Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pridavam niekolko vlastnych postrehov k diskutovanej teme 21. Velmi rad som si na tejto stranke precital mnoho podnetnych navrhov rieseni, ocenujem i pristup Vladimira (najma ked nie je z BA). Chcem len doplnit zopar detailov. Myslim si, ze kapacitne podmienky, s vynimkou rannej spicky boli na 21 vylepsene zmenou grafikonu od septembra (posilnene sedlo na 15 min.,odpoludnia 7 (resp.6) min. , vecer (17:30az18:30) postupny prechod cez 10 min. na 15min. interval. Iste si pamatate ten skok na 20min. po 18:05 z ASMN pred letom.

Takze ostava spicka rano: Moj nazor je, ze problemy vznikaju konciacou smenou VW. Spoje 6:15, 6:20, 6:25 i 6:30 odchadzaju od VW takmer plne (VW rozsiril po lete vyrobu), cim v sidlisku ostavaju nepobrati ludia na zastavkach (=>ako keby na S.Kralika „vypadli“ 3-4 spoje za sebou). Kym sa ludia rozlozia do dalsich spojov, naplnia dalsich cca 4-5 spojov, ktore uz odchadzaju od VW poloprazdne. Je 7:10 a postupne klesa interval na 6, neskor na 7 min. (lebo dve 21 vykonavaju z DNV skolske spoje, cim napr. pomahaju linke 22 cca 7:35 na dopravu ziakov do skol v Dubravke) a spoje su stale plne.

Len pripominam, ze cca od predlzenia vsetkych spojov k VW BA si VW prispieva na dopravu!! Zlucenim liniek 121+122 sice doslo k navyseniu km, avsak nezmenil sa, myslim, pocet vozidiel ani pocet vodicov (naklady nie su len vzkm, ale i mzdy, amortizacia vozidiel...)V pripade 121/122 vs.21 kvoli prestavkam vysla uspornejsia 1 linka s hustejsim intervalom.
Tolko z historie,len sa snazim poukazat na rizika vasich, mnohych velmi dobrych navrhov.
Nadej riesenia rannej situacie v nasom sidlisku (a zabudol som,.. kazde rano cestujem prave 21) vidim napr. v linke 22, resp.jej predlzeni, nakolko si myslim,ze zlepsenie int. o 1 min. na linke 21 by najma Eisnerovej velmi nepomohlo.

Vladimir:> Riesenie rozdelenej 21 je pekne (rizika vyssie). K spojeniu 22+34 : Dubravcania by asi velmi neprivitali, keby im prisla plna 34 (i teraz z Dubravky rano a najma podvecer z mesta chodi velmi plna). A k vypoctu „68,625km“...ked na 22 je int. 15 a na 34 int. 9/10 min. a tieto cisla nie su ani nasobkom..by asi vyslo cosi ine. A kedze su a 20+22 (i 34+83 )prelozene, troska sa bojim, aka naslednost by nastala v skutocnosti pri okruznej linke DNV-Dubravka-Rac.myto-Hodzovo nam.-Dubravka..(po cca 59 min. jazdnej doby bez konecnej by mala 22 prist presne na Alexyho do prekladu s 20?). Inak vdaka za info o PO, paci sa mi „vasa“ stranka i system prejazdov.
Vladimir: #12260) Od VW idu rano ludia, co koncia nocnu smenu. VW bezi non-stop na 3 smeny.

