trati, co dava vyssiu flexibilitu, napr. v krizovych stavoch (rozsiahle technicke alebo dopravne havarie)
velkym nedostatkom je, ze otcovia mesta a odbornici na dopravu pred 25 - 30 rokmi zabudli na prepojenia troch radial, dodatocne spojenie cez Vazovovu, to je iba taka z nudze cnost, ak by sa boli vytvorili priestorove podmienky pre jednu-dve spojky medzi Ruzinovskou, Vajnorskou a Racianskou radialami, dnes by sme mohli "hompalat nohami" a rukami "krutit mlyn", vsetci dakovat prezieravosti predstavitelov mesta, BA mala smolu uz vtedy, dnes to nie je o nic lepsie, za takmer 20 rokov od zavedenia samospravy nemame seriozny stategicky dopravny koncept a vdaka "flexibilite radnych i konselov" vazne problemy v doprave, ak si niekto mysli, ze po cca 30 rokoch zanedbavania podmienok pre rozvoj kolajovej dopravy ho jednym uznesenim a hrou na investovanie spravi NS MHD, tak sa velmi myli,
vseobecne sa tvrdi, ze BA nema dostatok vlastnych zdrojov na masivnejsie investovanie do obnovy vozoveho parku a poziciavat si treba velmi obozretne, naklady na vybudovanie skutocneho NS MHD vsak niekolkonasobne prevysuju naroky na obnovu vozoveho parku,
Inak by ma zaujímalo keď je teda veľmi obtiažne možné vystavať električkovú trať z Dúbravky cez Patrónku k SAV, ako to teda riešiť. Mne by sa práve v ako riešenie toho problému zdalo byť najlepšie metro v trase Dúbravka - Harmincova - TESCO - Patrónka - Kramáre - Hl.st. - Kollárovo nám. - AS - Dulovo nám. - Prievozská - Gagarinova - Cint. Ružinov - Vrakuňa - Dudvážska
CEPIT
Miesto: Bratislava-Vajnory, Rybničná ul.
Čas výstavby:
2008 až 2011 I. etapa (biznis park s dátovým centrom, vzdelávacie a technologické centrum, budovy administratívy, obytné priestory, miestne zásobovanie, materská škola, škola a zariadenia služieb)
2011 až 2014 II. etapa
2015 až 2019 III. etapa
2020 až 2025 IV. etapa
- pri tych rokoch musim povedat, ze sa to musi riesit hned ? Lebo kym to postavia uz bude pomaly aj 4 etapa hotova
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
vlado13
velkym nedostatkom je, ze otcovia mesta a odbornici na dopravu pred 25 - 30 rokmi zabudli na prepojenia troch radial, dodatocne spojenie cez Vazovovu, to je iba taka z nudze cnost, ak by sa boli vytvorili priestorove podmienky pre jednu-dve spojky medzi Ruzinovskou, Vajnorskou a Racianskou radialami, dnes by sme mohli "hompalat nohami" a rukami "krutit mlyn", vsetci dakovat prezieravosti predstavitelov mesta, BA mala smolu uz vtedy, dnes to nie je o nic lepsie, za takmer 20 rokov od zavedenia samospravy nemame seriozny stategicky dopravny koncept a vdaka "flexibilite radnych i konselov" vazne problemy v doprave, ak si niekto mysli, ze po cca 30 rokoch zanedbavania podmienok pre rozvoj kolajovej dopravy ho jednym uznesenim a hrou na investovanie spravi NS MHD, tak sa velmi myli,
vseobecne sa tvrdi, ze BA nema dostatok vlastnych zdrojov na masivnejsie investovanie do obnovy vozoveho parku a poziciavat si treba velmi obozretne, naklady na vybudovanie skutocneho NS MHD vsak niekolkonasobne prevysuju naroky na obnovu vozoveho parku,