#12276 Martin nie je to tak,ze elektricenka na ine pasmo plati az od nasledujucej zastavky? Keby to tak bolo tak sa tym absolutne nic nevyriesilo.
Ja mam informacie, ze 21 zastavuje na Mokrohajskej preto, lebo skola na Mokrohajskej si dala poziadavku, aby tam tie vozy zastavovali.A mam pocit, ze cez vikend tam zastavuju uplne zbytocne.
Martin: Ale ved zastavka Mokrohajska je tiez v prvom pasme ako Patronka, takze nic sa nezmenilo a cestujuci s prvopasmovou elektricenkou sa dostanu az na prvu zastavku v DNV tak ci tak ...
Pravý dôvod prečo linka 21 zastavuje na Mokrohájskej je ZMENA PÁSMA. DPB to proste nemohol stráviť že v smere do DNV sa ľudia s električenkou len pre pásmo 1 dostali až na prvú zastávku v DNV (v zmysle definície prechodu do iného pásma).
Pridavam niekolko vlastnych postrehov k diskutovanej teme 21. Velmi rad som si na tejto stranke precital mnoho podnetnych navrhov rieseni, ocenujem i pristup Vladimira (najma ked nie je z BA). Chcem len doplnit zopar detailov. Myslim si, ze kapacitne podmienky, s vynimkou rannej spicky boli na 21 vylepsene zmenou grafikonu od septembra (posilnene sedlo na 15 min.,odpoludnia 7 (resp.6) min. , vecer (17:30az18:30) postupny prechod cez 10 min. na 15min. interval. Iste si pamatate ten skok na 20min. po 18:05 z ASMN pred letom.
Takze ostava spicka rano: Moj nazor je, ze problemy vznikaju konciacou smenou VW. Spoje 6:15, 6:20, 6:25 i 6:30 odchadzaju od VW takmer plne (VW rozsiril po lete vyrobu), cim v sidlisku ostavaju nepobrati ludia na zastavkach (=>ako keby na S.Kralika „vypadli“ 3-4 spoje za sebou). Kym sa ludia rozlozia do dalsich spojov, naplnia dalsich cca 4-5 spojov, ktore uz odchadzaju od VW poloprazdne. Je 7:10 a postupne klesa interval na 6, neskor na 7 min. (lebo dve 21 vykonavaju z DNV skolske spoje, cim napr. pomahaju linke 22 cca 7:35 na dopravu ziakov do skol v Dubravke) a spoje su stale plne.
Len pripominam, ze cca od predlzenia vsetkych spojov k VW BA si VW prispieva na dopravu!! Zlucenim liniek 121+122 sice doslo k navyseniu km, avsak nezmenil sa, myslim, pocet vozidiel ani pocet vodicov (naklady nie su len vzkm, ale i mzdy, amortizacia vozidiel...)V pripade 121/122 vs.21 kvoli prestavkam vysla uspornejsia 1 linka s hustejsim intervalom.
Tolko z historie,len sa snazim poukazat na rizika vasich, mnohych velmi dobrych navrhov.
Nadej riesenia rannej situacie v nasom sidlisku (a zabudol som,.. kazde rano cestujem prave 21) vidim napr. v linke 22, resp.jej predlzeni, nakolko si myslim,ze zlepsenie int. o 1 min. na linke 21 by najma Eisnerovej velmi nepomohlo.
Vladimir:> Riesenie rozdelenej 21 je pekne (rizika vyssie). K spojeniu 22+34 : Dubravcania by asi velmi neprivitali, keby im prisla plna 34 (i teraz z Dubravky rano a najma podvecer z mesta chodi velmi plna). A k vypoctu „68,625km“...ked na 22 je int. 15 a na 34 int. 9/10 min. a tieto cisla nie su ani nasobkom..by asi vyslo cosi ine. A kedze su a 20+22 (i 34+83 )prelozene, troska sa bojim, aka naslednost by nastala v skutocnosti pri okruznej linke DNV-Dubravka-Rac.myto-Hodzovo nam.-Dubravka..(po cca 59 min. jazdnej doby bez konecnej by mala 22 prist presne na Alexyho do prekladu s 20?). Inak vdaka za info o PO, paci sa mi „vasa“ stranka i system prejazdov.
Vladimir: #12260) Od VW idu rano ludia, co koncia nocnu smenu. VW bezi non-stop na 3 smeny.
Cidla pred semaformy pre elektricky. TOTO sere aj mna ! Hlavne v tuneli. NACO TAM DALI to cidlo, ked tam musim tak ci tak stat ?!?!?! Mali ho dat do polky tunela a to by sa v pohode stihla krizovatka uvolnit ! TAK BY TO MALO VYZNAM ! Ale takto ??? V smere do mesta sa to neda, lebo cidlo by nevedelo rozoznat ci pojdem do tunela, alebo dalej rovno (tam zastavovat krizovatku netreba). Ja to riesim tak, ze ked vychadzam z tunela, zablokujme vyhybku, a cervena, necervena, idem dalej ani nezastavim a kym pridem ku krizovatke uz aj tak vsetko stoji. Samozrejme mam tam dobry prehlad a pozrem, ci nieco ide, alebo nie. A v smere do mesta to iste - prehodim vyhybku, na semafor ani nepozeram )je jasne ze je cervena), este je aj v zlom uhle, aj tak by som nan nevidel, potiahnem az po cestu a tam zastavim a v podstate hned mam volnu krizovatku a idem.