Cidla pred semaformy pre elektricky. TOTO sere aj mna ! Hlavne v tuneli. NACO TAM DALI to cidlo, ked tam musim tak ci tak stat ?!?!?! Mali ho dat do polky tunela a to by sa v pohode stihla krizovatka uvolnit ! TAK BY TO MALO VYZNAM ! Ale takto ??? V smere do mesta sa to neda, lebo cidlo by nevedelo rozoznat ci pojdem do tunela, alebo dalej rovno (tam zastavovat krizovatku netreba). Ja to riesim tak, ze ked vychadzam z tunela, zablokujme vyhybku, a cervena, necervena, idem dalej ani nezastavim a kym pridem ku krizovatke uz aj tak vsetko stoji. Samozrejme mam tam dobry prehlad a pozrem, ci nieco ide, alebo nie. A v smere do mesta to iste - prehodim vyhybku, na semafor ani nepozeram )je jasne ze je cervena), este je aj v zlom uhle, aj tak by som nan nevidel, potiahnem az po cestu a tam zastavim a v podstate hned mam volnu krizovatku a idem.
Cize ja si semafory v okoli tunela vobec nevsimam, nezdrzujem sa tym, a nezastavujem sa zbytocne. Cestujuci to tiez ocenili. Dokonca som mal na tom useku raz kontrolu (samozrejme oznamil mi to az na Kapucinskej), lepilo mi, ze ma sprdne ze som nestal na cervenej, ale nic, bolo to v pohode.
Je to tam na pindu a zdrzuje to elektrickovu dopravu. Ked tam tie senzory posunu do polky tunela, budem si mozno ten semafor aj vsimat.
#12269> uz som prisiel na to, preco mam na tej mape Furmansku aj v Dubravke...vyzera to tam ako nazov ulice, ale ono je to iba nazov tej zastavky 🙂

a co sa tyka toho premenovania, niekto asi omylom premenoval celu agatovu na furmansku a neskor omyl napravili, preto ta zastavka a rozne mapy 🙂
XxX > Ak sa nemylim, tak:
- povodne existovala jedna Agatova ul., ktora zacinala v Lamaci a siahala az po Technicke sklo (po tejto ceste jazdievala linka c. 41)
- potom sa postavila dialnica a Agatova ulica bola fyzicky predelena touto dialnicou
- postupnou vystavbou sidliska v Dubravke a trvalym prerusenim Agatovej ul. sa postupne stracal vyznam povodneho spolocneho oznacenia pre obe casti ulice
- v roku 1992 sa napokon Lamacska cast Agataovej ul. premenovala na Furmansku. Dubravska cast existuje nadalej pod oznacenim Agatova.
Z toho by malo vyplyvat, ze oznacenie zastavky MHD Furmanska je miestopisne nespravne.


Co sa tyka tej linky 22 + 34 - nedoslo by tam k navyseniu nakladov, pretoze by sa jednalo len o zlucenie existujucich spojov linky c. 22 (premavka len v spicke v intervale 15 min.) so spojmi linky c. 34. Ba dokonca by sa takyto zlucenim spojov 4x za hodinu usetril dnes dvojmo prechazdany usek Pri krizi - Alexyho (prienik tras liniek c. 22 a 34). Tento usek je dlhy 1 125 m. To znamena, ze ak vynasobime pocet spojov linky c. 22 za den (vykonava sa 30 spojov v jednom + 31 spojov v druhom smere, t.j. spolu 61 spojov) a kilometricku dlzku tohto useku (1,125 km) zistime, ze DPB by takto denne (t.j. kazdy den) usetril cca 68,625 km !!! Okrem toho by sa rozsirili moznosti pre obyvatelov DNV, i ked povedzme si uprimne, zhorsili by sa podmienky pre obyvatelov Dubravky (ludia z DNV by sa trepali do spojov povodne "dubravskych").
Okrem toho by sa ustrene mnozstvo nafty (68,6 km/den) trochu zmensilo nasadenim klbovych vozidiel aj na usek DNV - Dubravka (miesto povodnych solo vozidiel na linke c. 22).
Turbo: 408 do Dubravky nepremava, cez letne mesiace som v Dubravke v noci ziadnu elektricku premavat skutocne nevidel, PRESNE TAK AKO SI NAPISAL

XXX: S tymi protestami ohladom statiky domov mas pravdu, ale neviem, preco si to vymysleli,ked tade kedysi chodili 34 a 104
doplnenie #12269> podla brozury PSC 1993/4 bola cela Agatova ulica premenovana na Furmansku...no podla aktualneho zoznamu PSC existuje zase Agatova ulica a z Furmanskej len cisla 2,3,4,6,8,17 (to je ta cast v Lamaci, no a tipujem, ze cislo 17 je na konci Dubravky)...
XxX> na mape co mam ja, je Agatova od SZTS po hasicov, pri hasicoch je kusok Furmanska, potom je
zase dlho Agatova az ku dialnici, ktora pokracuje dalej ako ulica Na vratkach a nakoniec je este Furmanska v Lamaci na druhej strane dialnice 🙂

ale sucasna zastavka Furmanska sa kedysi (este za cias linky 101) volala Agatova...
turbo: dakujem za vysvetlenie...

keby mi bolo takto blbuvzdorne vysvetlene fsetko, co neviem, mozno by som uz dnes bol mudry 😉
Este by som sa rad ospravedlnil niektorym ludom, ze som neodpovedal:

Jano #12245 > Ale veď na linku c 34 ( v mojom sne 🙂 l.c.22) by sa vyuzili vozidla z 22ky? Ale asi mas pravdu, ty sa v tom predsalen viac vyznas jak ja!!!

Ale pocul som, že obyvatelia nie su za tu 34 (i ked MÚ to prsadzuje) cez St.Dubravku! Vraj im klbaky narusuju statiku domov (to som cital - myslim - v Staromsestskych n.) a takto by to bolo dvojnasobne!
Ale vravim, ze sa mi to len mari!

D3k0 > 1201 by sa hodila mimo spicky, ked do cunova chodia kratke busy.

A ta 101 bola dobra (lenze fin.sit. nieje dobra) a bola by to pre DPB strata! Ale mohla by sa napojit na trasu 83! Cize z DNV ce Dubravku, Patronku, SAV, Zochovu a Novy Most.

Vladimir > tvoj navrh je dobry! Ak vezmem do uvahy ze nie si z BA a uz vôbec nie s takej diery ako je DNV (ale inde by som nechcel byvat), a poznas 21, odhadol si problemy obyv a este nam aj vyratal intervaly - klubuj dolu -> 🙂

Este mi niekto vysvetlite nazov zastavky FURMANSKÁ, ktorá sa nachádza pri vstupe do Dúbravky z DNV, pričom ulica Furmanská je v Lamači! (je v tom chaos, na niektorých mapách je Furmanská v Dúbravke a v Lamači Agátová, niekde sú Agátové obidve, niekde sú Furmanské obidve a niekde je to naopak!

Sorry, že som sa tak vykecal.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Peter. No asi take, ako na mesiaci 😃.
Ked bude v BA metro, ake vozy budu jazdit? Take ake v Prahe (Moskve) alebo vo Viedni ?????
#12261> pokial viem, tak tato linka 14 bola zrusena uz v roku 1992...
#12077: Práveže Bratislava má veľmi dobrý systém označovania zastávok, nikdy nie sú duplicitné názvy a okrem "zaplatených" názvov je to vždy názov križujúcej ulice alebo významného bodu. Ako by sa Ti páčil pražské úlety typu Nákladové nádraží Žižkov příští zastávka Nákladové nádraží Žižkov alebo Hloubětín příští zastávka Sídliště Hloubětín vlak jede do vozovny Hloubětín:-)?
I.
#12039: Ale zase vtedy neboli nočáky 5xx ale 130 a viac.
I.
#12039: Akože 14 neexistovala? A čo jazdilo z Hl. st. na N.Mesto???
Martin Fundarek: No ano. O tych par prejazdoch som vedel. Ja som vsak doma zvyknuty na system, kde vozidla idu v rezime takmer "co spoj, to ina linka". Tych par prejazdov v BA je naozaj oproti tomu nic. 🙂

frenky: Pokial si svoj sen pisal aj sem do fora, je mozne, ze som ho kedysi cital, vryl sa mi do podvedomia a teraz som ho vytiahol opat na svetlo. A mozno ani nie a mali sme obaja rovnaky napad - to sa stava casto.