Cize ja si semafory v okoli tunela vobec nevsimam, nezdrzujem sa tym, a nezastavujem sa zbytocne. Cestujuci to tiez ocenili. Dokonca som mal na tom useku raz kontrolu (samozrejme oznamil mi to az na Kapucinskej), lepilo mi, ze ma sprdne ze som nestal na cervenej, ale nic, bolo to v pohode.
Je to tam na pindu a zdrzuje to elektrickovu dopravu. Ked tam tie senzory posunu do polky tunela, budem si mozno ten semafor aj vsimat.
XxX > Ak sa nemylim, tak:
- povodne existovala jedna Agatova ul., ktora zacinala v Lamaci a siahala az po Technicke sklo (po tejto ceste jazdievala linka c. 41)
- potom sa postavila dialnica a Agatova ulica bola fyzicky predelena touto dialnicou
- postupnou vystavbou sidliska v Dubravke a trvalym prerusenim Agatovej ul. sa postupne stracal vyznam povodneho spolocneho oznacenia pre obe casti ulice
- v roku 1992 sa napokon Lamacska cast Agataovej ul. premenovala na Furmansku. Dubravska cast existuje nadalej pod oznacenim Agatova.
Z toho by malo vyplyvat, ze oznacenie zastavky MHD Furmanska je miestopisne nespravne.
Co sa tyka tej linky 22 + 34 - nedoslo by tam k navyseniu nakladov, pretoze by sa jednalo len o zlucenie existujucich spojov linky c. 22 (premavka len v spicke v intervale 15 min.) so spojmi linky c. 34. Ba dokonca by sa takyto zlucenim spojov 4x za hodinu usetril dnes dvojmo prechazdany usek Pri krizi - Alexyho (prienik tras liniek c. 22 a 34). Tento usek je dlhy 1 125 m. To znamena, ze ak vynasobime pocet spojov linky c. 22 za den (vykonava sa 30 spojov v jednom + 31 spojov v druhom smere, t.j. spolu 61 spojov) a kilometricku dlzku tohto useku (1,125 km) zistime, ze DPB by takto denne (t.j. kazdy den) usetril cca 68,625 km !!! Okrem toho by sa rozsirili moznosti pre obyvatelov DNV, i ked povedzme si uprimne, zhorsili by sa podmienky pre obyvatelov Dubravky (ludia z DNV by sa trepali do spojov povodne "dubravskych").
Okrem toho by sa ustrene mnozstvo nafty (68,6 km/den) trochu zmensilo nasadenim klbovych vozidiel aj na usek DNV - Dubravka (miesto povodnych solo vozidiel na linke c. 22).
doplnenie #12269> podla brozury PSC 1993/4 bola cela Agatova ulica premenovana na Furmansku...no podla aktualneho zoznamu PSC existuje zase Agatova ulica a z Furmanskej len cisla 2,3,4,6,8,17 (to je ta cast v Lamaci, no a tipujem, ze cislo 17 je na konci Dubravky)...
XxX> na mape co mam ja, je Agatova od SZTS po hasicov, pri hasicoch je kusok Furmanska, potom je
zase dlho Agatova az ku dialnici, ktora pokracuje dalej ako ulica Na vratkach a nakoniec je este Furmanska v Lamaci na druhej strane dialnice
ale sucasna zastavka Furmanska sa kedysi (este za cias linky 101) volala Agatova...
Este by som sa rad ospravedlnil niektorym ludom, ze som neodpovedal:
Jano #12245 > Ale veď na linku c 34 ( v mojom sne l.c.22) by sa vyuzili vozidla z 22ky? Ale asi mas pravdu, ty sa v tom predsalen viac vyznas jak ja!!!
Ale pocul som, že obyvatelia nie su za tu 34 (i ked MÚ to prsadzuje) cez St.Dubravku! Vraj im klbaky narusuju statiku domov (to som cital - myslim - v Staromsestskych n.) a takto by to bolo dvojnasobne!
Ale vravim, ze sa mi to len mari!
D3k0 > 1201 by sa hodila mimo spicky, ked do cunova chodia kratke busy.
A ta 101 bola dobra (lenze fin.sit. nieje dobra) a bola by to pre DPB strata! Ale mohla by sa napojit na trasu 83! Cize z DNV ce Dubravku, Patronku, SAV, Zochovu a Novy Most.
Vladimir > tvoj navrh je dobry! Ak vezmem do uvahy ze nie si z BA a uz vôbec nie s takej diery ako je DNV (ale inde by som nechcel byvat), a poznas 21, odhadol si problemy obyv a este nam aj vyratal intervaly - klubuj dolu ->
Este mi niekto vysvetlite nazov zastavky FURMANSKÁ, ktorá sa nachádza pri vstupe do Dúbravky z DNV, pričom ulica Furmanská je v Lamači! (je v tom chaos, na niektorých mapách je Furmanská v Dúbravke a v Lamači Agátová, niekde sú Agátové obidve, niekde sú Furmanské obidve a niekde je to naopak!
#12077: Práveže Bratislava má veľmi dobrý systém označovania zastávok, nikdy nie sú duplicitné názvy a okrem "zaplatených" názvov je to vždy názov križujúcej ulice alebo významného bodu. Ako by sa Ti páčil pražské úlety typu Nákladové nádraží Žižkov příští zastávka Nákladové nádraží Žižkov alebo Hloubětín příští zastávka Sídliště Hloubětín vlak jede do vozovny Hloubětín:-)?
I.
TeBeCe