XxX: Mne sa velmi nepozdava expres c. 24 z DNV pozdlz elektrickovej trate z Dubravky cez Karlovu Ves az po Novy most. Aspon dufam, ze mas na mysli expres! Pripada mi to ako velke riziko pre elektricku. Som totiz zastancom zasady, ze kde jazdi elektricka nech nejazdi autobus. Potom by sa mohlo stat, ze BA dopadne ako KE, kde z jednej zastavky odchadza autobus cca kazdych 7-10 minut a elektrickovy pas ziva prazdnotou, lebo elektricka ide len raz za 20 minut. DNV a Novy most by som skor spajal cez Patronku a Mlynsku dolinu.

Jano: Co sa tyka mnou odprezentovaneho navrhu pre DNV, odhliadnuc od ciastocneho vylepsenia intervalu, ide o usporne opatrenie. DPB by na tom mohol usetrit paradne kilometre a obyvatelia DNV by mali lepsiu dopravu (myslim).

Este ste mi stale neodpovedali: Kde sa v rannej spicke berie tolko ludi od VW, ze zapracu 3/4 autobusu?
Turbo> To mi hovoris z duse! Naozaj treba ochotu! teraz ma ale pravdu DPB -> ved nam sem predsa nebude pchat linku ked DNV nema o nu zaujem!!!

vysvetlim> DNV (obyvatelia) by takuto linku prijali ale DNV (zastupitelstvo- cize Mraz a pod.) sa k tomu nejak nevyjadruju! Preto to formalne vyznie aj tak, ze Dnv linku nechce! Uz to opakujem po sty krat!!! Vybudovanie asfaltoveho obratiska moze trvat max. 3dni! A nieje to financne narocne!!!

Turbo, ty si si tiez vsimol, ze rano v spicke chodia iba Ikarusy 435,280 a Karosy! Tieto busy maju viac sedadiel, na ukor miest na statie! A jedno miesto na sedenie = 3 miesta na statie ak je bus Natlakovany!

Ale v spicke si prijde Ikarus 283 z malym poctom na sedenie na ukor vyssej kapacity.

K Mokrohajskej> Turbo, ja nastupujem na S.Kralika
co znamena, ze vzdy som vylisovany na dverach! A teraz si predstav, že bus meska -> je 7.20 a 7.37 mi ide 81ka a autobusík si zastaví na Mokrohájskej, otvoria sa dvere, babička ma vytlačí, zakomplexovaný vodič to hneď využije, kozmickou rýchlosťou si zavre dvere, a zdrhá preč. K tomu sa prizerá iná babka, ktorá čaká na 30ku! A že DPB chce šetriť. Zastavenie a odštartovanie zo zástavky ide tiež do benzína.
Kristof:

Tie elektricky su namrazovky. Jedina elektricka co premava v noci cely rok je slozobny spoj 408. Netusim ci ide az do Dubravky.

Co sa hluku tyka:
Opatrenie na znizenie hlucnosti existuje: Treba sfrezovat hlavu kolajnice. Aj najmodernejsia elektricka by na vlkovitej trati rachotila. Totiz nikto si to nevie vysvetlit, ale po urcitom case hlava kolajnice vykazuje vlnkovanie. Ona v skutocnosti aj je vlnkovita. Staci sa na nu lepsie pozriet. Najlepsie to vidno vecer, ked sa od hlavy kolajnice odrazaju poulicne lampy. Jasno je tam vidno vzorku opakujucu sa v rozmedzi asi 5 cm, niekedy je to vic, inokedy menej. V zahranici je frezovanie a brusenie kolajnic bezna udrzba, ale u nas je to strasny luxus. Co je este vacsia tragedia je to, ze za luxus sa povazuje aj obycajne podbijanie trate. Keby sa niekto nasral a dal poriadne podbit a prefrezovat vsetky trate v BA, tak elektricky by chodili hladko, bez hadzania a ticho. Aj tie najstarsie. Totiz je velmi zaujimave ze ta ista elektricka ide pred Polusom ticho a nekyve sa a v Karlovke rachoti a hadze zo strany na stranu.

Len si niekedy vsimnite, ze od zastavky "Nad Luckami" smerom do Dubravky az po 2. stlp za prejazdu s autami idu elektricky ticho. Potom zacnu rachotit. Viete cim to je? Je to tym, ze ten usek bol prefrezovany, ked tu bola pozicana freza (tusim z Viedne). Aj vrchny Trabust, Trabalik skonstatoval ze je to vyrazne lepsie. Ale preco sa potom v tom nepokracuje??? Prebrusit by mali celu Dubravku aj Karlovku, potom Ruzinov, Tunel, Vajnorsku v useku Trnavkse myto - Polus... V podstate cele mesto s vynimkou nedavno rekonstruovanych usekov. A potom frezovat kolajnice pravidelne, aspon raz za rok. Lenze ked sa setri kde sa da tak to tak vyzera... 😞
Prazdne elektricky v noci:
Jaro, Frenky> Oni totizto premavaju aj v lete, takze ostava len moznost sluzobne vozy, z coho som neni mudry. Viem vsak, ze robia hrozny (taky membranovity) hluk a narusaju tym nocny klud a pritom neberu ludi. Planujem si dat vypracovat hygienicky posudok a docielit nejaku napravu. Mozno staci brusenie kolajnic.
m@rtin #12175:
Dobre, nebudem to zbytocne komentovat. Nechcel som ta vytocit, mal som iba tie informacie ktore som mal. Vdaka za objasnenie situacie.

tulenique #12205:
Zaujimave ze zvysok Bratislavy problemy s elektrickami nemal... Asi to bude aj o vodicoch.

XxX #12211:
Hej, na Novoveskej nastupujem ja, mozem potvrdit ze je uz tam linka 21 plna. Ale v BA sa jazdi na 150% obsaditelnosti, co predstavuje problem. Jedine Ikarusy 283 su plne ako-tak na 120%, teda to sa este da. Karosy a Ikarusy 435 maju ukrutne problemy, ich obsaditelnost je naozaj nizsia.
Okrem toho neviem preco musi 21 stat na Mokrohajskej, lezie mi to na nervy. V zivote som tam nevidel nastupovat/vystupovat viac ako dvoch ludi naraz. Je to nezmysel aby tam 21 stala, aj tak tam z 10 zastaveni vystupi/nastupi cestujuci raz. Lenze DPB tvrdi ze to tam stat musi, lebo tu zastavku zrusili pre inu linku ktora tam predtym stala.
Ked sa linka 121 (ex. 122) nemoze otacat Na hradkach, tak kludne by mohla premavat po Novovesku ulicu, pri Poste je dost miesta na Obratisko. Aj socialne zariadenie by sa tam mohlo vybudovat. Inzinierske siete tam su (posta). Vsetko je to o peniazoch a ochote.

hroch #12240:
Problem elektricky je nasledovny:
Zamrzajuce vrchne vedenie, vlozky na pantografe tiez zamrazju (vytvara sa na nich vrstva ladu), pantograf zamrza (lad sa vytvara na povrchu a znacne znizuje pritlak na vrchne vedenie), zamrzaju aj vyhybky (vo vozovniach), takze rano sa neda ist do premavky kym sa vyhybky nevycistia, to trva niekedy aj 20 minut jeden jazyk!
Problemy nastavaju ked:
Mrzne + je vlhko (mrholenie, dazd) + fuka. Tieto faktory su rozhodujuce, snezenie nikoho nezaujima. Na to su pluhy.
Opatrenie na zabezpecenie prevadzkyschopnosti elektriciek:
Tzv. namrazovky, vozidla ktore jazdia aj v noci po meste aby nezamrzlo vrchne vedenie. Ak aj zamrzne, nie je problem ho obuchat (lad sam spadne). Dalej kurenie vyhybiek (aj vo vozovniach, lebo ak zamrznu v noci tak neda sa ist rano von). Pravidelne oklepavanie ladu z pantografov, navijakkov aj vloziek. Spravne nastavenie pritlaku na pantografoch. Velmi by pomohla kryta stojanka na Juraku. Ale aj v Krasnanoch stoja vozy pred krytou stojanku a dokazu ist do vypravy. Teda je to aj o ludoch, resp. o tom ci robia to co maju (viem ze na to v istej nemenovanej vozovni z vysoka seru a rano maju problem vypravit tramvaje).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.